Assalamualaikum wbt,

Testimoni Set Cantik - Produk Shaklee Berjaya Merawat Masalah Kulit Breakout | Siapa sangka kulit yang dulu breakout teruk kembali pulih cantik berseri tanpa cela. Mahukah anda mendapat kulit yang sihat dan cantik, bebas dari masalah breakout.

Bila masalah kulit breakout yang teruk seperti jerawat, kusam, berparut dan tidak berseri hilang, penampilan dan keyakinan diri semakin tinggi. Terdapat beberapa faktor utama yang menyebabkan kulit breakout teruk, antaranya adalah tersalah guna produk skincare.




Hari ini, wawa akan kongsikan pengalaman Puan Fynarashidah Tengku Dyan yang mengalami masalah kulit breakout teruk kembali pulih cantik berseri hanya menggunakan produk shaklee.

Perkongsian ini adalah untuk membantu sahabat-sahabat yang mengalami masalah yang sama supaya kulit kembali pulih seperti sediakala.

Punca-Punca Kulit Wajah Breakout

Sebelum meneruskan tentang testimoni kulit breakout dari Puan Fyna, Wawa akan kongsikan punca-punca kulit wajah breakout.

Terdapat 4 punca utama masalah kulit breakout, iaitu:

1. Suka Makan Makanan Tinggi Gula, Kalori, Berminyak

Penyebab kepada masalah kulit wajah breakout adalah kerana suka makan makanan tinggi gula, kalori dan berminyak. Makanan-makanan ini biasanya sangat enak dimakan, iaitu kerepek, kuih muih, coklat, pisang goreng, cendawan goreng dan sebagainya.

Menurut pakar kesihatan, pengambilan makanan tinggi gula, kalori dan berminyak boleh meningkatkan insulin dalam tubuh dan menghasilkan minyak di wajah. Minyak ini boleh menyebabkan liang pori tersumbat dan boleh menimbulkan jerawat.

2. Kurang Pengambilan Vitamin D

Salah satu rahsia kecantikan wajah adalah cukup vitamin D. Namun, kekurangan vitamin D menyebabkan kulit wajah menjadi breakout. Vitamin D sangat membantu melindungi kulit, mengatasi kulit dari inflamasi. Kekurangan Vitamin D boleh menyebabkan kulit menjadi sensitif dan mudah breakout.

3. Hormon Stress

Masalah hormon biasanya menjadi punca terhadap kulit wajah menjadi breakout. Keadaan stress juga mengundang kepada masalah kulit wajah. Keadaan hormon stress yang berlaku dalam badan merangsang penghasilan kalenjar minyak secara berlebihan.

Keadaan kulit wajah berminyak boleh menyebabkan berlakunya pertumbuhan jerawat dan wajah menjadi breakout.

4. Sering Menyentuh Kulit

Jari adalah bahagian paling terdedah dengan kotoran. Disebabkan itu, apabila sering menyentuh pada permukaan kulit wajah, kotoran yang terdapat pada jari berpindah pada kulit dan ia boleh menyebabkan punca kulit breakout. Memicit jerawat juga dikatakan boleh menjadikan jerawat pada bahagian kulit semakin merebak.

5. Salah Memilih Skincare

Penggunaan skincare yang mengandungi bahan merkuri juga boleh menyebabkan kulit wajah menjadi breakout. Selain itu, sering bertukar skincare juga boleh menyebabkan kulit wajah bermasalah teruk dan breakout. Pastikan anda memilih skincare yang betul-betul selamat, semulajadi dan terbukti berkesan untuk kesihatan kulit.


Bagaimana Kulit Wajah Fyna Breakout



Perkongsian Puan Fyna Bagaimana Produk Shaklee Membantu Atasi Masalah Kulit Breakout

Wajah Puan Fyna mengalami breakout sejak 2018. Masalah kulit yang dialaminya sangat teruk dan anda boleh lihat sendiri pada gambar di sebelah kiri, yang mana penuh dengan jerawat dan parut.

Bismillahirrahmanirrahim, semoga perkongsian ini dapat memberi manfaat.

Bila cerita pasal love Story dgn Shaklee ni, byk sangat yg kakak rasa nak sharee..Walaupun 5 years back as consumer je! Tp seriously mmg memberi kesan yangg sgtt dalam utk diri seorang FYNARASHIDAH TENGKU DIAN..
Haa kenapa kakak ckp macam tu? Sbb daku adalah consumer tegar Shaklee since 2015! Soo meh kakak bawak korang ke Alam #throwback kakak Jom..😝😝

Ok masa mula2 KENAL dgn shaklee ni, mmg niat nak jadi consumer je! Only consumer je ye, Sbb masa ni berniat nak Loose weight and TTC..
Product memula yg kakak try masa tu is ESP + Alfalfa + Lecithin. Set Kurus lah ni kirenya.. Bila minum and dapat kesan positif kakak x dok diam tau, Cuba lain pulak, add pulak set utk ikhtiar hamil.. Masa ni beli Vivix. Sbb time tu ade promo, buy 2 with certain price la. Berapa x igt. Tp 1 botol tu je laa time tu. Ber bulan minum sebotol.🤣🤣

And to be honest, semua yg kakak cuba ni serasi.. Mmg membantu sgt dlm perjalanan nak get pregnant.. and positive pregnant lepas consume Vivix tu..d” bila dah pregnant Mmg lagi wajib lah daku consume utk pregnancy journey pulak kan..

Nak cerita jugak masa 2015 ni since kakak rasa shaklee ni best, kakak sempat la jual sekejap dlm 6month mcm tu, smpat gak lah gain bonus dalam RM 600 gitu.. ok lah since x Serius sgt masa tu..Sbb mmg x niat nak niaga sgt kan.. tp boleh jual jugak even promote mcm2 tu je..

tapi korang nampak x yg Shaklee ni bagus Gilaaa sebenarnya?? Buat ala2 pun dpt Rm 600.. Kalau buat betul2? Haaaa Nyesal daku stop dlu!haha.. Tapi kisah lalu jgn kenang ah! Sakit wooo..

So nak jd cerita, even dah x jual pun masihhhh lg kakak consume tanpa gagal ye shaklee ni. Mesti akan ade stock shaklee kat rumah, xpenah xde! Paling xde pun OSTEMATRIX Wajib ade! Kakak xpernah beli suppliment lain selain Shaklee since i starts I consume dr 2015 tu, punyaaaa lah setia! Hahaha
So nak dijadikan cerita..Happen on 2018.. muka akak breakout teruk masa tu, break out yg teruk tahap xtau nak ckp. Kalau tgk balik gmbar lama,mcm x pecaya, this worst?😣 sedihnya Kalau igt. Koang boleh refer gambaq attach.
So Kakak consume consistent ESP + Vitamin C mula2 tu. Dah consume 2 tu, kurang sikit but very slow progress, kakak add on Vivix pulak..dah try Vivix, eyh tgh tahun tu dah tertarikk dgn skincare Youth dia pulakk.. ya ampunn.
Ni nak habaq, ya Allah punya nak la kat Youth Full set ni masa tu, Sanggup main kutu nak dapatkan FULL SET ni! Serius weyh..betul lah Kalau kite ni betul cinta kat something tu, apa pun sanggup buat! Ni aku dok buat la kat shaklee ni! Hahaha.. tp kakak yakin pelaburan kakak berbaloii.. and Alhamdulillah it worth it guysss.. I got better skin now!! Asyukurrr.
Cuba cerita skrg ni mcm mana nak x jatuh cinta? Sihat Insyaallah dapat, kulit Sihat pun dapat. Dan dalam 9 bulan ni pulak, since akak Serius business, Shaklee kasi bonus tiap2 bulan.. Dr bonus start RM 207 on Feb, starting March until October, Shaklee kasi 4 figures income without failed.
Alhamdullillah..Tlg habaq sat mcm mana x deeply in love?? 
Puan Fyna mula konsisten Energizing Soy Protein (ESP) dan Vitamin C. Alhamdulillah, semakin berkurang breakout di wajah tetapi agak perlahan perubahan tersebut. Puan Fyda tidak putus asa, malah menambah Vivix pula untuk pulihkan wajahnya.

Selepas itu, Puan Fyna mengambil Youth Skincare untuk merawat dibahagian luar kulit yang mengalami masalah breakout. Alhamdulillah, kesihatan kulit Puan Fyna kembali pulih sepenuhnya. Malahan, mendapat pakej slim body lagi. 

Bagaimana Puan Fyna Atasi Kulit Wajah Breakout


Jadi, Puan Fyna telah berjaya merawat masalah kulit breakout beliau dengan menggunakan produk shaklee iaitu Set Penjagaan Luaran Wajah dan Set Vitamin Untuk Dalaman. Buat anda yang mempunyai masalah kulit rosak atau breakout disebabkan oleh gangguan hormon, salah guna produk skincare dan sebagainya, anda boleh ikhtiar dengan produk shaklee ini untuk merawat masalah kulit rosak dan breakout.

Set Penjagaan Luaran

Skincare Youth : Set Penjagaan Kulit luaran yang sangat sesuai untuk semua jenis kulit untuk wanita dan lelaki.


Set Penjagaan Dalaman / Vitamin Shaklee Untuk Kulit Breakout

1. Vivix



Vivix shaklee mengandungi antioksidan yang kaya dengan POLIFENOL membantu dalam pemulihan kulit wajah yang rosak dari tahap sel. Pembaikan sel-sel kulit dari dalam menjadikan kulit wajah lebih cepat baik dan berseri bebas dari breakout. Vivix juga bertindak membantu dalam mengurangkan keradangan pada kulit dan menggalakkan pertumbuhan sel-sel yang sihat.

Polifenol membantu mencapai Kulit yang Lembut dan Berseri

Mempunyai kulit yang lembut, segar dan bercahaya adalah impian setiap wanita. Ia boleh menjadi milik anda dengan polifenol, salah satu nutrien kulit yang mesti ada yang menyokong pengeluaran kolagen untuk memecahkan kulit yang menghalang keriput dan kendur, dan menggalakkan pembentukan tisu yang sihat, supaya anda dapat menikmati kulit yang cerah dan bebas dari kulit yang rosak.

Kajian klinikal baru-baru ini mencadangkan bahawa polifenol mempunyai potensi untuk mempromosikan kulit yang sihat dan berseri:
  • Polifenol melindungi kulit dari kerosakan sinaran UV.
  • Polifenol mengurangkan penuaan pramatang dan kedutan.
  • Polifenol menyokong pengeluaran kolagen yang sihat.
  • Polifenol menggalakkan kulit yang lebih kencang dan kelihatan muda.

2. ResV



ResV yang dihasilkan dalam bentuk softgel mengandungi 30 peratus lebih berkuasa dari Vivix. Kandung polifenol yang terkandung di dalam ResV membantu mempercepatkan proses pemulihan kulit rosak dan breakout.

Melindungi kulit terhadap kerosakan radiasi ultraviolet (UV) dan serangan radikal bebas, meningkatkan pengeluaran kolagen dan melicinkan garis halus dan kedutan.


3. ESP (Energizing Soy Protein)



ESP shaklee merupakan protein soya yang berasaskan dari tumbuhan untuk kulit yang lebih sihat dan kelihatan lebih muda. Protein adalah blok asas untuk kulit dan menggalakkan pertumbuhan sel-sel kulit baru dan perkembangan sel-sel kulit yang lebih sihat. Protein berfungsi memperbaharui sel kulit pada kadar yang optimum.


4. Vitamin C



Vitamin C shaklee merupakan vitamin asas untuk kesihatan kulit.  Vitamin C juga berfungsi untuk menggalakkan penghasilan kulit yang sihat dengan meneutralkan kerosakan daripada radikal bebas, membantu penyembuhan luka dan menggalakkan penghasilan kolagen dan regenerasi kulit.





Jika anda berminat untuk menjana income shaklee dengan mudah, boleh baca disini terlebih dahulu. Mudahnya Buat Bisnes Shaklee 2020.






Hubungi kami;




Page FB : Kedai Vitamin Ketengah Jaya Paka 019-9966576
Your Certified Shaklee Product Consultant
COD Bandar Baru Bangi / Paka
Pengeposan ke seluruh Malaysia




Selepas anda mendaftar di form diatas, anda perlu mengaktifkan keahlian terlebih dahulu untuk membolehkan anda menikmati harga diskaun keahlian sebanyak 20% dan anda secara automatik juga boleh menjadi agen shaklee.