KENAPA AKU ASYIK SELSEMA

Assalamualaikum wbt,

Pernah tak dalam sebulan selsema dan demam jadi dua kali, atau sekali setiap bulan?Pernah ke pernah? Wawa pernah lalui proses dmam yang berpanjangan, boleh katakan setiap bulan mesti ada mc paling kurang 3 hari. Bila fikir secara nakal, untung juga kan sebab cuti tahunan tak habis banyak. hehe

Namun, keadaan ini boleh menyebabkan badan kita semakin lemah dan boleh mengganggu prestasi ditempat kerja. Kita akan di label orang yang kurang sihat. Alhamdulillah, selepas berkawan dengan produk shaklee masalah demam setiap bulan semakin hilang. Kini, kesihatan wawa semakin baik. Demam dah makin jarang, kecuali terlalu expose dengan cuaca yang panas sejuk, panas sejuk melampau.

Wawa bukan nak cerita pasal wawa actually, nak share post yang boleh bagi manfaat kat uols semua. Jika uols selalu kena selsema, boleh amalkan 4 makanan dibawah ye.



KENAPA AKU ASYIK SELSEMA
.............................................
.
Mr M mengadu. Asyik selsema katanya. Sebulan sekali seperti acara wajib bertandang ke klinik.
.
“Aku bosan. Asyik selsema. Ada tips?” Kata Mr M mulakan bicara.
.
Apa yang berlaku pada Mr M bukan perkara asing. Ramai terkena penangan selsema ini. Kalau hantar anak ke nurseri pun alami masalah sama.
.
Selsema tanda imun sistem menurun. Tanda meningkat bakteria jahat dalam usus. Tanda diet kita tidak betul.
.
Elakkan selsema dengan amalkan makanan dan minuman berikut.

1. Bawang putih - bertindak sebagai antibiotik


2. Teh hijau - bantu keluarkan antibodi sel B. Bantu kuatkan sistem imun


3. Sup ayam - elektrolit dan fluid dari sup punya kandungan anti keradangan. Bantu baiki sistem imun.


4. Madu - ada anti bakteria dan anti microbial. Bantu halang batuk dan kahak. Boleh campur dengan teh hijau untuk kesan berganda.

Apabila amalkan 4 perkara ini, kita baiki sistem imun. Kita juga baiki tahap sihat usus kita iaitu otak kedua manusia.

Jom sihat. Bukankan sihat itu jihad?


Kredit : Dr Rizal

Semoga Bermanfaat.
SHARE

Puan Wawa

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...