Assalamualaikum wbt,

Lagi 6 hari kita nak bertemu dengan bulan Ramadhan. Sudahkah anda bersedia? Apakah persediaan yang perlu kita lakukan? 

Persediaan yang perlu kita lakukan untuk menyambut bulan Ramadhan adalah dari segi mental, spritual dan fizikal. Mental kita seharusnya kena twist supaya tidak berlaku di awal pagi bila bangun solat subuh dan terus ke dapur untuk makan. Hihi

Ialah, itukan rutin kita sepanjang 335 hari kan? Pastinya ia mnjadi tabiat dan mungkin boleh terjadi kelupaan. Dari segi spritual pula, kita perlu merebut peluang yang bakal kita tempuh dalam masa 6 hari lagi selama 30 hari. Bayangkan, pada bulan ini kita mendapat ganjaran 1000 bulan. Bukan mommy nak kata, hanya buat amalan baik pada bulan Ramadhan sahaja, tak tak. Tetapi, mommy nak bagitahu jom kita rebut peluang keemasan ini dengan melipat gandakan amal ibadah pada bulan ini.

Bulan Ramadhan dikatakan 3 bahagian untuk kita berjumpa pada malam lailatulqadar iaitu pada 10 hari pertama, 10 hari kedua dan 10 hari ketiga. Dikatakan juga malam umpama 1000 bulan ini berada 10 malam terakhir. Orang kita bila dah akhir-akhir ramai yang dah kurang beramal kerana sibuk menyediakan untuk menyambut hari raya. Betul ke betul?

Jadi, mommy nak ajak kita semua beramal penuh dari puasa pertama sampai puasa hari ke 30. Boleh ke boleh? InsyaAllah boleh.

Persediaan yang ketiga adalah fizikal. Fizikal seharusnya kena kuat supaya kita dapat berpuasa dengan baik dan tidak menjejaskan amal ibadah kita. Rugi juga kalau kita puasa tapi badan lemah dan nak buat solat sunat, mengaji diwaktu siang juga tak ada mood. Betul tak? Malam pula dah keletihan dan nak tidur awal. Rugi sangat rugi.

Sudahlah bulan Ramadhan setahun sekali, nak berjumpa pun belum tentu lagi pada tahun depan. Kan? Jadi, tahun ini kena buat betul-betul.

Macam mana nak dapatkan fizikal yang kuat untuk menghadapi bulan Puasa ni? Haa, rahsianya haruslah ambil supplemen. Membantu anda kuat bertenaga sepanjang berpuasa. Apa supplemennya tu? 

Lagi 6 hari tau!😊


Inilah dia supplemen dan vitamin yang boleh bantu anda berpuasa dengan lebih bertenaga. Ia dapat meningkatkan stamina sepanjang bulan puasa. Boleh lihat testimoni dibawah, bagaimana diaorang berpuasa dengan pebih bertenaga.

Testimoni Set Puasa Shaklee









Alhamdulillah, ini antara testimoni yang berpuasa dengan set puasa shaklee. Walaupun tengah bengkak tonsil, alhamdulillah tetap mampu berpuasa dengan penuh. Syukur alhamdulillah.

Jika anda ingin lebih bertenaga ketika berpuasa, jom makan set puasa shaklee. Nak order, boleh terus hubungi mommy di talian www.wasap.my/60199966576