Shaklee Collagen Powder / Serbuk Kolagen Shaklee

Assalamualaikum wbt,


Collagen Powder Shaklee juga dikenali sebagai serbuk kolagen shaklee dikalangan rakyat Malaysia. Badan kita secara azalinya sudah mempunyai kolagen, namun begitu disebabkan faktor-faktor persekitaran, radikal bebas, peningkatan usia, sinaran uv dan sebagainya menyebabkan kolagen didalam badan semakin berkurangan. 

Perasan tak, sewaktu bayi kulit kita menegang cantik je. Ini adalah disebabkan jumlah kolagen didalam badan seseorang sewaktu bayi adalah mencukupi, namun begitu setelah meningkat dewasa perubahan kulit wajah, sedikit garis-garis halus mula kelihatan, kulit wajah menjadi kusam dan sebagainya. Itu adalah disebabkan oleh pengurangan kolagen didalam badan.

Hari ni wawa nak share kelebihan Collagen Powder Shaklee. Totally difference with others collagen product. 

Apa yang membezakan Collagen Powder Shaklee? 

SCP adalah supplemen kolagen yang unggul dimana mengandungi 4, 000mg kolagen RSS (Sisik Ikan Merah) proprietari, sejenis kplagen tulen dan bermutu tinggi yang diekstrak dari sisik ikan merah. Ikan merah ini tinggal di dasar laut sedalam 5km dari paras laut. Auchh, bayangkanlah saudara bagaimana pencemaran nak terjadi dilaut dalam yang mempunyai tekanan yang tinggi? So, memang dijamin sangat bersih.

Tambahan pula SCP mempunyai molekul yang sangat rendah iaitu 1, 000 Dalton dan amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis/kulit dengan lebih berkesan. Kolagen dipasaran biasanya mempunyai berat lebih kurang 500 Dalton dan agak sukar untuk diserap oleh tubuh.


Ramuan Utama SCP

Selain daripada Kolagen dari sisik ikan merah, Shaklee Collagen Powder mengandungi 7 ramuan aktif yang lain iaitu,

1. Ekstrak biji Camellia Japonica

》ia terdiri dari asid oleik, atu emolien dan pelembap kulit yang hebat dan isoflavon, antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.

2. Ekstrak Pfaffia

》juga dikenali sebagai ginseng Brazil, apabila digabungkan dengan ekstrak biji Camilla japonica, membantu formasi kplageb dan asid hyaluronic. Dengan kemampuan biasa mengikat amaun air yang banyak, asid hyaluronic memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tibuh untuk menjadikan kulit lembut, lembap dam licin.

3. Elastin from kolagen ikan

》elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik. Kolagem ikan mengandungi elastin yang berfungsi berganding bahu dengan kolagen untuk mengekalkan kulit menjadi tegang, anjal dan elastik.

4. Vitamin C

》vitamin c menggalakkan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit kita.

5. Vitamin B

》vitamin B turut serta dalam metabolisma karbohidrat, lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen didalam sel.

6. Ekstrak kekerang

》glucosamine ekstrak kekerang adalah penting didalam sintesis cecair synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.

7. Lactobacillus acidophilus

》membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen.


Manfaat Utama Shaklee Collagen Powder:


1. SCP membantu kulit kita mengekalkan elastisiti semulajadi dan memperlahankan kehadiran kedut-kedut.

2. SCP membantu menguatkan rambut dan pertumbuhan semula.

3. Menguatkan kuku, menghilangkan bintik putih dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat.

4. Meningkatkan kelembapan kulit dan elastisiti. Mempercepatkan sembuh lukandan membantu mengurangkan parut.

5. Membantu menghilangkan tanda penuaan. Kita boleh lihat kesannya dibahagin belakang tangan dan wajah. Selepas penggunaan selama 2 minggu berturut-berturut kajian menunjukkan SCP terbukti berkesan terhadap kulit kita.

6. Kolagen juga penting untuk menguatkan tulang. Ia sama penting tulang memerlukan kalsium.

7. Kolagen membantu mengurangkan kesakitan dan geseran disendi-sendi. Kebanyakan warga tua mengalami sakit lutut ketika nak bangun dan solat. Ini adalah disebabkan oleh kekurangan kolagen.

8. Kolagen membantu memastikan otak sentiasa sihat. Sel glya membekalkan nutrisi kepada otak disokong oleh kolagen. Jadi, kolagen sangat penting untuk menentukan agar otak anda mendapat manfaat kolagen agar minda anda tetap berkeadaan baik semakina anda menua.

Kajian secara klinikal membuktikan Shaklee Collagen Powder meningkatkan 71% dan sangat berkesan pada kulit wajah selepas penggunaan secara berterusan selama lapan 8 minggu berturut-turut.

PROVEN EFFECTIVE;


》69% improve Moisture (kelembapan)

》75% improve Smoothness (kelembutan)

》80% improve Wrinkles (kedutan)

》90% improve Radiant (berseri)

Shaklee Collagen Powder More Than just Collagen!

No Additive -》Shaklee collagen powder ingredients are 100% pure, natural and safe, no stimulants, no sugar, no preservative and coloring.

Convenience -》Very easy to dissolve in water, convenience to carry and consume.

Taste Better -》mixes well with your favorite juices & shaklee protein and meal shake.

====
Promo Item this month is Shaklee Collagen Powder.

Untung dan sangat JIMAT ,  jika korang dapatkan time promo ni. Bulan ni sahaja tau, nak dapat harga promo lagi, tunggu next year. Masih berbaki 2 hari lagi.

Buy 6, Free 1

Beli 6  Percuma 1

Retail Price = RM298 

Promosi price korang JIMAT RM43 untuk setiap box. Best ke best?


For order, pm/whatsapp/telegram wawa directly 019 996 6576
Share:

Vivix Shaklee

Assalamualaikum wbt,

Vivix review! (Super Excellent Brand)

Satu PENEMUAN REVOLUSI dalam anti-penuaan pada tahap sellular.

Setahun lalu, Shaklee telah memperkenalkan Vivix, produk supplemen revolusionari anti-penuaan dalam pertarungan melawan penuaan pada tahao sellular. Lebih 1 juta botol Vivix telah terjual.

Vivix merupakan supplemen anti-penuaan terbaik didunia yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun-bertahun oleh Shaklee.

Share:

The Power Of Giving (Kuasa Sedekah)

Assalamualaikum wbt,

TAZKIRAH HARI INI ~Secebis Kisah Dari Al-Azhar, Kaherah ~

Seorang guru yang separuh umur berjalan-jalan santai bersama seorang r emaja, salah seorang di antara murid-muridnya di sebuah taman.

Di sela-sela waktu terdengar ketawa kecil anak remaja tersebut..

Mereka kelihatan sebagai kawan yg sangat akrab walaupun dgn perbezaan usia yg sangat zahir.
Inilah keistimewaan seorang murabbi yg ikhlas.

Sedang berjalan, mereka terlihat sepasang kasut yang sudah usang dan hampir reput bersama beberapa barangan peribadi tukang kebun yg usang.

Remaja itu melihat gurunya sambil mengusul:

"Bagaimana kalau kita usik tukang kebun ini dengan sembunyikan kasutnya, kemudian kita berlindung di belakang rimbun? Dia datang, pasti terkejut.. Jom kita tengok bagaimana dia terkejut dan cemas! He he”

Guru yang alim dan bijak itu menjawab:

"Anakku, tidak elok kita berseronok dengan mempermainkan orang, apatah lagi pada orang yg susah. Kamu kan seorang yang senang, dan kamu boleh sahaja menambah kebahagiaan untuk orang tu? Sekarang saya cadangkan kamu masukkan beberapa keping duit kertas ke dalam kasutnya, kemudian saksikan bagaimana respon tukang kebun tu?"

Pemuda itu terpegun dengan usulan gurunya, bersetuju dan segera berjalan utk memasukkan wang ke dalam kasut tersebut.

Kemudian mereka bersembunyi di belakang rimbunan pepohon..

Selang beberapa waktu, datanglah seorang lelaki dalam lingkungan 40 an, bajunya basah dgn peluh, sambil mengibas-ngibaskan kotoran dari pakaiannya. Dia berjalan menuju tempat barangan yang tinggalkan.

Beliau memasukkan kakinya ke dalam kasut, merasai sesuatu di dalamnya. Dia cuba keluarkan, bila dilihatnya benda asing itu adalah wang kertas, mukanya berubah, dia terpegun.
Ada beberapa keping dalamnya!!

Dia memeriksa sebelah lagi, mukanya hampir2 pucat melihat wang yg lebih banyak!!!

Dia menatap wang itu berulang-ulang, seolah-olah tidak percaya dengan matanya.

Dia melihat ke segala penjuru, seolah-olah mencari orang disekitarnya.. mungkin nak bertanyakan sesuatu..

Beliau mendapati dirinya keseorangan!!

Dengan segera ia memasukkan wang itu ke dalam sakunya dan terus berlutut sambil melihat ke langit dan menangis. Dia berteriak dengan suara tinggi, seolah-olah berbicara dengan Allah Ar Razzaq (Pemberi Rezeki)

“Aku bersyukur kepada-Mu, Ya Allah, Tuhanku.

Wahai Yang Maha Tahu, isteriku sakit dan anak-anakku kelaparan. Mereka belum menjamah apa2 pun hari ini.

Engkau telah menyelamatkanku, anak-anak dan isteri dari kecelakaan ini ya Allah".

Dia terus menangis dalam waktu cukup lama sambil memandang ke
langit sebagai ungkapan rasa syukurnya atas kurnia dari
Allah Yang Maha Pemurah.

Murid tadi, sangat terharu dengan apa yang dilihat. Air matanya meleleh tanpa dapat dibendung.

Guru yang bijak terus bersuara:

“Bukankah sekarang kamu rasa lebih bahagia
dari mengusik orang lain dan lucu melihat orang yg kehilangan barangan?”

Pemuda itu segera menjawab,

“Harini aku mendapat pelajaran yang tidak akan mungkin aku lupakan seumur hidupku. Sekarang aku baru faham makna kalimah yang dulu belum aku fahami sepanjang hidupku:

“Ketika kamu memberi, kamu akan mendapatkan kebahagiaan yang lebih banyak dari pada kamu mengambil”.

Gurunya melanjutkan

"Sekarang ketahuilah bahawa pemberian itu bermacam-macam:

• Memaafkan kesalahan orang di saat kita mampu membalas
dendam, adalah suatu pemberian.

• Mendo’akan teman dan saudaramu di belakangnya (tanpa pengetahuannya) adalah suatu pemberian.

• Berusaha utk berbaik sangka dan menghilangkan sangka buruk darinya juga satu pemberian.

• Menahan diri dari membicarakan aib saudaramu di belakangnya, adalah satu pemberian lagi.

*Ini semua adalah pemberian dari Allah, supaya kesempatan memberi tidak hanya dibuat oleh orang-orang berada sahaja.
Jadikanlah semua ini pelajaran, wahai saudara-saudaraku!

Semoga sdr2 smua yg dkasihi d rahmati Allah dpt mgintai wktu yg ssuai utk mghulurkan pmberian..wslm
Share:

Jualan Amal Mealshakes Shaklee

Assalamualaikum, 

Ramai yang dapat sms berkaitan 10% daripada jualan promosi setiap set mealshake akan disalurkan ke kanak-kanak 2000 keluarga.



Bagi yg br terima sms atau perasan poster ni, harap maklum bulan ni promo Mealshake buy 3 free 1 September - Oktober & Shaklee Collagen Powder buy 6 free 1 untuk september sahaja.

Setiap 10% dari kutipan jualan setiap set iaitu Mealshake buy 3 free 1 akan diberikan kepada kanak2 dari 2000 keluarga termiskin. Ini atas initiative Shaklee sendiri

Shaklee telah membuat 1 target iaitu untuk capai rm1juta nilai Mealshake tersebut & program ini akan berjalan selama 1 tahun dimana keluarga tersebut akan diberikan Mealshake setiap bulan.

Untuk lebih faham sila rujuk poster. Poster tersebut korg boleh guna untuk share kepada orang ramai.

Cares for Our Children, Mealshakes yang bernutrisi penting mempunyai 24 jenis vitamin dan mineral amat bagus untuk tumbesaran anak-anak.

Buat anda yang berminat untuk meninfakkan rezeki kalian kepada kanak-kanak yang memerlukan, bolehlah berbuat demikian dengan pembelian setiap set promosi Mealshake Buy 3 Free 1 bulan september to October.

Boleh hubungi wawa untuk pembeli di whatsapp dan telegram 019.9966.576. 

Share:

Hormon Estrogen Dan Kepentingannya

Hormon estrogen

ESTROGEN adalah hormon utama bagi menentukan pembentukan seks atau jantina individu. Sekiranya, paras estrogen dalam badan tinggi maka ciri-ciri wanita akan lebih menonjol.

Pada masa sama, ia juga menzahirkan sifat kewanitaan dan berfungsi untuk membentuk tubuh badan wanita, payudara dan kitaran haid pada setiap bulan serta menjadi kunci terhadap kesuburan wanita.

Estrogen akan dialirkan oleh darah menuju pelbagai jaringan sel di seluruh badan, otak, faraj, buah pinggang dan lain-lain serta menimbulkan kesan tertentu sesuai dengan fungsi masing-masing. Ini berikutan, molekul estrogen akan melekat pada reseptor dan menghasilkan tindak balas pada organ.

Kadar estrogen

Kadar normal estrogen bergantung kepada usia. Wanita berusia antara 20 hingga 29 tahun lazimnya, memiliki kadar estrogen sehingga 149 piktogram per mililiter (pg/ ml), manakala wanita berusia 30-an, purata jumlahnya adalah 210 pg/ml.

Bagi mereka berusia lebih 40 tahun dan masih belum mengalami menopaus akan memiliki tingkatan estrogen, sekitar 152 pg/ ml. Peningkatan estrogen seseorang wanita itu pelbagai dari sehari ke sehari bergantung kepada kitaran haidnya.

Menjelas lanjut mengenai hormon, pakar estetik Marissa Aesthetic & Wellness, Dr Rushmini Maris Ismail, berkata sistem hormon berperanan penting untuk memastikan keremajaan dan kualiti kesihatan seseorang.

Kepentingan hormon

Katanya, hormon dilengkapi dengan sistem kompleks yang berpusat pada otak manusia dan dikawal kelenjar pituitari bertujuan merangsang serta mengaktifkan hormon lain dalam tubuh.

"Bayi baru lahir mempunyai sistem hormon sedang berkembang dan lengkap apabila mencapai kematangan. Hormon pertumbuhan atau growth hormone (GH) memastikan anak berkembang menjadi dewasa. Jumlah hormon mencukupi membuatkan tubuh segar dan sihat.

"Bagi golongan dewasa pula, hormon estrogen dan progestron penting untuk wanita, manakala testeron buat lelaki," jelasnya.

Dr Rushmini berkata, sistem hormon banyak mempengaruhi rutin kehidupan. Justeru, antara hormon yang perlu dirangsang adalah adrenalin kerana ia bertindak memberi tenaga dan perasaan baik kepada kita manakala melatonin mengawal kitaran tidur serta bertindak sebagai hormon menghalang barah.

Hormon calcitonin pula menjaga paras kalsium dalam tubuh dan hormon dhea serta insulin mempunyai fungsi menukarkan gula kepada tenaga bahkan menjana tenaga.

"Hormon seperti leptin pula penting bagi menjaga sel lemak menyebabkan seseorang akan menjadi obesiti jika ia gagal berfungsi. Sementara endorphin dan serotonin ialah bahan menyerupai hormon dan kehadirannya menjadikan otak kita cergas selalu," katanya.

Kadar hormon rendah

Penuaan menyebabkan salur darah halus membawa zat dan nutrisi kepada kelenjar hormon menjadi kecut dan akhirnya tersumbat. Ini membawa kepada kematian sel dan hormon tidak lagi dapat di hasilkan.

Ketiadaan hormon memberi kesan ketara kepada kulit dan menjadi kendur, ingatan kurang tajam, penglihatan semakin kabur malahan turut alami tekanan emosi.

"Ketiadaan hormon estrogen dan progesteron menyebabkan wanita memasuki fasa menopaus kerana tiada sel hormon berdikari membuatkan mereka sering murung, masalah tulang rapuh, rambut gugur, kulit berkedut, jeragat, kulit badan gatal dan kekeringan vagina serta banyak lagi.

"Begitu juga lelaki apabila usia melebihi 40an mereka melalui tanda andropause iaitu sering keletihan, kurang keupayaan seks, wajah murung dan perasaan menjadi tidak ceria. Ingatan juga terganggu dan mereka mula diserang masalah jantung," katanya.

Dr Rushmini berkata, ada juga mereka yang diserang gejala kekurangan hormon secara berperingkat seperti penurunan melatonin menjadikan kualiti tidur terganggu. Keadaan ini disebabkan masalah psikiatri.

Ejen perosak

Jelasnya, ada juga antara individu mengalami tekanan perasaan dan kemurungan lalu tampil mendapatkan bantuan dengan mengambil ubat sakit jiwa.

"Kekurangan hormon calcitonin pula menjadikan tulang rapuh, ringan tidak padat serta mudah patah. Kalsium diminum tidak boleh menyerap ke dalam tulang jika tiada bantuan hormon ini," katanya.

Kelenjar hormon sensitif terdedah kepada pelbagai ancaman ejen perosak hormon yang wujud dalam makanan, kosmetik, botol plastik, pembungkus makanan, racun serangga dan lainlain.

Katanya, kesan hormon rosak berlaku perlahan. Pada peringkat awal, seseorang kerap keletihan dan masalah berat badan pula menyusul.

"Antara bahan berbahaya seperti nonylphenol terkandung dalam pencuci racun serangga dan bahan plastik. Phthalates pula dicampurkan di dalam PVC banyak digunakan untuk pembuatan permainan kanak kanak dan perabot. Malah, logam berat seperti plumbum juga membawa bahan perosak hormon meskipun ia bahan semula jadi dalam tumbuhtumbuhan," katanya.

Pemulihan hormon

Dr Rushmini berkata, rawatan pemulihan boleh dibuat menerusi terapi hormone bioidentical bagi merangsang darah menghasilkan hormon yang tinggi.

"Rawatan ini membuatkan kilang terlalu aktif mula berehat. Tempoh ini sangat penting bagi proses baik pulih kelenjar hormon untuk merangsang kembali penghasilannya, sekali gus penyembuhan mula terjadi.

"Proses penyembuhan menjadikan seseorang kelihatan lebih muda, kembali cergas, meningkatkan kualiti struktur kulit dan tampak lebih segar. Ingatan juga lebih kuat, malahan penglihatan mata pulih. Jangka masa rawatan adalah di antara tiga bulan sehingga beberapa tahun bergantung kepada tahap kemerosotan hormon," katanya.

Terapi pemulihan hormon:

Kaedah rawatan ada pelbagai cara dan ia bergantung masalah kadar penurunan hormon

- Suntikan

- Pengambilan pil

- Sapuan krim

- Semburan 10 tanda kekurangan keseimbangan hormon

- Keletihan walaupun selepas berehat atau tidak melakukan aktiviti berat sepanjang hari.

- Mengalami masalah tidur malam.

- Mengalami tanda menopaus pada awal usia bagi wanita berusia 30-an.

- Hilang nafsu syahwat bagi lelaki.

- Jika berat badan menurun atau meningkat secara mendadak.

- Kawalan perasaan tidak seimbang.

- Mengalami masalah kulit seperti kekeringan atau tanda perubahan lain.

- Masalah jangkitan pundi kencing atau bahagian mulut, hidung dan mata sering kering.

- Tanda fizikal seperti perubahan bau badan, mulut terasa panas, keanjalan payudara dan kesakitan otot atau masalah keguguran rambut.

- Sering berhadapan masalah ingatan dan tidak mampu memberikan tumpuan.

Kredit to Fatin Hafizah Mohd Shahar
Share:

Tips Tingkatkan Berat Badan (Underweight)

Apakah yang dimaksudkan dengan kekurangan berat badan ?
                                                                                                                                                                   


  • Kurang berat badan berlaku apabila Indeks Jisim Tubuh (BMI) adalah kurang daripada 18.5 kg/m2.
  • Anda mungkin sihat tetapi anda mempunyai kadar metabolisma yang tinggi.
  • Anda mungkin mengalami kekurangan berat badan kerana masalah gangguan pemakanan ("anorexia/bulimia"), masalah perubatan yang berkaitan (masalah tiroid) atau berpenyakit.
  • Anda yang mempunyai kurang berat badan ini juga  berisiko tinggi untuk mendapat beberapa masalah seperti senang mendapat penyakit, susah untuk sembuh jika sakit (reduce immune function), hormon tak stabil (haid tiada atau tidak teratur), osteoporosis, cepat letih, kurang tumpuan dan kekurangan zat.

Tips untuk meningkatkan berat badan kepada yang kurang berat badan (BMI <18.5 kg/m2)
  • Tingkatkan pengambilan kalori atau kuantiti makanan dari biasa. Contohnya, letak marjerin dalam setiap hidangan makanan termasuk roti, lempeng, bijirin sarapan pagi, nasi goreng, atau sayur. Selain itu, boleh diletakkan cheese atau krim dalam hidangan harian untuk tingkatkan pengambilan kalori. Untuk roti, bolehlah diletakkan mentega kacang. Untuk susu,digalakkan mengambil susu penuh krim dan elakkan susu rendah lemak atau tanpa lemak. Susu juga boleh diambil dalam pelbagai perisa seperti coklat, strawberry atau vanilla kerana ia lebih tinggi kalori daripada susu biasa.
  • Jika kuantiti menjadi masalah, ambillah makanan dalam kuantiti yang sedikit tetapi kerap. Instead of 3 hidangan sehari, ambillah 6-8 hidangan kecil sehari. Ini kerana, selera sesetengah orang akan menurun apabila melihat hidangan dalam kuantiti yang banyak yang menyebabkan mereka merasa muak. Selain itu, kurangkan pengambilan makanan berkuah seperti sup. Ini kerana ia akan menyebabkan seseorang itu cepat kenyang dan mengurangkan pengambilan kalori.
  • Exersice atau aktiviti fizikal boleh membantu stimulate selera makan. Jadi, lakukan sedikit aktiviti fizikal seperti berjalan laju atau jogging sekurang-kurangnya 3 kali seminggu. Ini akan membantu meningkatkan selera seseorang. Selain itu ia akan membantu menukarkan makanan yang dimakan kepada otot berbanding disimpan sebagai lemak. Exercise yang disarankan adalah “weight-lifting” seperti dumbbell dan “aerobic exercise” seperti berbasikal, berjalan laju dan berenang.
  • Semasa makan, seseorang akan lebih berselara jika makan beramai-ramai daripada makan seorang diri. Oleh itu, elakkan makan berseorangan. Ajaklah kawan atau keluarga untuk makan bersama.
  • Anda juga boleh mengambil nutritional supplement jika perlu. Jika anda tiada sebarang penyakit seperti kencing manis atau darah tinggi, anda boleh mengambil susu formula yang mengandungi tinggi kalori. Contohnya Ensure (38 kcal/scoop) atau Enercal Plus (90 kcal/scoop). Produk ini boleh didapati di farmasi atau pasaraya.
  • Dapatkan waktu tidur yang cukup. Badan akan menyimpan kalori pada waktu anda tidur.
=====

Ehh, ada cara yang lagi mudah tau. Hanya d3ngan mengamalkan supplemen shaklee, insyaAllah anda bakal mendapat berat yang ideal.

Wawa dah makan banyak makanan tambahan sebelum ni, dah cuba macam-macam. Susu, pil, vitamin hasilnya tetap sama. Sejak amalkan supplemen shaklee, berat wawa dah bertambah 4kg dalam masa sebulan.

Wawa hanya amalkan empat supplemen untuk tambah berat, iaitu Mealshakes, Vitalea, B-Complex dan Sustained Release Vitamin C Plus.

Bagaimana supplemen-supplemen ni membantu untuk menaikkan berat wawa?



1. Mealshakes

》Membekalkan 24 jenis vitamin dan mineral yang memberi nutrisi penting kepada badan kita.

2. Vitalea 

》Pelengkap nutrisi, membantu melengkapkan nutrisi akibat amalan pemakanan seharian kita yang tifak seimbang.

3. B-Complex

》Membantu tumbesaran dan menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal. Selain itu, ia menukarkan makanan kepada tenaga sekaligus mengurangkan masalah keletihan/ kelesuan.

4. Sustained Release Vitamin C Plus

》Meningkatkan sistem imun bagi meningkatkan kesihatan yang baik. Wawa akui bila kita selalu demam, berat badan cepat je susut. Jadi, kita perlulah mengambil supplemen pelindung diri.

Anda yang punyai masalah berat badan? Jom bersolusi bersama wawa, membantu anda dengan aturan makan yang betul untuk tambahkan berat badan.

Wawa bileh dihubungi melalui whatsapp/telegram ; 0199966576


Share:

Silap Siapa?

Usah Letak Kesalahan Pada Orang Lain
====

Teringat kisah lama! Nak tambah berat badan punya pasal, habis vitamin gi telan.hehe

Fakta untuk anda, sepanjang 25 tahun lalu berat wawa paling tinggi yang pernah dicapai adalah 43kg. Itu pun sebab duduk je kat rumah makan tidur, tidur makan lepas SPM tiga bulan menunggu ambilan upu.

Orang kata, ucapan dan kata-kata tu doa. Betul lah, sepanjang wawa jumpe mak2 saudara, pak2 saudara, sepupu, atuk nenek, jiran tetangga semuanya cakap , "wawa ni, dari kecik sampai besor tak pernah nak ada isi. Kurus keringgg je, cekeding." Lama kelamaan, kurus lah hasilnya kan.

Tahun 2004, wawa cuba macam-macam supplemen, vitamin, minyak ikan. Boleh kata semua laa pasal nak tambah berat, yang tin habis bertin, yg pil habis beberapa botol. Hasilnya sama je.

Satu hari, time tu wawa duk asrama kat pinang. wawa pergi farmasi. Tanya orang yang jual tu, vitamin apa yang boleh nak tambah berat, nak gemukkan badan. Dia pun bagi laa satu botol vitamin ni, katanya makan pagi dan malam. Tak ingat vitamin nama apa.

Balik hostel, wawa pun makan laa. Semangat kan nak gemuk. Makan seminggu, wawa sakit perut, sakit yang amat sangat. Sampai menangis-nangis. Pastu pergi hospital, doktor cakap kena kencing kotor. Tak pernah2 sepanjang hidup, kena penyakit ni. Tak bagitau pun kat doktor pasal vitamin tu.

Balik hostel makan lagi, cuma selang hari la. Air masak minum banyak jugak tapi tak sure berapa liter. Lepas seminggu kena, wawa balik kampung. Masa duk kat kampung, tetiba sakit perut yang amat sanagt. Sampaikan nak bergerak pun sakit. Terpaksa emak yang tukarkan seluar baju untuk bawak gi klinik.

Lepas doktor cek, die bagitau ade kencing kotor. Wawa tanya dia camne blh kena sebab sepanjang umur tak pernah ada pun. Soal punya soal, ada kaitan dengan vitamin gemuk tu. Lepas tu, langsung buang. Tak ambil apa-apa supplemen dah. Pasrah terus , tak gemuk pun tak pe laa asalkan sihat.

========

Apa yang wawa nak tekankan kat sini adalah, siapa yang patut dipersalahkan?

Salah ubat atau salah wawa yang ambil tanpa ada orang yang guide?

Vitamin tu kita tak tahu kandungannya apa, kenapa wawa ambil jugak? Betul ke betul?

Kesilapan wawa yang harus anda elakkan;

1. Silap diri wawa sebab ambil tanpa study dulu bahan yang ada dalam vitamin tu. Sepatutnya, kita kena pastikan bahan yang digunakan baik untuk diri kita.

Camne nak pastikan? Dengan membacalah, cari fungsi setiap bahan yang ada dalam setiap vitamin tu. Baru kita jelas dengan apa yang kita nak makan.

2. Membeli dengan orang yang betul. Dalam kes ni tidak ada orang yang memberi panduan. Maksudnya, carilah nutrionist yang berilmu dan senang untuk kita rujuk.

Kalau kita beli kat kedai, agak2 dieorang ingat tak kita customer dia?

========

Jadi, anda haruslah jadi pembeli dan pengguna yang bijak. Pilih produk yang halal, selamat dan semulajadi.

Produk shaklee menjalankan ujian klinikal sebanyak 100000 kali sebelum sesuatu produk dikeluarkan.
Kedai Vitamin Wawa Paka,
0199966576

*photo nenek berumur 81 tahun pergi National Conference kat US haritu. Cergas dan sihat! Nenek kita umur 81 tahun, camane ye?
Share:

Legasi Shaklee

Assalamualaikum wbt,

Hari ni wawa nak share tentang shaklee. Bagaimana boleh tertubuhnya shaklee.

Pengasas Shaklee

Shaklee diasaskan oleh Dr. Forrest C. Shaklee, Sr. Shaklee telah berada dipasaran selama 5 dekad, syarikat yang telah menerajui barangan dan produk kesihatan secara semulajadi  yang terulung di dunia.

Pada tahun 1915, Dr. Forrest C. Shaklee telah mencipta "vitualized minerals", iaitu merupakan multivitamin yang pertama didunia. Pada tahun 1956, beliau telah menubuhkan Shaklee Corporation yang merupakan syarikat jualan langsung pertama di dunia. Usaha beliau telah menjadikannya sebagai pelopor industri nutrisi dan kaedah pengagihan yang menawarkan faedah dan keuntungan kepada para pengedar.

Tatkala ramai orang lain mengamalkan penggunaan plastik dan bahan-bahan sintetik, shaklee kembali kepada semulajadi - dengan mencari bahan-bahan semulajadi yang tulen untuk menghasilkan vutamin dan beliau juga di antara yang terawal mencipta bahan pencuci rumah bersifat biodegradasi di dunia.

Peneraju Shaklee

Kini, Shaklee Corporation ditejaui oleh Roger Bannet selepas beliau membelinya. Ia bermula apabila salah seorang anak lelakinya yang mengalami alergi yang teruk dan beliau menukarkan seluruh bahan pencuci dirumahnya dengan produk shaklee. Selepas itu, anak Roger Bannet pulih sepenuhnya dan beliau mengambil keputusan membeli Shaklee Corporation dan menerajuinya sehingga kini.

Ibu Pejabat Shaklee

Ibu pejabat shaklee di Pleasanton, California. Ia bukan sekadar Pusat Operasi, malah ia adalah simbolik kepada falsafah yang didokong oleh shaklee.

Ia direka bentuk oleh arkitek terbilang - Gensler, menjadikan bangunan ini mesra pengguna dan mesra alam sebagai refleksi kepada komitmen Shaklee terhadap "Kehidupan yang Harmoni bersama Alam Semulajadi". Anda boleh menikmati pemandangan indah - langit, tumbuh-tumbuhan, bukit bukau dan kehijauan tanah lapang, tidak kira dimana posisi anda berada di dalam bangunan ini. 

Rekabentuknya yang serba moden dan maju, membolehkan ia diterangi secara smulajadi oleh cahaya luar serta pembinaannya  daripada bahan dan warna secara semulajadi.

Keunikan pejabat Shaklee ;

》Bahan-bahan kayu dan pintu diambil dari kawasan hutan mampan.
》Pembuatan perma8dani daripada bahan yang dikitar semula.
》Kerusi-kerusi diperbuat daripada bahan yang dikitar semula.
》Tanaman landskap yang dijaga rapi terdiri daripada sebahagian tumbuhan botanik yang terdapat di dalam produk-produk shaklee.
》Penggunaan sensor pergerakan bagi mengawal suis lampu untuk tujuan penjimatan tenaga.
》Penghadang tingkap yang dikawal oleh sensor elektrik, bagi membolehkan 80% cahaya luar menerangi ruang dalaman dan pada masa yang sama menapis kepanasan.
》Penggunaan "Low E glass" diseluruh bangunan untuk penggunaan tenaga yang efisien.
》Peredaran udara melalui bawah lantai untuk penggunaan tenaga yang lebih efisien dan menjamin kualiti udara.
》Ruang dalaman yang luas bagi menggalakkan suasana kerja yang lebih harmoni dan menjamin peredaran udara segar.
》Orientasi bangunan yang mesra alam dan kedudukannya yang berhampiran dengan pengangkutan awam.

Kepimpinan dan Sumbangan Shaklee kepada Alam Sekitar

1960 - Memperkenalkan Basic H, iaitu bahan pencuci biodegradasi dan tidak bertoksik yang pertama di dunia.

1989 - Shaklee memberi bantuan kewangan dan produk kepada satu ekspidisi trans-Antartika yang diketuai oleh Will Steger.

1989 - Shaklee dengan kerjasama American Himalayan Foundation telah menanam lebih daripada 1 juta pokok di Asia.

1990 - Shaklee menerima anugerah "Family Circle's Green Chip" sebagai salah satu daripada 10 syarikat yang mesra alam sekitar.

1991 - Produk untuk kegunaan rumah digunakan dalam projek "Biosphere 2".

1996 - Produk Shaklee digunakan di atas kapal Odyssey, yang menjalankan penyelidikan dan pengumpulan data pencemaran laut diseluruh dunia.

.
.
2007 -Shaklee dipilih oleh Healthy Child Healthy World untuk menjadi rakan kongsi ekslusif kepada penghasilan video bertajuk : "Creating Healthy Environments for Children."

Ini antara sumbangan dan kepimpinan shaklee. Ada banyak lagi kalau nak disenaraikan. Jom layan photo, yang diambil oleh Master Amir Marzuki yang pergi ke National Conference tempoh hari. Seronok tengok. Next year aim for Italy.






Anda nak tahu lebih lanjut? Hubungi je wawa di talian hot 0199966576

Share:

Welness Workshop 2014 at The Qamar Paka

Assalamualaikum wbt,

Alhamdulillah,  semalam selesai wawa ikuti kelas workshop kesedaran kesihatan yang bertempat di The Qamar Paka.

Sungguh bermanfaat ilmu yang wawa dapat semalam. Betapa kita wajib menjaga kesihatan yang Allah swt kurniakan sebagai tanda kesyukuran kita ke atas nikmat yang diberi.

Workshop bermula dengan introduction about company. Shaklee Corporation diasaskan oleh Dr. Forrest C Shaklee. Will be introduce to all of you detail story about company shaklee for the next entry k.hehe

Detail explaination about products and deseases. Ya Allah, sungguh menakutkan statistik yang ditunjukkan di Malaysia. Satu daripada tiga (1/3) rakyat Malaysia mati disebabkan oleh Sakit Jantung. Kami disajikan dengan pelbagai video tentang rawatan penyakit disebabkan oleh ketidaksedaran tentang kesihatan. Antaranya adalah, video pembedahan sendi, jantung, gout dan sebagainya.

Kesan yang buatkan saya sedar bahawa, menjadi tanggungjawab saya untuk memberi kesedaran kepada kalian tentang pentingnya menjaga kesihatan dalam dan luaran diri.

Workshop berjalan selama tujuh jam, namun wawa rasa seakan tidak cukup untuk dengar dan kutip ilmu yang diberi. Selesai workshop, kami ada sesi Q & A. Pelbagai soalan diutarakan, Alhamdulillah semuanya dapat jawapan yang memuaskan dan akan diselesaikan dengan baik sekiranya customers wawa punyai isu yang berkaitan produk dan kesihatan.

Sedikit photo wawa kongsikan sepanjang workshop berjalan semalam.

Selfie..")


Shaklee Bengkel Workshop Book


Puan Sarah, Pakar Nutritionist Shaklee

Sijil Penyertaan

Anda berminat untuk ketahui lebih lanjut tentang shaklee? Feel free to contact wawa; 0199966576

"Wawa suka untuk berkongsi dengan anda"

Share:

Punca-Punca dan Cara Atasi Berat Badan Berlebihan (Overweight)

Assalamualaikum wbt,

Statistik menunjukkan obesiti dan kegemukan dikalangan orang Malaysia adalah tertinggi di Asia. Ini menjadi pengukur bahawa orang Malaysia bakal berdepan dengan pelbagai risiko penyakit kronik.

Apakah yang dimaksudkan dengan Obesiti?
Menurut kamus DBP, Kuala Lumpur Edisi Ketiga, obesiti bermakna kegemukan yang disebabkan terdapatnya lemak yang berlebihan. Obesiti menimbulkan pelbagai masalah kesihatan seperti penyakit jantung, dan tekanan darah tinggi. Orang yang mengalami masalah obesiti juga tidak dapat menikmati kehidupan mereka sepenuhnya kerana badan yang terlalu gemuk sudah semestinya membataskan pergerakan mereka. Mereka juga akan mengalami tekanan akibat perasaan malu dan rendah diri. Hasil kajian yang pernah diterbitkan dalam Media Permata di Brunei menunjukkan bahawa peratusan penduduk obes di negara ini adalah yang tertinggi di Asia.

Punca Obesiti;

Masalah obesiti sebenarnya berlaku disebabkan oleh cara hdup yang tidak sihat seperti tidak menjaga pemakanan seharian. Pengambilan makanan yang berlemak tinggi dan terlalu manis boleh membawa kepada masalah kegemukan. Cara memasak seperti menggoreng juga boleh menjadi penyumbang kepada pengumpulan lemak dalam badan. Untuk mengelakkan obesiti yang berpunca daripada masalah ini, kita hendaklah makan lebih banyak sayur, buah-buahan dan sumber protein yang lain seperti ikan. Kita juga hendaklah mengurangkan penggunaan minyak untuk menggoreng makanan dan memasak dengan cara mengukus, membakar atau merebus.

Selain daripada itu, sikap malas dan tidak suka bersenam juga menjadi punca berlakunya masalah obesiti. Apabila kita terlalu memanjakan tubuh dengan cara tidak melakukan sebarang pergerakan senaman, lemak akan terus terkumpul dalam badan kita. Akhirnya badan kecil menjadi tembam, gempal, dan gemuk. Oleh itu, kita mesti melakukan senaman sekurang-kurangnya 3 kali seminggu selama 30 minit. Antara senaman yang boleh dilakukan oleh mereka yang malas atau sukar melakukan pergerakan ialah berjalan kaki pantas, berenang, atau bermain badminton. senaman ini dapat mengelakkan kecederaan.

Di samping itu, peningkatan restoran makanan segera dan penjualan makanan dalam bungkusan atau tin turut menjadi satu punca obesiti. Restoran makanan segera seperti KFC, Mcdonald, Ayamku, dan Pizza Hut digemari ramai penduduk Brunei terutama mereka yang bekerja kerana mereka tidak perlu lagi bersusah payah untuk memasak makanan selepas penat bekerja. Walaupun makanan yang disediakan oleh restoran makanan segera ini menyelerakan, orang ramai harus sedar bahawa pengambilan makanan ini haruslah dikurangkan kerana makanan ini tidak berkhasiat dan mengandungi kadar garam, gula, dan lemak yang tinggi.

Kesimpulannya, masalah obesiti hendaklah diatasi untuk mengelakkan perkara buruk yang timbul sebagai akibatnya. Obesiti yang berpunca daripada pemakanan tidak sihat dan kurang bersenam dapat dielakkan jika kita mengubah pengambilan makanan, cara memasak, dan lebih kerap bersenam. Membuang lemak dalam badan bukan perkara mudah untuk dilakukan. Usaha ini memerlukan kesabaran dan kesungguhan.

Bagaimana untuk atasi masalah Obesiti dan kegemukan?

Pelbagai cara kita boleh gunakan bagi mengatasi masalah kegemukan dan obesiti ini. Antaranya adalah; 

1. Bersenam 
》Sentiasa mengamalkan senaman ringkas yang sihat bagi membantu mengalirkan darah dengan sempurna. Senaman yang berterusan boleh membantu para obesiti mengurangkan kadar lemak dan kolesterol yang ada dalam badan.

2. Mengawal Pemakanan
》Bagi seorang yang mengalami obesiti, semestinya perlu untuk mengawal pemakanan. Elakkan untuk mengambil kadar kalori yang melebihi 200 kalori setiap hari. Pastikan makanan yang diambil tidak berminyak dan berkolesterol. Ini kerana, orang yang obesiti mempunyai kadar kolesterol yang tinggi menyebabkan darah tidak dapat bergerak dengan sempurna didalam badan.

3. Pengambilan Makanan Tambahan
》Seorang obesiti, mengalami lemak yang tebal pada dinding salur darah. Lemak yang tebal menjadi sukar untuk hilang tanpa bantuan makanan tambahan yang lain. Contohnya, lecithin atau omega guar shaklee berfungsi sebagai pembakar lemak dan kolesterol dalam badan. Justeru, penghidap obesiti memerlukan bantuan tambahan bagi mengeluarkan lemak-lemak yang berlebihan dalam badan dengan pembakar lemak yang halal, selamat dan semulajadi. Ternyata, produk shaklee dijamin halal lagi selamat kerana kandungannya berasaskan tumbuh-tumbuhan.


Hubungi kami untuk Free consultation;
0199966576


Share:

Follow by Email

About Me

My photo
Mommy to my pretty princess, Suka senyum, suka makan, suka membaca, suka memberi inspirasi, suka menulis

Popular

Followers

HOW TO ORDER

HOW TO ORDER
PLEASE WHATSAPP MOMMY DIRECTLY

Blog Archive

Recent Posts

Total Pageviews

BLOGGER TEAM


Check Page Rank CK Free Auto Backlink\ Kedai Backlink,Backlink Percuma
free web site traffic and promotion

BRAND COLLABORATIONS

Printcious | Syaqist | BPT | Shaklee | Mcdonalds | Desaru Coast Adventure Waterpark | Sensodyne