Assalamualaikum wbt,

Hai semua, selamat pagi. Hari ni kak wawa nak share dengan korang tentang bagaimana nak turunkan berat badan tanpa bersenam. Hehe.

Testimoni makan vitamin shakles untuk menyusu tapi jadi kurus pulak.")




Fauziah Chilun.
Pengalaman dengan Shaklee dan ESP. 
==============================

Saya pernah dengar jenama Shaklee sebelum tahun 2000 lagi masa pergi rumah abg sulong di ipoh. Masa tu x tau pun Shaklee tu produk MLM. Yang saya tau tu produknya vitamin. Sampailah ketika saya menyusu anak ke 3 pada tahun 2009, susu saya x memberangsangkan. Tambahan lagi saya perasan badan x berapa sihat. Saya pitam dalam komuter. Beberapa kali nak pitam sedang berjalan pergi dan balik kerja. 

Risau takut sakit ke apa saya pergi klinik utk pemeriksaan. Doktor kata ok tak ada masalah tapi saya tau badan saya x ok. Sedang mengepam berjemaah dalam surau, kami sembang2 sampailah ke cerita susu. Kawan saya makan supplemen beli online. Dia pun bagi saya alfalfa 10 bj. Dia bagi website sekali dan saya pun surf. Saya email nak beli alfalfa tapi dia call promote macam2 sampai saya terbeli sehingga RM500. BAYANGKAN asalnya nak beli RM50 jadi RM500. Saya dapat free membership. Produk yang saya ambil masa tu termasuk ESP. 

Alhamdulillah kesihatan saya bertambah baik. Dalam masa 6 bulan consume berat badan saya turun 58 ke 51kg sampai ada org tegur samada saya sakit ke nampak badan susut. Saya rasa sebab badan well nourish so lemak pun x berkumpul. Biasa sangat org cakap lepas beranak ramai2 badan pun naik tapi teori tu X berlaku pada saya. ESP mmg saya x miss. Balik kerja sementara masak tu minum ESP dulu. Lepas siap masak, perut masih kenyang. Sudahnya saya x makan malam. Itu yang susut agaknya. So ESP ni sesuai utk yang nak diet x makan malam. 

Saya hamil lagi anak ke 4 pada 2011. Kali ni memang anak Shaklee. ESP sangat membantu saya untuk kekal bertenaga. Bayangkan masa bulan puasa waktu sahur saya boleh telan ESP shake dengan kurma saja. Kenyang sampai waktu berbuka. Saya dah x minum susu An*um sejak ambil ESP. pengalaman saya anak sulong minum An*um dan En**mama sampai 7 tin, hampir setiap malam kaki saya cramp. Berbeza dengan ambil Shaklee. Kalau tak ambil ostematrix, sebelum tidur minum segelas ESP boleh elak cramp kaki jugak. Kawan saya pulak minum susu An*um tu dpt GDM. Ada gula tersembunyi dalam tu x boleh nak minum banyak rupanya. 

Dalam pantang pun saya enjoy sebab cepat sihat. Dek kerana pantang sendiri jadi kenalah cepat2 sihat. Banyak minum ESP kalau waktu2 x sempat makan. Memang mengenyangkan. Berat badan pun cepat susut. Luka cepat sembuh. Kulit x kusam. Yang penting rasa sihat sangat. Anak ke 5 dan ke 6 pun masih berpantang dengan Shaklee jer. Puas hati dah. 

Kalau nak maintain kulit gebu, ambil ESP 2-3 sudu utk 3 kali sehari. Protein penting utk penghasilan sel kulit baru. Sebulan perlukan 2 tin lebih kurang. Memang sesuai sangat laa amik promo buy 6 free 1 ni sebab tahan untuk 3 bulan jer. Kulit cantik, body maintain. Perfect dah tu.  

Best ke best? Kak wawa jarang miss esp ni. Best tau.")

#ESPbest