ESP Shaklee : Waktu Sesuai Untuk Minum ESP.

Assalamualaikum wbt,

ESP shaklee adalah produk yang paling digemari oleh ramai pelanggan shaklee. ESP shaklee juga merupakan produk paling laris dan berada di top 10, dan merupakan produk kegemaran kak wawa sendiri. Begitu juga customer terutamanya menjadi pilihan oleh wanita hamil dan wanita yang inginkan kulit cantik. 

Apabila sudah membeli ESP shaklee, takkan biarkan ia diceruk dapur sahaja kan? Semestinya kita nak minum, tapi bilakah waktu sesuai untuk minum ESP shaklee?

Jom, kak wawa kongsikan beberapa waktu sesuai untuk anda minum ESP shaklee. Tahukah anda badan kita, perut kita, nafsu kita sentiasa lapar. Setiap waktu, pagi, tengah hari, petang mahupun malam. Untuk elakkan dari kita makan makanan yang kurang berkhasiat, anda bolah cuba atasi dengan mengambil esp shaklee. 

Baca selanjutnya tentang ESP Shaklee,

4 Waktu Sesuai Untuk Minum ESP Shaklee


1. Minum ESP Shaklee Waktu Pagi
 Minum ESP shaklee pada waktu pagi dapat meningkatkan tenaga seharian anda.

2. Minum ESP Shaklee Waktu Tengah Hari
Minum ESP shaklee waktu tengah hari dapat membantu anda mengurangkan pengambilan karbohidrat untuk berikan badan yang lebih kurus dan sihat.

3. Minum ESP Shaklee Waktu Petang
Minum ESP shaklee pada waktu petang sesuai untuk mengelakkan anda dari mengambil makanan-makanan yang kurang sihat seperti snek, makanan berminyak dan manis. Ini dapat membantu anda dari menambahkan berat badan kerana pengambilan esp shaklee dapat memberikan anda rasa kenyang.

4. Minum ESP Shaklee Waktu Malam

Sama juga seperti waktu petang, minum esp pada waktu malam dapat mengurangkan dan mengelakkan anda dari mengambil makanan kurang sihat seperti snek dan makanan manis.

5. Minum ESP Shaklee Waktu Pra & Pasca Senaman
ESP shaklee sesuai diminum pada watu sebelum dan selepas menjalankan senaman. Ini dapat membekalkan tenaga sebelum bersenam dan memberikan badan anda lebih kuat dan padat jika diminum selepas bersenam.

5 waktu ini sesuai untuk anda ambil esp shaklee sebagai minuman harian anda. Namun, anda juga perlu memastikan bahawa pengambilan esp (protein) ini bersesuaian dengan keperluan seharian mengikut umur anda.

1 hidangan ESP bersamaan 14gram protein.

Lihat jadual keperluan protein mengikut umur di bawah.

Jumlah Keperluan Protein Mengikut Umur
  • Bayi ( Umur 6 Bulan ) - 9.1 gram/hari
  • Bayi ( Umur 7 - 12 Bulan ) - 11 gram/hari
  • Remaja Lelaki ( Umur 14 - 18 Tahun ) - 52 gram/hari
  • Remaja Perempuan ( Umuer 14 - 18 Tahun ) - 46 gram/hari
  • Lelaki Dewasa - Sekitar 56 gram/hari
  • Wanita Dewasa – 46 gram/hari
  • Perempuan Hamil Atau Menyusu – 71 gram/hari







Jika anda berminat untuk menjana income shaklee dengan mudah, boleh baca disini terlebih dahulu. Mudahnya Buat Bisnes Shaklee 2021.






Hubungi kami;




Page FB : Kedai Vitamin Ketengah Jaya Paka 019-9966576
Your Certified Shaklee Product Consultant
COD Bandar Baru Bangi / Paka
Pengeposan ke seluruh Malaysia




Selepas anda mendaftar di form diatas, anda perlu mengaktifkan keahlian terlebih dahulu untuk membolehkan anda menikmati harga diskaun keahlian sebanyak 20% dan anda secara automatik juga boleh menjadi agen.