Assalamualaikum wbt,

Artikel ini wawa petik dari facebook page Dr Zubaidi, beliau menulis tentang kepentingan supplemen Coq10 yang mana sangat membantu dalam meningkatkan kecergasan badan seseorang.

Kandungan dan Kebaikan CoQ10 Shaklee, Co Enzim Q10 Terbaik : CoQHealth Plus Shaklee Coenzym Q10 Shaklee  CoQHeart with Q-Trol - Shaklee CoQ10 (CoenzymeQ10) - Shaklee Health Resource harga coqhealth plus shaklee  coq-trol shaklee  coq trol plus shaklee  coq health shaklee  cara makan coq10 shaklee  kesan sampingan coq10  fungsi coq10  kebaikan coq10  pengedar shaklee johor pengedar shaklee pengerang pengedar shaklee desaru pengedar vivix desaru pengedar vivix pengerang pengedar vivix desaru

SUPLEMEN CoQ10 MEMBANTU MENINGKATKAN KECERGASAN KITA
Jika mengalami rasa lemah, mudah penat dan cepat mengantuk, mungkin kita kekurangan CoQ10 dalam tubuh kita. Bagaimana nutrient ini membantu pesakit jantung?

“Salam doctor. Saya mudah mengalami keletihan dan mudah mengantuk. Rasa macam tiada bertenaga. Saya sudah buat pemeriksaan doctor, dan doctor mengesahkan tekanan darah saya normal, saya tidak mengalami diabetis dan tahap kolestrol juga normal. Pemeriksaan ECG juga normal. Cuma degupan jantung saya agak perlahan walaupun doctor kata ia normal. Nadi saya antara 60-70 beat/minit. Doktor mencadangkan agar saya mengambil suplemen CoQ10. Cuma dia tidak menerangkan bagaimana saya dapat manfaat dari pengambilan CoQ10. Mohon pencerahan. Terima kasih”
Coenzyme Q10 (juga disebut sebagai CoQ10 atau Q10 saja) adalah suplemen yang baik untuk mereka yang mengalami rasa lemah, mudah penat dan cepat mengantuk.
CoQ10 adalah nutrient yang mengandungi banyak unsur antioksida yang melawan radikal bebas yang merosakkan system kardiovaskular. Ia juga amat diperlukan dalam “mitochondria” (pusat penghasilan tenaga) yang berada dalam sel. Jadi CoQ10 sangat perlu sebagai antioksida dan juga nutrient yang penting dalam penghasilan tenaga. Kedua-dua fungsi CoQ10 ini akan meningkatkan meningkatkan fungsi jantung dan meningkatkan kesihatan jantung. - Dr Zubaidi