Tea Tarik Pun Tak Boleh Minum Dengan Supplemen

Assalamualaikum wbt,
 
 
Pagi ni kak wawa teringin sangat nak minum air tea tarik, dan dan kak wawa buat. Dah lama betul tinggal, dah lupa cara nak buat tea tarik sedap. Hihi

Terpaksa hold dulu minuman untuk cantikkan kulit ni. 

Sebab apa kak wawa tak minum tea dan esp & collagen bersama? 

1. Sebab boleh kenyang tak larat nak minum sekaligus. Haha (ok, ni main2 je)

2. Sebab tea punyai kandungan kafein yang tinggi dan boleh mengganggu penyerapan protein dan collagen pada badan kak wawa.
 
 
Jadi, kalau kita makan supplemen dan minum kafein bersama, sia2 laa kan. Sebab tak de kesan pada badan kita.

Membazir namanya. Jadi, kalau uols jenis yang suka minum kopi, nescafe & tea, sila jarakkan waktu minum uols tu supaya tak memgganggu penyerapan vitamin pada badan uols.

Ok ke ok? 

#Tipskakwawa
#BloggerBYG
#bpt
Share:

1 comment:

  1. thanks for the share...xtaw plak rietta xbleh minum teh dengan suppliment....

    ReplyDelete

Terima Kasih singgah comment. Semoga sentiasa ceria dan bahagia selalu..😊

Follow by Email

About Me

My photo
Mommy to my pretty princess, Suka senyum, suka makan, suka membaca, suka memberi inspirasi, suka menulis

Popular

Followers

HOW TO ORDER

HOW TO ORDER
PLEASE WHATSAPP MOMMY DIRECTLY

Blog Archive

Recent Posts

Total Pageviews

BLOGGER TEAM


Check Page Rank CK Free Auto Backlink\ Kedai Backlink,Backlink Percuma
free web site traffic and promotion

BRAND COLLABORATIONS

Printcious | Syaqist | BPT | Shaklee | Mcdonalds | Desaru Coast Adventure Waterpark | Sensodyne