Info Produk : Fungsi Utama Lecithin Shaklee

Assalamualaikum wbt,

Wawa jarang bercerita tentang Lecithin sebab terfokus kat vitamin kecantikan sokmo. Hehe. Walaupun sering bercerita tentang kecantikan, vitamin pembakar lemak, penajam fikiran ini tidak kurang hebatnya dipinang customer wawa.

Kata mereka, best sangat makan lecithin sebab badan jadi berpeluh-peluh macam berlari 1000m. Ye la, lecithin sedang membakar lemak-lemak jahat yang ada dalam badan korang tu. Supaya terhindar dari kolesterol tinggi, berat badan berlebihan dan lain-lain.


Baiklah, jom layarkan mata kalian untuk kenal pasti apa lagi fungsi vitamin lecithin ni. Dah laa murah, berkesan dan selamat semulajadi plak tu. Penggemar lecithin biasanya orang-orang yang nak kuruskan badan. Lepas makan lecithin badan jadi ringan dan bertenaga. “)



LECITHIN

====


Apakah Fungsi Lecithin?

Lecithin adalah pengemulsi semulajadi yang bertindak dengan cara melekat pada lemak dalam darah seterusnya mengapung dan mengelakkan dari lemak degil tersebut melekat pada dinding membran.

Apa Kandungan Lecithin?

》Lecithin mengandungi ekstrak daripada kacang soya organik bukan GMO.
》Setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk  80mg kolin dan 48mg inositol.
》Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inosit, fosforus  dan lemak tepu.

Kolina ? Haa, apa maksid kolina ni ya?

Kolina penting dalam diet harian kerana fungsinya menyokong kesihatan otak, hati, kardiovaskular dan pembiakan. Kolina adalah suatu komponen neuropenghantar asetilkolina yang terlibat dalam penghantaran mesej kepada otak dan sistem saraf. Maknanya selain untuk menghapuskan lemak degil, kolesterol dalam badan, lecithin juga boleh membantu otak kita berfungsi dengan cerdas.

Haa, sebab tu orang yang mengamalkan lecithin ni jarang mengantuk. Rajin buat kerja plak tu. ")

Apakah Kelebihan Lain yang ada pada Lecithin ni?

1. Menyerap vitamin yang larut lemak - membantu tubuh dalam menyerap vitamin A, D, E dan K yang larut lemak.

2. Melindungi hati - menghalangenapan lemak dihati, sirosis hati dan hati berlemak. Juga membantu  memulihkan kesihatan hati.

3. Pemecahan lemak dan kolesterol - lecithin bertindak sebagai "pembersih" salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolesterol dan trigliserid didalam tubuh.

4. Pelangsingan - menghalang obesit. Pengambilan dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang.

5. Mencantikkan otot dan kulit - membentuk membran sel, melembabkan dan menghaluskan kulit untuk kulit yang cantik, mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan.

6. Memperbaiki alergi - menghalang platelet darah dari mengaktifkan tisu gegelung didalam salurdarah, seterusnya mempertingkatkan alergi seperti penyakit kulit-dermatis, demam alergi.

7. Menghalang kejadian batu karang - 90% dari batu karang terjadi dari kolestero, lecithin mengemulsi kolesterol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang.

8. Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress - mengandungi kolin yang membentuk penghantar untuk saraf kranial yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang alzheimer dan meringankan stress. Wanita hamil harus mengambil jumlah lecithin yang secukupnya untuk pembesaran sihat janin.

9. Menghalang tekanan darah tinggi - memperbaiki tekanan darah tngg8 dengan menghalang arteriosklerosis, menggalakkan peredaran darah.

10. Memperbaiki prostat lelaki - kajian telah membuktikan masalah prostat dan urethra lelaki dapat diperbaiki dengan pengambilan lecithin yang banyak.

11. Meringankan sembelit - lecithin adalah pelembut najis yang berkesan, ianya melembabkan usus dan meleraikan toksin didalam usus.

Hubungi wawa jika anda berminat untuk membakar lemak-lemak degil ye..")

Your bauty & health consultant,
wawa - 019 996 6576


SHARE

Puan Wawa

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image

2 comments:

Diana Rashid said...

banyak juga fungsi lecithin ni..saya baru tahu..terima kasih..)

Farrah MF said...

lecithin ni memang baik utk tubuh :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...