Assalamualaikum wbt,

Wawa mahu panjangkan ulasan yang dibuat oleh Tuan Haji Roslan, kesimpulan asbab apa yang terjadi terhadap ketiga2 rakan beliau. Mati itu pasti, namun kita usaha untuk cuba hidup dalam keadaan yang lebih sihat.

healthy antonyms define healthy food define healthful define health-giving healthy meaning in hindi healthy pronunciation define aerobicized unhealthy definition, healthy life, healthy food, healthy habit
Allah kurniakan kepada kita 2 sahaja pilihan atas dunia ini. Baik dan buruk, jahat dan baik, yes dan tidak. Setiap sesuatu yang kita buat atas dunia ini, diakhirnya kita akan decide sama ada nak pilih yang baik atau sebaliknya.

Begitu juga dengan kesihatan, kita boleh pilih untuk hidup lebih sihat atau biarkan diri kita diselubungi dengan penyakit. Kita ada kuasa memilih untuk makan makanan yang sihat atau sebaliknya. Betul ke betul?
.
BURUK PADAH BILA AMIK RINGAN HAL KESIHATAN😃

(Kisah benar)

Semenjak kebelakangan ni kes2 melibatkan kematian di umur muda (premature death) kerap berlaku.
Ayahanda tersentak bila seorang wanita 43 tahun mati tiba-tiba bila buat rawatan susulan cuci luka bisul..dia tiba2 pengsan dan pergi tak kembali..menurut suaminya beliau mengidap kencing manis dan darah tinggi.Dulu pernah ambil shaklee.Saya sendiri yang COD tp beberapa tahun kebelakangan dia stop supplement. Dia tidak pergi buat pemeriksaan di hospital kerajaan hanye di klinik swasta je.

Berita kematian sewaktu ayahanda di Yan Kedah bru2 ni.Ya Rabb ampunilah dia.

Kes kedua seorang ustaz aktivis masyarakat 53 tahun meninggal selepas subuh dengan tiba-tiba. Dia telah mengalami lemah dan letih sejak 6 bulan lepas. Tetapi hanya refer ke klinik swasta je dan tak buat full medical check up. Dia pun dulu pengguna shaklee cuma lately kurang mengamalkan supplement. Mungkin kehidupan yang makin sibuk dan stress menjadikannya lebih teruk.

Kes ketiga seorang ustaz di KK umur 42 tahun meninggal setelah kali kedua sakit perut. Pada malam pertama beliau hanya jumpa Doktor di klinik swasta komplen sakit perut dan dibenarkn pulang rumah. Esok pagi heart attack menyerang lagi dan dia meninnggalkan 3 orang anak dan seorang isteri. Saya kenal mereka secara peribadi. Mgikut kata isterinya ustaz ni beli shaklee dan buat biz tapi jarang atau tak amalkan shaklee. Tak kisah pasal kesihatan walaupun kerja banyak dan stress.

Pgajaran dr 3 kes di atas:

1) Jangan ambil ringan bila sudah sakit segera dapatkan full medical check up kalau boleh di hospital kerajaan atau hospital yang cukup peralatan dan kepakaran.

2) Kawal stress dan kawal diet anda. Berpantang adalah sebahagian dari berubat.

3) Mesti istiqomah dengan supplement semulajadi di samping ubat doktor.

4) Lazimkan dengan exercise secara berkala.(paling kurang 3x seminggu)

Selamat berkongsi kebaikan dan maklumat pada yang tersayang yea.

HEALTH is REAL WEALTH

Kredit : Tuan Haji Roslan