Assalamualaikum wbt,

KEMENTERIAN Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Johor merampas 210 kotak susu rumusan bayi yang disyaki tiruan dalam serbuan ke lima premis kedai ubatan dan serbaneka di sekitar Johor Bahru, Khamis lalu.

Set penyusuan Shaklee 2018 harga set menyusu shaklee Harga Set Menyusu Shaklee Set Penyusuan Shaklee (Breastfeeding Set)  Pilihan Set Menyusu Shaklee Mengikut Bajet dan Keperluan Set Menyusu Shaklee Bajet  KEBAIKAN SET MENYUSU SHAKLEE Images for set menyusu shaklee pengedar shaklee johor pengedar shaklee pengeang pengedar vivix johor pengedar vivix shaklee pengedar vivix pengerang set menyusu shaklee terbaik
sumber : harian metro online

Terkejut, ya siapa yang tak terkejut bila kita terbaca berita tentang pemakanan hari ini terutamanya melibatkan bayi. Wawa belum miliki anak, namun telah memiliki lebih 15 orang anak buah linkungan umur 4 bulan hingga 12 tahun. Dan 8 daripada anak-anak buah wawa minum susu formula memandangkan ibu-ibunya bekerja dan kurang kerajinan untuk mengepam.

Bagi wawa semua ini adalah hak masing-masing dan mereka punyai cabaran tersendiri dan kita sebagai penasihat makanan semulajadi hanya mampu menyebarkan sesuatu info yang bermanfaat.


Dalam Operasi Produk Tiruan yang dijalankan kira-kira 12 tengah hari di premis di Iskandar Puteri, Mutiara Rini, Taman Orkid, Nusa Bestari dan Taman Daya itu, tiga daripada lima premis itu didapati menjual susu rumusan bayi (langkah satu) terbabit pada harga sama dengan yang asli.
Pengarah KPDNKK Johor, Khairul Anwar Bachok berkata, hasil siasatan mendapati lima premis itu adalah rangkaian perniagaan yang dimiliki syarikat berdaftar yang sama dan pemilik semua premis perniagaan iaitu lelaki berusia 50-an itu mendakwa tidak sedar mengenai susu yang disyaki tiruan berkenaan. 
"Kita menerima aduan daripada pengeluar susu berkenaan selepas mereka mendapat satu kes bayi yang muntah teruk akibat menggunakan susu jenama itu. 
"Selepas empat bulan risikan dibuat, serbuan dan pemeriksaan dijalankan dan mendapati terdapat kotak-kotak susu yang disyaki tiruan ini dijual dan dicampur dengan yang asli pada rak jualan. 
"Harga jualannya juga sama dengan pek yang asli iaitu RM200 bagi setiap pek," katanya ketika sidang media di Stor KPDNKK di Senai, hari ini. 
Beliau berkata, hasil rampasan semua kotak susu dianggar bernilai RM42,000 dan kini pihaknya masih menunggu laporan dari Jabatan Kimia bagi mengesahkan kandungan sebenar semua susu yang dirampas. 
"Berdasarkan maklumat dari pengeluar, mereka mengesyaki kandungan susu itu adalah tiruan dan mereka sendiri dapat mengecam perbezaan susu keluaran mereka walaupun pada luaran pek itu ia kelihatan sama dengan yang asli. 
"Hasil siasatan awal juga mendapati invois yang ditemui di premis itu menggunakan nama dan alamat syarikat palsu bagi mengelirukan pihak berkuasa," katanya. 
Khairul Anwar berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 8 (2) Akta Perihal Dagangan 2011 dan pihaknya percaya susulan rampasan itu dapat melumpuhkan kegiatan penjualan dan pengedaran produk susu tiruan di Johor. - Sumber Harian Metro


Kesan daripada menggunakan produk susu tiruan ini menyebabkan bayi "MUNTAH TERUK" dan mengundang bahaya pada bayi yang masih kecil.

Sebagai seorang pengamal makanan supplemen semulajadi, wawa sangat prihatin dan menyeru kepada golongan ibu-ibu supaya memberikan makanan yang terbaik untuk anak-anak.
Salah satunya adalah dengan memberi susu ibu dan ramai yang sudah tahu kebaikan memberikan susu ibu. Dalam islam sendiri juga menggalakkan ibu menyusukan anak sehingga berusia 2 tahun. Kan?

11 KEBAIKAN SUSU IBU UNTUK BAYI

  1. Susu ibu membekalkan nutrien yang terbaik untuk bayi anda
  2. Ia mengandungi nutrien dalam kadar yang mencukupi.
  3. Kandungannya berubah mengikut keperluan bayi yang sedang membesar.
  4. Susu ibu, terutamanya kolostrum , menguatkan sistem imuniti bayi anda
  5. Ia melindungi bayi dari jangkitan seperti cirit birit, selesema, bronkitis dan radang paru-paru.
  6. Susu ibu mencegah berbagai masalah alahan seperti asma, ekzema dan kolik bayi.
  7. Susu ibu mengandungi nutrien tertentu yang amat kritikal untuk perkembangan otak. Ia membantu dalam meningkatkan kecerdikan anak anda.
  8. Ia tidak mudah tercemar dibandingkan dengan cara penyusuan lain.
  9. Susu ibu mudah diperolehi pada suhu yang betul setiap masa. Oleh itu ia tidak susah untuk disediakan.
  10. Ia memberi keselesaan dan keselamatan emosi kepada bayi.
  11. Ia memberi peluang kepada ibu dan anak untuk berinteraksi sepenuhnya dan meningkatkan hubungan kasih sayang antara ibu dan anak.


4 KEBAIKAN MENYUSU BAYI UNTUK IBU

  1. Membantu mengecutkan rahim dan mengembalikannya kepada saiz yang asal dengan cepat serta mengurangkan pendarahan selepas bersalin.
  2. Membakar kalori dan mengembalikan bentuk badan asal anda dengan cepat. Ibu tampil slim seperti zaman anak dara.
  3. Mengurangkan risiko kanser payudara dan kanser ovari.
  4. Menjarakkan kelahiran jika mengamalkan penyusuan ibu secara sepenuhnya.  
Jika anda seorang yang mempunyai masalah tentang penghasilan susu badan, boleh baca di SINI. Bagaimana ibu mampu menyusu bayi sehingga 2 tahun tanpa mengalami masalah susu merudum.

Atau, boleh juga hubungi wawa untuk dapatkan nasihat tentang bagaimana cara perbanyakkan susu ibu secara semulajadi. Berdasarkan pengalaman adik beradik dan sahabat serta customer sendiri, wawa boleh kongsikan tips kepada anda. 


BELI online di SINI, dan Tuan/Puan hanya perlu tunggu sahaja tempahan tiba di rumah sendiri dengan selamat. 

Testimoni, Testimoni Vivix, Vivix shaklee, Pengedar Shaklee Johor, Pengedar Vivix Johor, Pengedar Vivix Shaklee, vivix shaklee reviews shaklee vivix side effects vivix shaklee harga 2016 vivix shaklee price vivix shaklee testimonials vivix shaklee cancer vivix shaklee ingredients shaklee vivix malaysia shaklee vivix side effects vivix shaklee cara makan vivix untuk sakit buah pinggang ubat buah pinggang paling mujarab makanan untuk pesakit buah pinggang cara mencegah sakit buah pinggang buah pinggang rosak penawar sakit pinggang daun sup cuci buah pinggang tanda sakit buah pinggang tahap 4 ubat sakit pinggang yang mujarab does shaklee vivix work vivix shaklee cara makan shaklee vivix cancer shaklee vivix ingredients shaklee vivix benefits shaklee vivix review shaklee vivix price shaklee vivix testimonials Images for shaklee vivix cancer shaklee cancer testimonials shaklee cancer treatment nutriferon and cancer nutriferon negative side effects shaklee nutriferon side effects does shaklee vivix work shaklee vivix side effects shaklee vivix testimonials

Hubungi kami untuk info/order:

Your Certified Shaklee Product Consultant:
Wan Rokiah Wan Ismail / Kakwawa (0199966576)
Direct Wassap:
COD Bandar Penawar / Desaru / Bayu Damai
Pengeposan ke seluruh Malaysia