Assalamualaikum wbt,

Hai semua, apa khabar? Alhamdulillah, semoga kalian semua sihat-sihat dan ceria. Oppss, ada yang kurang sihat ye? Haa, jangan lupa makan VITAMIN C SHAKLEE atau NUTRIFERON ataupun  VIVIX. Ketiga-tiga produk ini dapat bantu meningkatkan imuniti badan dan mempercepatkn demam ataupun selsema jadi baik.

Wawa lebih prefer makan Vitamin C dan Vivix kalau rasa tak sedap badan, sebab bila makan Alhamdulillah rasa macam nak demam tu hilang. Sebab ia bantu badan wawa jadi kuat untuk melawan virus demam tu. Wawa nasihatkan jangan amal makan panadol. Untuk pengetahuan korang, panadol bertindak membiuskan virus, bila kesan panadol hilang virus akan kembali segar. Perasan tak, bila kita makan panadol badan kita akan baik sekejap, selepas beberapa jam demam kita akan datang balik.

Jadi, jagalah kesihatan dengan member makanan vitamin yang semulajadi supaya badan kita sentiasa cergas dan segar..”)

Hari ni wawa nak sharing tentang kuku. Kuku CANTIK pasti jadi idaman semua orang terutama perempuan. Wawa suka kuku yang cantik dan kilat. Nampak keperempuanan kan? Hehe.



Cuba tengok kuku sendiri. Warna apa ya? Warna putih ke pink kilat? Jika kuku warna putih, itu tandanya kuku kita kurang nutrisi. Pernah tak guna tulang sotong untuk kilatkan kuku? Mesti pernah kan? Hehe..

Wawa laa tu, time sekolah rendah dulu suka sangat guna tulang sotong untuk buat kilat kuku. Kita kikis-kikis sampai keluar habuk pastu gosok-gosok dekat kuku. Hasilnya, memang cantik berkilat. Tapi tak sampai 2 hari, warna asal kuku kelihatan. Proses kilat kuku akan diulang-ulang sampai boring, akhirnya tak buat dah..hehe

Di awal 20an dulu, wawa terjebak pula dengan alat yang lebih canggih. Pengilat kuku macam span (wawa tak ingat namanya) ada dijual difarmasi, Watson dan kedai-kedai kecantikan. Seingat wawa diantara kawan-kawan dulu, setiap seorang mesti ada. Sambil dengar kuliah, sambil gosok kuku supaya jadi kilat. Lepas tu, masing-masing tunjuk kuku mana yang lebih kilat dan cantik.. Haha.. Bila diingat balik, kelakar juga..”)

Kini, wawa tak perlu nak kikis dah sebab baru wawa tahu, bila kita kikis kuku akan jadi makin menipis dan ia boleh cepat terserpih atau terkoyak. Pernahkan jadi, tetiba kuku kita terkopek dan tajam tanpa kita ketahui puncanya. Haa, itu juga tanda kuku kita kurang nutrisi dan nipis.

Tahukah anda, Vitalea mampu membantu mengatasi masalah kuku yang tidak sihat. Sebelum mengamalkan makan Vitalea, kuku wawa dan bahagian kulit tepi agak keras membuatkan kita rasa tidak selesa. Alhamdulillah, selepas konsisten makan Vita-lea setiap hari masalah kuku yang tak cantik dapat diatasi.

Mak wawa juga akui, kukunya kini lebih berkilat dan berseri. Bila wawa compare gambar kuku mak yang berumur 58 tahun dengan anak buah yang berumur 2 tahun, macam tak percaya warna kuku mak dan anak buah seakan sama. Cantik dan berseri. 
Gambar kuku customer wawa.

Minggu lepas dapat whatsapp dari customer wawa sendiri, dia kirim gambar kukunya selepas makan Vitalea selama satu minggu. Alhamdulillah, kuku yang berkilat dan bersinar cantik. Terus rasa jatuh cinta dengan Vitalea. Katanya tak nak skip dah, nak teruskan makan sampai bila-bila..”)

Info Ringkas Tentang Vita-Lea (Multivitamin No 1 Di Dunia)

Vitamin Yang Terkandung dalam Vita-Lea Shaklee :
  • Biotin – Membantu badan menghasilkan tenaga dari protein dan lemak
  • Vitamin D – Menyokong penyerapan kalsium untuk tulang dan gigi yang sihat
  • Beta Karotena – Meningkatkan kesihatan mata, kulit dan sistem imunisasi
  • Vitamin E – Menyokong kesihatan sekular dan meningkatkan kesihatan hati, usus dan fungsi imunisasi
  • Kalsium – Menyokong kekuatan tulang, pengaliran urat saraf dan otot-otot
  • Boron – Membantu dalam metabolisma Vitamin D dan mineral yang terbabit dalam perkembangan tulang
  • Magnasium – Menyokong kekuatan tulang, fungsi otot dan membantu dalam mengekalkan tekanan darah normal dan denyutan jantung


Manfaat Vita-lea
  1. Penambahan Tenaga Segera – pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu system memori dan focus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian.
  2. Pelengkap Nutrisi – Kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang, terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran (vegetarian) dan anaemia.
  3. Keupayaan Sistem Produktif – Penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar.
  4. Metabolisma – Sangat membantu dalam stimulasi metabolism dan melambatkan proses penuaan.
  5. Elemen Penting Pada Sel Tubuh – Menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormone, serta menjaga kesihatan tirod.
  6. Melindungi Organ – Melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati. 


Jom jaga kesihatan diri. ")

Terima Kasih sudi luangkan masa membaca..") Semoga peroleh ilmu yang bermanfaat.

For orders and inquiries, boleh contact Wawa terus ya..")

Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi Wawa untuk:-

FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!


Founder of MME Legacy.
Your Shaklee Independent Distributor

Wawa | wanrokiahwanismail@gmail.com

Whatsapp: 019 996 6576
SID No : 1109915
Instagram: @Beauty_Skin_bywawa