Assalamualaikum wbt,

Kita semua mengimpikan kulit yang semourna dan bercahaya, tetapi dengan pelbagai jenis produk baru yang terus menerus muncul dipasaran dan pelbagai nasihat penjagaan kulit yang dianjurkan, menjadikan anda pening untuk mengikuti cara yang betul dan sesuai untuk tips penjagaan kulit yang baik untuk kulit yang sihat dan cantik. Hari ini, wawa akan kongsikan 15 tips penjagaan kulit yang diluluskan oleh Dermatologi untuk kecantikan kulit anda.

Hasil perbincangan diantara pakar dermatologi dan pakar kecantikan terkemuka telah menggariskan beberapa tips dan petua penjagaan kulit terbaik. Bermula dari memilih pembersih muka yang tepat untuk jenis kulit anda hingga pentingnya membersihkan berus makeup anda. Ditambah pula dengan supplemen kecantikan dalaman dan skincare organik Youth membantu membimbing anda untuk dapat kulit cantik berseri dengan lebih cepat dan selamat.

tips penjagaan muka tips penjagaan muka remaja perempuan tips penjagaan muka remaja berjerawat tips penjagaan muka lelaki tips penjagaan muka berjerawat tips penjagaan muka berminyak tips penjagaan muka berjerawat dan berminyak tips kecantikan tips kecantikan kulit tips kecantikan kulit muka tips kecantikan kulit dalam islam tips kecantikan kulit maria farida tips cantik tips cantik dan sihat tips cantik kulit  tips cantik kulit muka


15 Tips Penjagaan Kulit yang Diluluskan oleh Dermatologi untuk Kecantikan Kulit | Vitaminwawa


1. Gunakan Pembersih Yang Betul Untuk Jenis Kulit Anda

"Untuk kulit berminyak atau parut jerawat, pencucian gel salisilik atau benzoil peroksida berfungsi dengan baik," kata Dr Ava Shamban, ahli dermatologi di Santa Monica. "Untuk kulit matang kering, bagus gunakan pembersih glikolik atau pembersih susu. Untuk kulit dengan bintik-bintik coklat atau melasma, gunakan pencuci yang mencerahkan, seperti pembersih asid hidroksi alfa."

2. Jangan Gunakan Terlalu Banyak Produk

Menggunakan pelbagai produk penjagaan kulit sekaligus adalah tidak penting, kata Dr Julia Tzu, ahli dermatologi yang berpusat di NYC. Ia boleh menjadi keras pada kulit, mengakibatkan lebih banyak pecah dan pori-pori tersumbat.

3. Melembapkan Kulit Siang Dan Malam

"Masa terbaik untuk melembapkan kulit adalah setelah anda keluar dari mandi dan sebelum anda tidur," jelas Dr. Janet Prystowsky M.D., ahli dermatologi yang berpusat di NYC. Elakkan losyen dengan pewangi yang kuat dan pastikan pelembap cukup lembut untuk penggunaan setiap hari tanpa kerengsaan sifar.

4. Jangan Sentuh Wajah Anda

Dr. Tzu mengatakan bahawa mengetahui cara mengelakkan menyentuh wajah anda sangat penting. Ia tidak hanya menyebarkan bakteria dan menyebabkan jerawat - ia boleh menyebabkan parut, peningkatan keriput, dan juga selesema atau virus lain.

5. Hidrat Dalam Dan Luar Kulit

Menurut dalam perbincangan dikalangan pakar kulit, mereka menekankan pentingnya penghidratan. "Kekurangan air bererti kurang cahaya dan lebih kendur," kata Dr Mona Gohara, ahli dermatologi di Connecticut. Dia mencadangkan memilih produk (pembersih, pelembab, dan anti-penuaan) yang mempunyai formula penghidratan. Dan, tentu saja, minum sekitar lapan gelas air sehari.

6. Elakkan Pendedahan Haba Secara Langsung

Jangan hanya berjaga-jaga dengan cahaya matahari - terlalu dekat dengan pemanas dan perapian juga boleh menyebabkan kerosakan pada kulit anda. "Ia menyebabkan keradangan dan pemecahan kolagen. Saya cadangkan anda berada sejauh sepuluh kaki," jelas Dr Debbie Palmer, ahli dermatologi New York. Oleh itu, apabila anda sedang memasak, memanggang buah berangan atau lebih dari api terbuka, elakkan berada terlalu dekat.

7. Scrub Pengelupasan Kulit 2 Kali Seminggu

Kita kehilangan 50 juta sel kulit sehari, dan jika tidak dibuang, sel kulit mati ini boleh menyebabkan kulit kelihatan kusam. Pemilihan produk yang neutral pH membantu mengelakkan kulit tidak kering kerana mengelupas." Dan tidak hanya fokus dengan wajah anda - kulit di badan anda juga memerlukan scrub juga.

8. Vitamin Juga Boleh Digunakan Di Kulit Muka Anda

Makanan seimbang adalah penting, tetapi ada lebih satu cara untuk memberi vitamin pada kulit anda. Terdapat juga skincare antioksidan topikal, iaitu serum dan krim yang mengandungi bahan-bahan yang menyuburkan kulit seperti serum, radiance c+e dan banyak lagi.

9. Pengambilan Sayuran Hijau

Menurut Joanna Vargas, seorang pakar kecantikan kulit di NYC, minum jus sayuran setiap pagi dapat mencerahkan, mengoksigenkan, dan menghidrat kulit anda. Minum jus sayuran juga membantu menghilangkan bengkak dengan merangsang sistem limfa, jadi juga baik untuk selulit.


10. Pengambilan Diet Yang Sihat


Kulit anda mempunyai penghalang semula jadi untuk mengekalkan kelembapan, dan yang penting adalah asid lemak omega-3. Biji rami pada salad atau walnut akan menjadi penambah segera bagi omega-3 anda, sehingga meningkatkan kemampuan kulit anda untuk menahan kelembapan." Dan pastikan untuk elak makan makanan dengan indeks glisemik tinggi seperti karbohidrat sederhana dan kompleks. Boleh gantikan dengan protein yang sihat seperti ESP, Cinch Shake dan Life Shake Elderberry.

11. Bersih Berus Makeup Anda Dengan Kerap

Untuk melawan jangkitan dan pori-pori yang tersumbat, Dr. Prystowsky mengesyorkan mencuci concealer dan sikat asas seminggu sekali. Untuk berus yang anda gunakan di sekitar mata anda, dia mengesyorkan dua kali sebulan, dan untuk sikat lain, sebulan sekali baik.

Caranya: Letakkan setitis syampu ringan ke telapak tangan anda. Basahkan bulu dengan air suam. Kemudian, urut bulu ke telapak tangan anda untuk menyebarkan syampu ke sikat. Elakkan agar bahagian logam dari sikat basah / atau pangkal rambut sikat kerana gam boleh melembutkan dan bulu boleh tercabut. Bilas syampu dan perah airnya dengan tuala. Letakkan berus di sisinya dengan bulu yang tergantung di tepi sehingga kering.

12. Pakai Pelindung Matahari 365 Hari Dalam Setahun - Hujan Atau Bersinar, Di Dalam atau Luar Rumah

"Ramai orang merasa mereka hanya perlu melindungi kulit mereka pada hari-hari cerah atau ketika mengunjungi pantai," kata Dr. Palmer. "Sebenarnya adalah kita perlu melindungi kulit kita walaupun sedang memandu kereta, terbang di dalam kapal terbang, atau menjalankan tugas. Kulit kita sentiasa terdedah kepada sinaran UV setiap hari yang menyumbang kepada tanda-tanda penuaan yang dapat dilihat." Pelindung matahari jenis apa yang terbaik? Pilih pelindung matahari spektrum luas dengan SPF 30 atau lebih besar - dan ingat bahawa ia perlu digunakan semula setiap 2 jam. 

Tahukah anda, Moisturizer SPF50 Youth skincare dapat membantu melindungi kulit anda sehingga 8 jam setiap hari. Jadi, penggunan moisturizer spf 50 youth dapat menjimatkan wang anda.

13. Pelindung Matahari Bukan Sahaja Sunscreen atau SPF


Menurut Dr Prystowsky, pelindung matahari untuk melindungi kulit bukan sahaja sunscreen makeup yang mengandungi SPF, malah cermin mata hitam, dan topi berbulu lebar. "Mencegah kerosakan sinar matahari adalah sejuta kali lebih baik untuk kulit anda daripada merawatnya selepas rosak.

14. Konsisten Guna Penjagaan Kulit Anda Setiap Hari


Cari pembersih dan pelembap yang anda tahu fungsi yang baik untuk kulit dan jadikan ia sebagai teras rutin penjagaan kulit yang sihat setiap hari.

15. Tidur Lebih Bijak

 
Ia bukan sekadar mendapat tidur lapan jam pada waktu malam. Kulit juga akan mendapat manfaat daripada menggunakan sarung bantal sutera yang bersih. "Bahannya meluncur dengan mudah dan mencegah kerutan dan kedutan," kata Jesleen Ahluwalia, M.D., ahli dermatologi dari Spring Street Dermatology di New York City. "Sutera juga lebih mudah pada rambut - ia membantu mengelakkan kekusutan dan keretakan." Rambut dan kulit lebih baik semasa anda tidur.

Baca entry berkaitan :

Set Cantik Shaklee Untuk Kulit Lebih Cantik, Berseri Dan Awet Muda






Jika anda berminat untuk menjana income shaklee dengan mudah, boleh baca disini terlebih dahulu. Mudahnya Buat Bisnes Shaklee 2020.








Hubungi kami;




Page FB : Kedai Vitamin Ketengah Jaya Paka 019-9966576
Your Certified Shaklee Product Consultant
COD Bandar Baru Bangi / Paka
Pengeposan ke seluruh Malaysia





Selepas anda mendaftar di form diatas, anda perlu mengaktifkan keahlian terlebih dahulu untuk membolehkan anda menikmati harga diskaun keahlian sebanyak 20% dan anda secara automatik juga boleh menjadi agen.