Assalamualaikum wbt,

Bagaimana Shaklee Merubah Kehidupan Saya? | Perkongsian ini adalah dari seorang Master upline shaklee mommy iaitu Master Nadiah Suhaidi. Bagaimana shaklee mengubah kehidupan beliau menjadi terlebih baik. Pada awalnya, beliau berniat untuk menjalankan perniagaan shaklee hanya untuk dapatkan RM1000 sahaja. Namun begitu, setelah beberapa tahun berbisnes Allah berikan lebih lagi, malah berganda-ganda.

Baca : Peluang 3 C Dalam Bisnes Shaklee

Inspirasi : Bagaimana Shaklee Merubah Kehidupan Saya?




Berbisnes bersama shaklee memberi peluang kepada Master Nadiah Suhaidi menjadi seorang yang dari surirumah kepada surirumah bergaji CEO kini. Seronok kan bila kita duduk rumah, gaji masuk seperti bekerja sebagai Boss di Syarikat gergasi dan luar negara.orang tahu tentang apakah perubahan yang telah Master Nad lalui?

Siapa Master Nadiah Suhaidi?


Siapa beliau? Master Nadiah Suhaidi masih muda orangnya berumur 35 tabun, surirumah tangga, ibu kepada 4 orang cahaya mata. Master Nad mul amalkn produk shaklee sejak 2010 dan sehingga kini. Beliau seorang yang pemalu dan lebih suka menulis berbanding bercakap. Jom kita lihat bagaimana bisnes shaklee mengubah kehidupan beliau dan keluarga.

Bisnes shaklee merupakan bisnes keluarga, ia bantu kita untuk teruskan legasi sehingga ke anak cucu cicit. Di luar negara, sudah ada generasi ketiga yang menjalankan bisnes ini. Mereka mewarisi bisnes shaklee yang dibina oleh nenek moyang mereka terdahulu. Bestkan?

Perjalanan Shaklee Master Nadiah Suhaidi


Selepas menjadi pengguna Set Menyusu Shaklee selama 1.5 tahun, barulah terbuka hati untuk memulakan bisnes Shaklee.


I ENJOYed sharing (not selling), and felt that it is so easy to share when there are so many resources! (product info, classes, testimonials).

Back then in 2012, I just focus on blog and Facebook.

Peluang Melancong Bersama Shaklee


Sudahlah Shaklee beri bonus yang banyak, Shaklee rewards their Business Leaders with Regional and International Trips! (depends on points collected).

And yang ISTIMEWA dan UNIK nya, boleh bawa pasangan, anak-anak, dan Ibu Bapa juga bersama!

Shaklee sponsor semua penginapan 5 bintang, perjalanan, makan, and even luggage, and duit poket jugak diberi! Sampai penuh lah luggage kat rumah ni hadiah dari Shaklee ðŸ˜‰

HALAL Food dan waktu solat juga sangat terjaga!

Mewah, sangat mewah! Normally kita tak akan pilih hotel semahal itu of course, sebab balik bilik nak tidur je pun kan ðŸ˜‰

Bab makan pula, tak sempat lapar, dibawa makan lagi.:)

2013 - Layak ke London Paris / Kota Kinabalu
2014 - Suami bawa ibunya ke US dan HQ Shaklee di sana (California & San Francisco)
2015 - Saya bawa anak sulung saya (waktu tu berusia 5 tahun) ke Itali
2016 - Suami bawa ibunya ke US (Orlando)



Melancong Bersama Insan Tersayang Dengan Percuma


One of the meaningful Shaklee Trips, was in 2017.


Nad dapat bawa Ummi Nad ke Trip Shaklee di Jepun.


I was her first trip to outside Malaysia other than to Hajj / Umrah.


It was meaningful to me, sebab dapat bonding time dengan ibu sendiri waktu dah besar-besar ni. Since kita dah sibuk dengan family kita sendiri pula ðŸ˜‚


And lagi best kena pulak trip ni time Mother's Day!


Lihatlah wajah Ummi Nad, very happy!


First time in life, tak sangka di Jepun kami first time dapat pegang snow! MasyaAllah!


Tonton video kami LIVE di Tateyama Alpine Route: https://www.facebook.com/nadiah.suhaidi/videos/10155367166737698/


Video jalan-jalan di 'pasar pagi' mereka memakai Yukata (kimono versi nipis yang Shaklee bagi) dan terompah jepun: https://www.facebook.com/nadiah.suhaidi/videos/vb.553617697/10155366490167698/

Umrah Shaklee Percuma

Februari 2019 Umrah pertama dalam hidup saya, dan ianya ditaja sepenuhnya oleh Shaklee!


Allahuakbar, betapa indahnya. Betapa bersyukurnya. Pergi berdua dengan suami. Juga Shaklee yang belanja.


Tak terucap dengan kata-kata bila first time nampak Masjid Nabawi dari dalam bas.


Hotel di Madinah -- Hotel Oberoi. Sangat-sangat dekat dengan gate masjid. Boleh kata golek2 dah sampai. Sangat-sangat dekat! Dari masjid kalau nak balik pergi toilet kat bilik pun boleh! Punyalah dekat Shaklee bagi. Pergilah Google berapa harga dia satu malam. Memang Shaklee bagi yang terbaik. Bab makan memang sedap sangat2. Boleh naik badan duk sini hahaha.


Di Mekah pun sama, Hotel dekat clock tower.


First time nampak Kaabah, Allahu...tak tahu nak cakap apa! Kelu! Jantung berdegup laju. Dada sebak. Datang pula tak perlu keluar duit. Syukur syukur syukur Alhamdulillah ya Allah!


Kat Madinah ni kalau duk hotel tak sempat ke masjid pun, masih lagi dapat berjemaah di ruang yang mcm bersambung dengan dataran Masjid.

Payslip Shaklee LAKU



Sudahlah Shaklee beri Car Bonus, nak pakai duit tu buat apa pun boleh.

Bila kita nak beli kereta atau rumah, boleh guna Payslip Bonus Shaklee sebagai payslip gaji kita. Submit pada bank macam kita kerja tetap. So far banyak dah yang approve ðŸ™‚

Best kan beli kereta, bulan-bulan Shaklee bayar ðŸ™‚

Beli rumah pun senang je lulus. But make sure bayar income tax ya.



Berhentikan Suami Kerja Hakiki


Lepas dapat rank up Master pada Jun 2013, husband letakkan jawatannya sebagai Executive di Petronas pada hujung 2013.

Kami bisnes Shaklee bersama bermula 2014 hingga sekarang ðŸ™‚

Alhamdulillah, masanya sebagai seorang ayah lebih banyak dengan anak-anak. Kalau tak dulu balik kerja dah lambat. Badan pun dah penat.

Selepas itu kami berpindah dari Miri ke Bangi. Duduk dekat dengan ibunya sebab ayahnya duduk jauh. Senang Mak nak minta tolong apa-apa. More time with parents. 



Dikuasakan Oleh Shaklee Produk


Nad kenal Shaklee dengan Set Menyusu pada 2010. Diikuti dengan Set Hamil dan Set Berpantang. Alhamdulillah semua 4 anak ialah Shaklee Baby.

Asbab Set-set ini, kesihatan kesuluruhan meningkat dengan sangat memberangsangkan. Sangat berbeza dari sebelum ini. Padahal bukan makan untuk diri sendiri pun. Tapi itulah Shaklee, dapat 'side effect' positive ðŸ™‚

Dah 10 tahun makan Shaklee, orang tegur makin tua makin muda! Well, itulah yang Nad nampak juga pada pengguna Shaklee yang lain ðŸ™‚

Gambar di kiri ialah pada tahun 2006.

Gambar di kanan ialah pada 2019. Beberapa minit selepas melahirkan anak ke-4.
 


10 Perbezaan Bisnes Shaklee Dan Bisnes Konventional

Sebelum Shaklee, Nad pernah 1 tahun buat bisnes menjual soft books and educational toys. Bulan ke-12 baru dapat income bersih RM 2,000.

Untung untuk 1 barang dalam RM 5. Penat. Packing sendiri semua dengan anak kecil.

Bisnes Shaklee Nad buat bulan pertama, dah dapat bonus RM 1,000. 

Saranan Nad, alang-alang dah buat bisnes Shaklee, grab lah semua peluang yang Shaklee beri.

Cash Bonus
Car Bonus
Incentive Trips

Sentiasa rapat dengan mentor(s), jangan segan nak belajar.



Mula sekarang, jadi sebahagian daripada keluarga besar kami. Nak daftar sebagai ahli makan sendiri or ahli bisnes di website? Klik link bawah ni. 

https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1109915 —-> klik JOIN NOW di bahagian atas dan isikan details ringkas anda. Kami akan hubungi anda secepat mungkin