Assalamualaikum wbt,

Pemakanan untuk kanak-kanak adalah sama berdasarkan prinsip pemakanan untuk orang dewasa. Setiap orang memerlukan jenis nutrien yang sama - seperti vitamin, mineral, karbohidrat, protein dan lemak. Walau bagaimanapun, kanak-kanak memerlukan pelbagai nutrien tertentu pada usia yang berbeza.

Jadi, pada hari ini wawa akan kongsikan tentang vitamin yang sesuai untuk kanak-kanak seawal umur 2 tahun supaya kita sebagai ibu, faham apakah nutrisi yang terbaik untuk anak. 

melshake untuk kanak2, vitalea for children, omega guard untuk kanak-kanak, nutriferon untuk kanak-kanak, vitamin yang bagus untuk anak-anak,vitamin untuk tambah selera makan kanak-kanak vitamin untuk kanak-kanak 1 tahun vitamin c kanak kanak sukatan vitamin c untuk kanak kanak,set kanak-kanak shaklee,set anak bijak shaklee cara makan vitalea kid shaklee harga vitamin shaklee untuk kanak-kanak omega guard shaklee untuk kanak-kanak mealshake shaklee untuk kanak-kanak vita-lea shaklee set eczema shaklee untuk kanak-kanak shaklee kid set, vitamin shaklee untuk kanak-kanak

Vitamin Untuk Kanak-Kanak Sembelit, Kurang Selera Makan Seawal 2 Tahun

Ini kisah Faiz yang mendapat supplemen sejak berusia 2 tahun lagi, kisah ini dikongsi oleh ibunya iaitu Mama Chery

Saya mula berikan kepada Faiz set kesihatan kanak-kanak ketika berumur 2 tahun. Ada satu lagi mealshake, tapi takde dalam gambar ni. Mula-mula tu rasa macam malas juga nak bagi, rasa macam biasa jer, rasa macam tak ada apa sangat vitamin ni kat anak I. Tapi saya teruskan bagi, istiqamah.

DAN sekarang faiz dah umur 9 tahun, baru saya rasa mujurrrrrrrr bagi awal.hihihiihi. Baru saya faham PENTINGNYA nutrisi yang bagus untuk anak2 sejak dari usia kecik.

So korang, jangan fikir panjang.. amik ni.. sekarang maybe tak rasa tak nampak.. tapi jangka panjang kesannya sangat PRICELESS. yang dah cuba sure faham apa saya ckp ni. - Mama Chery

---------

Luahan seorang ibu yang gembira melihat perkembangan kesihatan anak terbaik. Dari usia seawal dua tahun, Faiz dah diberi vitamin kesihatan. Hasilnya, Allah jaga kesihatan Faiz dengan asbab vitamin shaklee.

Wahai ibu, jangan ragu-ragu untuk memberi vitamin terbaik untuk anak-anak. Ragu-ragu lah dalam memberi makanan yang tidak berkhasiat kepada mereka seperti makanan fast food, frozen food, dan sebagainya.

Kita sanggup beli macam-macam mainan untuk anak-anak, beli makanan segera, jajan dan air berkarbonat pada anak-anak. Namun, tak ramai yang sedar kepentingan membekalkan vitamin atau makanan tambahan kepada anak-anak. Hari ini, wawa nak seru semua ibu-ibu yang miliki anak untuk memberi makanan tambahan terbaik kepada mereka. Sayangilah kesihatan mereka, "Cegah Lebih manis Dari Mengubati".

Wawa turut memberi set kesihatan kanak-kanak ini pada princess Aaira sejak usia 8 bulan lagi. Memandangkan anak wawa sendiri pernah ada sejarah warded selama 2 minggu pada usia 4 bulan akibat daripada "Batuk Kokol" atau juga dikenali sebagai batuk 100 hari. Menurut doktor, keadaan ini boleh berulang sekiranya didedahkan kepada orang yang batuk, udara tidak sihat dan sebagainya.

Disebabkan oleh ketakutan itu, wawa berikhtiar dengan memberi supplemen sejak anak berusia 8 bulan. Yang mana ketika itu, wawa bagi omega dan nutriferon dalam susunya. Waktu itu, wawa cuma bagi dalam kuantiti yang sedikit sahaja. Memandangkan anak wawa tak direct menyusu badan, jadi inilah pilihan yang wawa ada untuk elakkan hal yang sama berlaku disamping untuk menguatkan imuniti badan anak.

Alhamdulillah, kini anak wawa sudah berusia 2 tahun 8 bulan dikurniakan Allah swt kesihatan yang sangat baik. Kini, setiap hari wawa akan bekalkan nutriferon, omega guard jika ada keadaan anak jika ada panas badan. Jika keadaan normal, wawa cuma bekalkan mealshakes setiap hari padanya.

melshake untuk kanak2, vitalea for children, omega guard untuk kanak-kanak, nutriferon untuk kanak-kanak, vitamin yang bagus untuk anak-anak,vitamin untuk tambah selera makan kanak-kanak vitamin untuk kanak-kanak 1 tahun vitamin c kanak kanak sukatan vitamin c untuk kanak kanak,set kanak-kanak shaklee,set anak bijak shaklee cara makan vitalea kid shaklee harga vitamin shaklee untuk kanak-kanak omega guard shaklee untuk kanak-kanak mealshake shaklee untuk kanak-kanak vita-lea shaklee set eczema shaklee untuk kanak-kanak shaklee kid set, vitamin shaklee untuk kanak-kanak


Kebaikan Mealshakes Untuk Anak-anak:

  1. rasa vanila yang menjadi kegemaran kanak-kanak 
  2. sesuai untuk kanak-kanak berumur 1 tahun keatas 
  3. sesuai untuk seisi keluarga
  4. Boleh menjadi instant sahur meal/ breakfast sekeluarga
  5. Rendah lemak namun kaya dengan 19 vitamin utama, protein, fiber dan mineral sertakalsium yang penting untuk tumbesaran kanak-kanak.
  6. Meal Shakes memberikan tenaga dan menguatkan sistem imun kanak-kanak
  7. Memberikan kecergasan dan meningkatkan kesihatan
  8. Mengurangkan eczema kepada kanak-kanak dan juga orang dewasa
  9. Meningkatkan selera makan anak
  10. Jika anak yang kerap demam lazimnya akan kembali sihat lebih cepat daripada biasa
  11. Pilihan terbaik buat mereka yang tidak pandai telan supplement berbentuk "tablet"
  12. Menangani masalah sembelit pada kanak-kanak
  13. Sesuai untuk kanak-kanak yang obesiti 





Omega Guard miliki Omega-3 terdiri daripada EPA dan DHA. Terdapat pelbagai fungsi EPA dan pelbagai tugas DHA kepada tubuh badan kita.

Kebaikan Omega Guard Untuk Anak-anak:

  1. Pertumbuhan badan yang sihat dan juga untuk kesihatan otak
  2. Sesuai untuk anak yang mudah jatuh sakit seperti batuk, selesema, asma
  3. Memperkuat sistem imunisasi badan


Kebaikan Vita-Lea for Children:

  1. Melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh badan yang tidak dapat dipenuhi daripada pemakanan harian
  2. Meningkatkan kesihatan secara menyeluruh
  3. Menyokong jangka hayat hati, usus dan mata
  4. Meningkatkan kekuatan tulang dan sistem imunisasi
  5. Memberikan perlindungan menentang kerosakan radikal bebas
  6. Melindungi kesihatan jantung, otot dan fungsi saraf
  7. Meningkatkan kesihatan paru-paru, kolon dan prostat
  8. Menyokong pembinaan tulang yang kuat dan kesihatan tulang
  9. Membekalkan makanan kepada sel badan untuk tubuh yang lebih sihat dan bertenaga
  10. Mengekalkan tekanan darah yang normal dan rentak jantung yang normal
  11. Mencegah penyakit beguk (tiroid)
  12. Meningkatkan penghasilan sel darah merah untuk mengelakkan anemia atau merawat anemia
  13. Membantu memulihkan selera makan
  14. Melancarkan proses pencernaan
  15. Membantu meningkatkan kecerdasan minda
  16. Membantu seimbangkan hormon dan bahan kimia dalam badan
  17. Membantu penyerapan zat daripada makanan
Baca : Vitalea for children - Multivitamin Kanak-Kanak

Kebaikan Nutriferon Untuk Anak-anak:

  1. Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari - ia adalah satu-satunya interferon semulajadi di dunia. Kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu untuk meransang dan meningkatkan keseluruan sistem imun badan dengan menghubungi pembunuh semulajadi dalam badan untuk tindakan; T-sel, B-sel dan macrophage.
  2. Melawan kanser dan tumor - interferon semulajadi mengandungi polisakarida aktif yang meransang dan mengaktifkan immunoglobulin untuk melawan tumor dan sel-sel kanser. Juga, ia boleh mengurangkan ketidakselesaan semasa rawatan kemoterapi.
  3. Melindungi daripada influenza - ia mengimbangi imun terhadap alahan alam sekitar dan pencemaran udara, berkesan melindungi kemudaratan oleh pelbagai virus dan mikrob (demam, selsema, alahan, keradangan dan influenza)
  4. Meringankan tekanan dan kelesuan - membantu mengatasi kelesuan yang disebabkan oleh kebimbangan, tekanan, keletihan dan gaya hidup aktif.
  5. Melambatkan penuaan - formula uniknya meransang pengeluaran macrophage dalam usaha untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman pesat. Oleh itu, sel-sel menjadi lebih sihat.
  6. Mengurangkan infeksi oleh pesakit hepatitis B dan C - keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus boleh mengurangkan jangkitan dan mengurangkan sebarang ketidakselesaaa. Misalnya, kembung, mual dan muntah.

Jom, bekalkan supplemen tambahan terbaik untuk anaka-anak seawal mungkin. Bagi yang sedang breast feeding, ibu-ibu boleh amalkan dan transfer nutrisi melalui penyusuan ibu. 

"ANAK SIHAT, IBU CERIA"







Jika anda berminat untuk menjana income shaklee dengan mudah, boleh baca disini terlebih dahulu. Mudahnya Buat Bisnes Shaklee 2021.






Hubungi kami;




Page FB : Kedai Vitamin Ketengah Jaya Paka 019-9966576
Your Certified Shaklee Product Consultant
COD Bandar Baru Bangi / Paka
Pengeposan ke seluruh Malaysia




Selepas anda mendaftar di form diatas, anda perlu mengaktifkan keahlian terlebih dahulu untuk membolehkan anda menikmati harga diskaun keahlian sebanyak 20% dan anda secara automatik juga boleh menjadi agen.