Tanda-Tanda Kehilangan Kolagen

Assalamualaikum wbt,

Hai semua, apa khabar? Alhamdulillah, wawa doakan kalian sentiasa sihat dan ceria setiap masa. Senyumlah selalu kerana orang yang sentiasa senyum hidupnya lebih berkat..")

Hari ni wawa nak cerita tentang tanda-tanda kehilangan kolagen. Korang tahu tak? Badan kita ni penuh dengan kolagen sejak bayi lagi. Cuba tengok kulit bayi, berkedut tak? Tak kan, kulit bayi comel, licin, gebu je. Sebab kolagen pada bayi masih banyak.

Tapi, bila umur meningkat kulit kita semakin tidak tegang, kendur dan tak cantik. Ini adalah disebabkan oleh kehilangan kolagen dalam badan kita. Selain kulit kedut, pelbagai tanda kita boleh lihat bila kolagen sudah berkurang. Antaranya adalah;

Tanda-tanda Kehilangan Kolagen

====



Anda masih muda? Cuba cek tanda-tanda ini ;

1. Rambut kering & bercabang

2. Pori besar, jeragat hitam & bintik-bintik

3. Tulang kekurangan kalsium & risiko osteoporosis

4. Kulit, otot kendur dan hilang keanjalan

5. Sakit sendi & penuaan

6. Kuku mudah pecah & kurang bersinar

7. Organ dalaman kurang berfungsi

8. Payudara hilang keanjalan 

9. Penyakit gigi

10. Mata- penglihatan kabur, lingkaran hitam & sembap

11. BERKEDUT

Ada tak tanda-tanda ini pada diri korang? Jika ada, segera tambah kolagen dalam badan dengan cara minum collagen powder shaklee.. Hehe

Share:

3 comments:

  1. Alhamdulillah..masih muda,,ehhehe..dari muda nila nk kena jaga.. ^_^

    ReplyDelete
  2. ya kesihatan kena jaga.....hargai nikmat kesihatan

    ReplyDelete

Terima Kasih singgah comment. Semoga sentiasa ceria dan bahagia selalu..😊

Follow by Email

About Me

My photo
Mommy to my pretty princess, Suka senyum, suka makan, suka membaca, suka memberi inspirasi, suka menulis

Popular

Followers

HOW TO ORDER

HOW TO ORDER
PLEASE WHATSAPP MOMMY DIRECTLY

Blog Archive

Recent Posts

Total Pageviews

BLOGGER TEAM


Check Page Rank CK Free Auto Backlink\ Kedai Backlink,Backlink Percuma
free web site traffic and promotion

BRAND COLLABORATIONS

Printcious | Syaqist | BPT | Shaklee | Mcdonalds | Desaru Coast Adventure Waterpark | Sensodyne