Author

Breaking

Sunday, 2 August 2015

12 Jenis Makanan Terbaik Untuk Kesihatan Kulit

Assalamualaikum wbt,

Setiap hari kita makan. Adakah makanan yang kita ambil berkhasiat. Sesetengah individu menggantikan dengan supplemen kesihatan untuk mencukupkan nutrisi harian. 

Sesetengah yang lain, lebih gemar mengamalkan pemakanan semulajadi atau vegetarian makan sayur dan buah-buahan sahaja. Apa sahaja yang kita makan, pastikan ia memberi manfaat 100% ke atas diri kita. Agar ia dapat kekalkan kesihatan kita sepanjang masa dengan izin Allah swt.

Ohh, wawa nak kongsikan 12 jenis makanan HEBAT untuk kesihatan kulit. Amalkan setiap hari, insyaAllah kesan yang korang dapat pasti HEBAT..")




12 JENIS MAKANAN TERBAIK UNTUK KESIHATAN KULIT
  1. Bayam
  2. Buah Kiwi
  3. Sunflower seed (biji kuaci)
  4. Keledek
  5. Almonds
  6. Kale
  7. Tea Hijau
  8. Strawberi
  9. Avocado
  10. Blueberry
  11. Apricots
  12. Tomatos
Makanan-makanan diatas ni sangat mudah untuk diperolehi. Kalau dapat yang segar lagi bagus.")

Dalam hidupan harian kita, masa amatlah terbatas bagi yang berkerjaya. Betul ke betul? Dalam satu hari waima seminggu pun, belum tentu kita dapat makan buah-buah segar. Wawa lew tewww..hihi

Apa alternatif anda untuk kekalkan kesihatan kulit? Wawa sudah pasti dengan supplemen kesihatan unuk kulit. Setiap hari hanya ambil 1-2 tablet per day for each vitamin. Cukup untuk kekalkan nutrisi pada kulit. Nak tahu apa  yang wawa consume? Boleh..")


1- VIVIX (hanya 1 sudu per day)
2- VITAMIN E COMPLEX (1 biji setiap hari)
3- VITAMIN C SUSTAINED RELEASE (4 biji per day)
4- B-COMLEX (1-2 biji satu hari)
5- ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP) (3 sudu per day)
6- VITALEA (1-3 bji per day)
7- COLLAGEN (1 sachet per day) - yang ni kadang2 1 week per sachet.. Hihi

Wawa tahu diri wawa ni kurang2 sangat makan makanan berkhasiat, kadang wawa boleh makan nasi putih + ikan goreng + budu dengan menambah 2 ke 3 pinggan nasi. Tapi, dalam makanan ni confirm tak banyak nutrisi yang wawa dapat, hanya kekenyangan semata2. Sebab itu, wawa gantikan dengan supplemen kesihatan semulajadi dari produk Shaklee. Wawa yakin dengan keberkesanannya dan kualiti setiap vitamin ini.

Haa, korang pun boleh cuba. Almaklum, masing-masing sibuk dengan urusan harian sampai lupa nak jaga kesihatan diri dan kulit.

Terima Kasih sudi luangkan masa membaca..") Semoga peroleh ilmu yang bermanfaat.

For orders and inquiries, boleh contact Wawa terus ya..")

Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi Wawa untuk:-

FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!


Founder of MME Legacy.
Your Shaklee Independent Distributor

Wawa | wanrokiahwanismail@gmail.com

Whatsapp: 019 996 6576
SID No : 1109915
Instagram: @Beauty_Skin_bywawa


12 comments:

  1. Replies
    1. Kale tu mcm salad, tpi bkn salad..hihi.. Dkt malaysia tk ada mns..😊

      Delete
  2. MAKAN UBAT UTK KESIHATAN TU PENTING TAPI PERLU DIGANDINGKAN DGN MAKANA BERKHASIAT JUGA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kak, hujung minggu je dpt pergi beli bahan2 masak.. Ari biasa tak menyempat, masak yg mne ade.. Hehe

      Delete
  3. Nice sharing😊😊😊

    ReplyDelete
  4. Saya pun tak mengharapkan suplemen sepenuhnya. Masih mengambil buah2an dan sayuran. Susu pun masih minum ;)

    ReplyDelete
  5. Semua 12 tu akak suka kecuali Kale. Kat Malaysia kalau nak khasiat yg paling hampir ngan kale,...kailan lah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kale tu xde jual di malaysia kan...susah btol nak jumpa...last2 makan kailan biasa je

      Delete

Terima Kasih singgah comment. Semoga sentiasa ceria dan bahagia selalu..😊