Bonus Hari Raya Penjawat Awam 2018 Turun

Assalamualaikum wbt,

Alhamdulillah, pertama sekali kak wawa nak ucapkan tahniah kepada semua penjawat awam yang telah mendapat bonus hari raya penjawat awam 2018 iaitu pemegang gred bawah 41.

Berita yang kurang gembira dari Perdana Menteri beberapa hari yang lalu mengundang kesedihan kepada sebilangan penjawat awam yang sudah merancang perbelanjaan dan aktiviti yang menggunakan duit bonus hari raya dari kerajaan. Namun, jangkaan awal yang mereka akan mendapat RM500 meleset selepas Perdana Menteri mengumumkan hanya RM400 sahaja bonus yang bakal penjawat awam dapat.

Kak wawa sangat faham akan situasi ini, kerana ia pernah berlaku pada kak wawa satu masa dulu. Ini bukan bonus, tetapi cuma duit kutu. Namun, apabila sampai turn kak wawa ada ahli yang tak dapat nak bayar dan minta ditangguhkan. Akhirnya, perancangan awal untuk gunakan duit kutu tersebut terpaksa direplan balik dan ia mengundang stress sebenarnya bila memikirkan pasal duit yang telah kita rancang dengan sebaiknya. Namun, kita kena ingat sebaik-baik rancangan kita, perancangan Allah itu lebih hebat.

Jika dilihat pada side yang positif, alhamdulillah kerajaan mengurangkan bebanan penjawat awam menyambut hari raya tahun ini. Syukur sangat kan, sekurang-kurangnya ada duit untuk tambahan belanja menyambut lebaran.

Berbeza pula dengan kak wawa, gaji semestinya dapat selepas hari raya. Syarikat kami tak sama macam kerajaan bagi gaji sebelum raya. Alhamdulillah, kak wawa tetap bersyukur kerana masih ada duit fizikal dari Bonus Shaklee sebelum hari raya. ")

Apa beza yang kak wawa boleh kaitkan Bonus Raya penjawat awam dengan Bonus Shaklee?

Ya, sangat berbeza.

Bonus penjawat awam hanya diberi kepada penjawat awam yang mempunyai gred bawah DG41 dan pesara. Jumlah bonus juga telah ditetapkan oleh kerajaan iaitu RM400 untuk penjawat awam dan RM200 untuk pesara. Pemberian Bonus Raya penjawat awam hanya setahun sekali.

Ikutkan kelogikan akal, adakah cukup bonus sebanyak itu? InsyaAllah cukup jika kita pandai menggunakan dengan cara yang betul. Namun, dengan keadaan ekonomi sekarang duit RM400 umpama rm40 sahaja. betul ke betul?

Semalam kak wawa pergi beli di Maslee, cuma ambil kurma, susu kurma saiz kecil, buah delima 1 biji, jambu batu 2 biji. Keluarkan note RM50, lesap. Barang 1 plastik pun tak penuh. Itulah harga duit sekarang.


Berbeza dengan Bonus Shaklee, diberikan kepada semua Agen Shaklee yang aktif bisnes. Jumlah bonus tidak ditetapkan oleh syarikat, malah mengikut kehendak agen. Pemberian Bonus Shaklee diberikan setiap bulan tanpa gagal.

Banyak tak perbezaan Bonus shaklee dengan Bonus raya penjawat awam? Bonus shaklee unlimited, awak boleh dapat seberapa banyak awak nak mengikut kerajinan dan kesungguhan awak untuk capai bonus melalui sales sendiri.

Bonus bulanan wajib dah, cash untung pun dapat jugak, silap hari bulan mentor bagi hadiah duit raya, tudung raya, baju raya bila performance kita bagus.

Bonus raya penjawat awam 2018, Bonus raya, bonus shaklee, bonus raya vs bonus shaklee

Bonus Raya setiap tahun vs Bonus Shaklee setiap bulan

Jangan risau jika tak dapat bonus raya daripada kerajaan, anda ada pilihan lain yang lebih bijak iaitu Bonus shaklee.

  • ada pilihan nk dapat bonus setiap bulan melalui Shaklee
  • business model mudah hanya Guna, Kongsi dan Bina bisnes (Use, Share, Build) 
  • dibimbing secara exclusive online
  • Bonus yang tiada had, anggaran bermula:

  1. pengedar biasa rm30-400
  2. pengedar aktif rm 400-1000
  3. pengedar tetap yang jana sekitar rm1500 keatas

Ini semua adalah bonus sebulan dan tidak termasuk dengan untung runcit.

Jadi anda pilih nak bonus setiap bulan atau setiap tahun sekali sahaja? Jika anda ingin memilih bonus setiap bulan, boleh hubungi kami di :


Hubungi kami untuk info/order:

Your Certified Shaklee Product Consultant:
Wan Rokiah Wan Ismail / Kakwawa (0199966576)
Direct Wassap:
COD Bandar Penawar / Desaru / Bayu Damai
Pengeposan ke seluruh Malaysia