Drama Hari Pertama Ramadhan 2018 : Nak bangun ke tak nak sahur, sambil tarik selimut. :)

Assalamualaikum wbt,

Awal Ramadhan bermula malam tadi selepas azan maghrib, dan malam pertama kita melakukan solat sunat terawih. Alhamdulillah, pertama sekali kita kena panjatkan kesyukuran kepada Allah swt kerana bagi kesempatan kepada kita untuk sambut Ramadhan Kareem tahun ni.

Ada orang belum sempat nak bertemu Ramadhan Kareem, Allah ambil dulu dia pergi dari dunia ini. Syukurlah, kita masih dapat nikmati dan meraih pahala dibulan Ramadhan Kareem ini.

Seeloknya kita ucapkan pada orang bila sambut bulan Ramadhan ni, ucaplah dengan ucapan "Ramadhan Kareem = Ramadhan mulia" dan jawab pula dengan "Allahu Akram = Allah lebih Mulia".

Macam-macam drama wawa baca kat newsfeed wawa, antaranya masak nasi lupa nak ON switch, terkejut tiba-tiba dah azan dan banyak lagi.

Wawa pun ada juga dramanya, set alarm jam 4:00 pagi, 4:30 pagi, 5:00 pagi. Jam bunyi kul 4 pagi, biar dulu, 4:30 bunyi lagi, biar dulu, jam 4:45 pagi kena bangun juga, nanti terlajak sampai subuh. hihi

Bangun sahur, ambil air Nabeez (rendaman kurma 3 biji) dan blend dengan Mealshake, ESP dan Performance Drink. Hopefully dapat bertahan laa mami puasa sampai berbuka nanti. Doakan wawa tau.

Haa, itulah drama wawa tak ada laa sinetron sangat. hehe

Kredit photo en.tankiforum