Assalamualaikum wbt,

Sahabat wawa luahkan rasa, katanya "susah orang nak faham, nak lakukan. Jika anak atau ahli keluarga demam masih juga nak berkunjung ke rumah orang, saudara mara, sahabat handai atau jiran tetangga." 

Saya letih, seminggu anaknya demam masuk wad. Baru 2 hari pulang ke rumah, anaknya juga beransur sihat. Datang pula ipar duai dengan anaknya yang demam. Alih2, anak yang sihat kembali sakit. Baru nak berehat, anaknya sakit lagi. 

Alhamdulillah, ujian Allah buat sahabat wawa. Walau apa pun yang datang, trrimalah dengan redha kerana Allah datangkan ujian pada hambaNya dengan kasih sayang. Betul ke betul?


Kita seharusnya lebih peka kepada orang sekeliling. Jika anak atau diri sendiri demam, cuba elak untuk berkunjung ke rumah saudara-mara, sahabat handai, jiran tetangga dan sebagainya. Wajarlah kita menghormati mereka dari membawa virus yang mudah berjangkit ini.

Ok, berbalik pada tajuk sememangnya anak-anak kecil punyai imuniti yang rendah. Tambahan pula, jika sedari kecil kita dedahkan dengan ubatan sintetik. Mengikut pengalaman wawa, orang yang punyai imuniti rendah mudah berjangkit samada demam, selsema mahupun batuk.

Dulu, jika ada je yang batuk depan wawa atau jarak yang boleh kata jauh juga cuma dalam persekitaran wawa duduk, pasti balik rumah badan akan jadi sejuk panas. Esoknya, confirm demam. Begitu juga bila terkena hujan renyai-renyai, jika tidak mandi selepas itu pasti demam. 

Alhamdulillah, selepas mengamalkan vitamin shaklee setiap hari imuniti wawa semakin meningkat. Jika rakan sekerja demam atau bersin di sebelah pun, Alhamdulillah wawa tidak mudah berjangkit. Inilah antara sebab kenapa wawa tak pernah miss makan vitamin c setiap hari.😊


Untuk tingkatkan imuniti anak-anak, berikan makanan tambahan ini supaya badan anak anda lebih kebal dan dilindungi.

Dapatkan set vitamin untuk anak-anak dari wawa +6019-9966576

Berapakah umur yang sesuai untuk berikan supplemen pada anak-anak? Waktu yang sesuai adalah 4 tahun, namun bagi yang masih menyusu, vitamin ini boleh diberi pada anak-anak melalui susu ibu.