Persediaan Menjadi Ibu, Menu Ringkas Dan Sedap Untuk Bayi 9 hingga 11 Bulan.

Assalamualaikum wbt,

Tahun ini merupakan tahun ramai sangat sahabat-sahabat kak wawa bakal menimang cahaya mata. Alhamdulillah, begitu juga dengan kak wawa. Sebagai persediaan menjadi seorang ibu yang disayangi anak-anak, salah satunya adalah menyediakan makanan yang enak untuk bayi. Kan2? hehe

2 hari lepas, kak wawa berkesempatan hadir ke event Kesedaran Penyakit Anemia di klinik Penawar. Penyakit ini menyedarkan ibu hamil yang mengalami masalah darah HB (hemoglobin blood) yang rendah. Nurse terangkan kesan bahaya kepada ibu dan bayi, pemakanan seharian yang perlu diambil dan tidak ketinggalan penjagaan bayi yang bakal lahir nanti.

Selain daripada itu, nurse juga ada sediakan demo cara masakan asas untuk ibu hamil yang ada masalah hb rendah serta cara menyediakan makanan bayi.

Jadi, hari ini kak wawa nak share macam mana nak sediakan makanan untuk bayi yang 9 bulan hingga 11 bulan.

Makanan yang siap di masak

Snek minum petang dan makan malam


Makanan lengkap untuk bayi 9-10 bulan mengandungi protein, vitamin & mineral, fiber, dha & epa, karbohidrat


Campuran bubur, lobak & sawi yang direbus dan dicincang halus, setiap campuran sayur dan lobak, gaul bersama satu sudu kecil minyak olive oil/ minyak masak

Mami semua bolehlah sediakan untuk bayi anda, jika sebelum ini mami-mami suka sediakan puri buah-buahan, boleh gantikan juga makanan berkhasiat untuk proses pembesaran bayi anda.

Ok mami? hihi