Assalamualaikum wbt,

Perasaan berdebar, cemas, degupan jantung laju, berpeluh, apabila mendapat khabar kurang gembira, itu adalah perasaan yang normal. Namun, jika debaran berpanjangan, takut, resah, gelisah, cemas dan sesak dada dengan tiba-tiba dan berpanjangan tanpa sebab, anda mungkin mengalami 'Anxiety Attack atau Anxiety Disorder'.

Set Anxiety Shaklee - Atasi Anxiety Attack Dengan Berkesan



Apa itu Anxiety Disorder / Anxiety Attack?


Anxiety Disorder merupakan penyakit mental yang serius dimana seseorang itu merasa bimbang melampau yang boleh mengganggu kehidupan seharian. 

Jenis-Jenis Anxiety Disorder

Terdapat beberapa jenis Anxiety Disorder iaitu:
  1. Agoraphobia
  2. Gangguan kecemasan ketika keadaan tertentu
  3. Generalized anxiety disorder
  4. Gangguan panik
  5. Selective mutism
  6. Gangguan kecemasan berpisah
  7. Gangguan kecemasan sosial
  8. Fobia spesifik

13 Tanda Anxiety Disorder / Simptom Anxiety


Jika perasaan cemas dan risau muncul secara tiba-tiba tanpa sebab berpanjangan, mungkin anda perlu lihat tanda-tanda Anxiety Disorder. Bagaimana untuk kenali seseorang itu diserang 'Anxiety Disorder'? Cuba lihat 10 tanda anxiety disorder ini.

1. Gangguan Tidur
2. Perasaan Takut Tanpa Sebab
3. Jantung Berdebar Laju
4. Menggigil
5. Kaki Tangan Seram Sejuk
6. Kekejangan Otot
7. Panik
8. Trauma
9. OCD ( Obsessive Compulssive Disorder )
10. Keraguan Diri Sendiri ( Overthinking) 
11. Sesak Nafas
12. Tangan Kebas Melarat Sehingga Seluruh Badan
13. Tekanan

4 Cara Atasi Anxiety Attack / Anxiety Disorder

1. Strong Mindset


Pesakit anxiety disorder, perlu bantu diri mindset yang kuat. Dengan mindset yang kuat dan positif dapat membantu melawan fikiran yang negatif. Kita boleh melawan emosi negatif apabila kita punyai pemikiran yang kuat dan negatif.

2. Pemakanan 


Ada yang kena anxiety disebabkan oleh angin, gerd dan gastrik. Jaga pemakanan harian bagi anda yang mengalami masalah angin, gastrik dan gerd supaya terhindar dari serangan anxiety.

3. Senaman


Salah satu punca anxiety attack adalah disebabkan oleh tekanan. Aktiviti bersenam dan bersukan dapat mengurangkan dan menghilangkan stress. Konsisten amalkan senaman dan aktiviti bersukan ini sangat membantu pesakit anxiety disorder.

4. Supplemen


Pengambilan supplemen sangat membantu mengatasi masalah anxiety disorder dan panic attack. Ada pesakit anxiety yang berjaya sembuh dari anxiety dengan pengambilan supplemen sahaja. Malah, ada kajian menunjukkan bahawa anxiety attack berlaku disebabkan oleh kekurangan nutrisi. 

Menurut Pakar Perubatan, Dr Zubaidi Haji Ahmad mengatakan bahawa, pesakit anxiety perlu melakukan ruqyah serta ambil beberapa supplemen harian.



Set Atasi Anxiety Shaklee


Set Anxiety Shaklee - Atasi Anxiety Attack Dengan Berkesan
Set Anxiety Shaklee

1. B-Complex


Dalam B Complex Shaklee mengandungi Vitamin B9 iaitu Asid Folik dan Vitamin B12. Kedua-dua vitamin ini sangat penting bagi menyeimbangkan mood dan hormon dalam tubuh badan pesakit.

Asid Folik akan membantu meningkatkan kadar tindakbalas antikemurungan yang sangat baik kepada pesakit.

Vitamin B12 juga menjaga kesihatan sistem saraf supaya tidak tegang, kejang dan memberi tenaga kepada tubuh badan pesakit agar lebih tenang dan bertenaga.

2. Omega Guard


Omega Guard Shaklee lengkap dengan minyak ikan omega-3 yang akan membantu dan mengatasi masalah kebimbangan dan kemurungan.

Omega Guard Shaklee lengkap dengan DHA & EPA bagus untuk minda pesakit. Ini kerana pesakit Anxiety Disorder mempunyai lebihan Omega 6 tetapi terlalu rendah dengan Omega 3.

3. Ostematrix


Ostematrix Shaklee lengkap dengan Kalsium, Magnesium, Vitamin D, Boron, Kopper dan Zinc.

Magnesium mempunyai peranan yang penting di dalam fungsi neurologi. Ia juga terlibat di dalam tindakbalas kimia otak. Kekurangan magnesium telah dikaitkan dengan simptom-simpton kebimbangan dan kemurungan.

Kalsium pula sangat penting untuk memastikan tubuh badan dan otak dapat berfungsi dengan baik. Kekurangan kalsium akan menyebabkan kebimbangan dan emosi yang tidak menentu.

4. Vitamin E Complex


Vitamin E bagus untuk tangani anxiety kerana vitamin E membantu dalam mengangkut oksigen ke otak.

Pengambilan Vitamin E yang mengandungi selenium dapat membantu menurunkan anxiety, depression, kebimbangan dan keletihan.

5. Vivix 


Vivix kaya dengan antioksidan yang membantu menyingkirkan radikal bebas yang berkaitan dengan stress.

Vivix bertindak melindungi sel-sel dari teroksida yang menyebabkan sel-sel badan rosak.

6. ResV 


Supplemen yang kaya dengan antioksidan membantu memperbaiki & membaik pulih sel-sel rosak akibat radikal bebas yang menyebabkan stress.

Testimoni Pengguna Shaklee Atasi Anxiety Disorder

Set Anxiety Shaklee - Atasi Anxiety Attack Dengan Berkesan

Set Anxiety Shaklee - Atasi Anxiety Attack Dengan Berkesan

Set Anxiety Shaklee - Atasi Anxiety Attack Dengan Berkesan

Jika anda berminat untuk dapatkan set promosi dan ingin menjadi ahli shaklee dengan percuma, boleh hubungi wawa hari ini.


Jika anda berminat untuk menjana income shaklee dengan mudah, boleh baca disini terlebih dahulu. Mudahnya Buat Bisnes Shaklee 2020.

Hubungi kami;


Page FB : Kedai Vitamin Ketengah Jaya Paka 019-9966576
Your Certified Shaklee Product Consultant
COD Bandar Baru Bangi / Paka
Pengeposan ke seluruh Malaysia