Assalamualaikum wbt,

Berniaga sudah hampir 5 tahun, 7 tahun, 10 tahun. Namun, hasilnya biasa-biasa saja. Apakah punca atau masalah utama yang selalu usahawan, peniaga dan founder hadapi? Nak tahu tak?

Ada 3 masalah utama yang usahawan / peniaga / founder selalu hadapi:
tips bisnes, 3 Masalah Utama Usahawan, Peniaga Dan Founder Selalu Hadapi, 7 Tahun Berbisnes Sampai Sekarang Tak Ada Hasil? risiko perniagaan  cara mengatasi masalah dalam perniagaan  cabaran persaingan dalam perniagaan  masalah dalam keusahawanan  masalah perniagaan online  tips memajukan perniagaan  jenis risiko dalam perniagaan  strategi perniagaan,  tips hadapai masalh dalam perniagaan. pengedar vivix shaklee, pengedar vivix johor pengedar vivix pengerang vivix shaklee

1) Masalah tidak ramai pelanggan
Tak ramai pelanggan masuk kedai. Atau, kalau berniaga online, ramai yang PM, yang whatsApp, yang tanya itu ini, tapi conversion atau yang beli tak ada.
2) Jualan tak naik
Kalau dah tak ada pelanggan baru, paling teruk bila jualan tak naik. Ini maknanya pelanggan lama pun tak membeli lagi banyak dan lagi kerap dari anda. Atau mereka pun dah lupakan anda.
3) Tak buat duit
Bisnes kalau tak buat duit, memang sengsara. Lebih baik kerja. Tak buat duit sehinggakan nak run the business pun tak mampu. Ada kos dan bil yang tak mampu nak ditanggung, apa lagi nak buat untung.

Pernah alami masalah-maslah ini? Jom kita ubah dengan mencari ilmu.
DAO