Yakin Dan Percaya Rencana Allah Ke Atas Diri Kita

Yakin Dan Percaya Rencana Allah Ke Atas Diri Kita

Assalamualaikum wbt,

kredit image from google

Isu anak, isu jodoh, isu rezeki, isu maut semuanya urusan Allah.

Yakin dan Percaya, Allah bagi kat semua hamba-Nya merasa setiap satu. Jangan sedih, jangan kecewa dan jangan putus asa. Jalani kehidupan kita seperti biasa.

InsyaAllah, sampai masa yang TERBAIK Allah akan izinkan kita semua merasa.

Wawa faham sangat dengan perasaan orang yang sedang menanti zuriat, menanti jodoh, menanti rezeki & tak de orang menanti maut.😄

Urus

Kalau kata bab jodoh, wawa juga diuji dengan lambatnya jodoh sampai. Di saat sahabat-sahabat lain sudah menimang cahaya mata, kita masih belum bertemu jodohnya. Apa yang kita nak bimbang? Allah ada, ingat Allah sentiasa dalam hidup kita pasti tiada rasa sedih, luluh, kecewa dan sebagainya. Yang ada cuma rasa makin bersyukur, makin gembira dapat meluangkan masa lebih lama dengan family.

Korang, percayalah Allah Pasti akan bagi bila tiba masa yang sesuai. Allah Maha Adil, Dia takkan letak dan bagi sesuatu pada bukan tempatnya.

Sabar, redha, tawakkal dan sentiasa upgrade amalan dan connection dengan Allah.
Wawa bukan ustazah, tapi selalu dengar ustaz @ ustazah dia pesan ni je. Jika baik hubungan kita dengan Allah, pasti Allah mudah bagi apa yang kita nak.

Tips lainnya, doakan apa yang kita nak tu tapi doakan kepada orang lain.

Contohnya kita nak anak,

Ya Allah, kurniakan anak yang soleh solehah, hafiz hafizah , sempurna fizikal dan akal, cantik wajah serta akhlaknya yang cinta agama etc kepada si polan, si polan. Lama dah dia menanti zuriat ya Allah, kurniakan kepadanya supaya hatinya gembira dan semakin dekat dengan Mu Ya Allah.

Korang tahu kan, bila kita doakan pada orang lain. Beribu2 malaikat mengaminkan dan berdoa kembali pada Allah. Ya Allah, kembalikan doa ini kepada hambamu ini.

Jadi, nak apa2 saja doakan impian kita tu Allah makbulkan impian orang lain. Doa dengan ikhlas dan lapang dada.

Tak kisah apa pun impian kita, doakan. Kalau kawan kita belum kahwin, kita pun belum, doakan dia bertemu dengan jodoh yang baik, soleh, rajin, sabar etc.
Semoga bermanfaat.

1 comment:

Maria Firdz said...

Betul tu.. Perancangan Allah yang terbaik...