Assalamualaikum wbt,

11 March 2020, Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) mengisytiharkan COVID-19 sebagai Pendemik, sekaligus menegaskan penularan dan keadaan wabak itu semakin membimbangkan. Secara umum, Pendemik bermaksud wabak penyakit yang tersebar dengan begitu meluas merentasi sempadan, hingga ke seluruh dunia.


Status COVID-19 : Pendemik
Ini pula pengisytiharan daripada Perdana Menteri Malaysia tentang Pendemik COVID-19 bagi mencegah penularan wabak ini lebih berleluasa.


Bagi menyambut amanat Perdana Menteri tentang pencegaran penularan wabak COVID-19 ini, marilah kita sama-sama menjaga kesihatan dan kebersihan bermula dari diri sendiri dan keluarga. Dibawah ini mommy sertakan 7 Langkah Pencegahan Penyebaran COVID-19.


7 Langkah Pencegahan Penyebaran COVID-19 


1. Kerapkan mencuci tangan anda
2. Elakkan menyentuh mata, hidung dan mulut anda
3. Tutup mulut menggunakan tisu atau pelipat tangan ketika batuk atau bersin
4. Hindaran kawasan tumpuan ramai
5. Tinggal dirumah jika tidak sihat
6. Sekiranya anda demam, batuk dan sukar bernafas, dapatkan nasihat awal perubatan melalui telefon sebelum mendapatkan rawatan susulan
7. Sentiasa peka kepada maklumat terkini daripada WHO

7 langkah ini membantu anda mencegah penyebaran COVID-19 insyaAllah, seteruskan jangan lupa kuatkan imuti diri dan keluarga dengan Vitamin C, Omega Guard dan juga ResV. Nak tahu bagaimana ResV dapat tingkatkan imuniti anda, boleh teruskan bacaan anda selanjutnya,


Kenapa Vitamin C

Pengambilan dos tinggi Vitamin C yang mampu bertindak  sebagai antioksidan mempunyai sifat yang berkesan bertindak kepada “Oxidative Stress” dalam ikhtiar untuk kurangkan risiko kecederaan pada paru-paru dan dalam masa sama mengelakkan organ lain gagal berfungsi.




Oleh itu, Wawa sarankan untuk kita mengambil makanan yang tinggi dengan vitamin C sebagai langkah pencegahan awal serta memberikan imuniti kita lebih kuat.

  • Vitamin C merupakan antioksidan yang paling baik.
  • Vitamin C sifat dia tinggi antioksidan dan ini sangat membantu mengawal radikal bebas dalam badan. 
  • Vitamin C membantu menguatkan sistem imun badan agar berfungsi dengan baik. 
  • Vitamin C juga boleh menghalang pembiakan virus dan menghancurkan sel yang telah dijangkiti. Ibaratnya vitamin C ni macam "natural killer cell". 

Ada banyak buah-buah dan sayur-sayuran yang tinggi dengan vitamin C. Bagi Wawa sendiri lebih suka makan suplemen Vitamin C juga setiap hari. Sebagai usaha untuk pastikan imun badan lebih kuat lebih baik lagi-lagi masa pandemik Covid-19 masih ada sekarang. 

Jom kita jaga kita, usaha memperbaiki kesihatan dan menjaga kesihatan dari awal merupakan amanah untuk diri kita sendiri. 

Jika anda berminat untuk menjana income shaklee dengan mudah, boleh baca disini terlebih dahulu. Mudahnya Buat Bisnes Shaklee 2020.


Hubungi kami;




Page FB : Kedai Vitamin Ketengah Jaya Paka 019-9966576
Your Certified Shaklee Product Consultant
COD Bandar Baru Bangi / Paka
Pengeposan ke seluruh Malaysia