Resepi Nugget Sedap Dan Mudah

Assalamualaikum wbt,

Sedapnya dapat makan nugget sambil-sambil tengok tv. Nak pergi beli, malas plak kan kedai bukannya dekat. Cuba tengok kat dapur apa yang ada, kot-kot boleh jadi nugget seketul dua. Hehe

Pernah tak korang buat nugget sendiri? Mungkin dah pernah buat, mungkin juga ada yang belum pernah cuba kan? Wawa nak kongsikan cara buat nugget yang sangat simple dan sedap. Bahan- bahan sangat mudah didapati dan wawa yakin, semua bahan tu korang ada kat dalam peti ais rumah tu.

Jom teman wawa buat nugget, yang penting selamat dan semulajadi. Tak ada bahan pengawet.




Bahan-Bahan :

1- Setengah ekor ayam bahagian isi direbus empuk (carik2 kan isi ayam atau boleh juga blend)
2- Bunga kubis setengah direbus empuk 
3- Bawang besar 1 biji
4- Cili 1-2 biji (ikut korang nak pedas @ tak)
5- garam secukup rasa

Cara-Cara Membuat :

Blendkan bawang besar + cili + bunga kobis (jangan hancur sangat) , campurkan bahan yang di blend tadi bersama-sama ayam dan gaul sebati. Masukkan secubit garam ( ikut nak masin @ tawar). Selepas gaul sebati, bolehlah mulakan proses menggoreng.

Bentukkan dengan sudu atau tangan mengikut saiz nugget yang anda inginkan. Wawa buat dengan sudu je, jadi kecil je.

Goreng sampai masak @ garing. Boleh dihidang bersama sos cili.

Selamat mencuba..")
Share:

10 comments:

  1. wow simplenye step. Boleh la cuba lepas ni

    ReplyDelete
  2. em...nanti nak cuba jugak, selalu beli jer...

    ReplyDelete
  3. nyum2 sedapnya..
    berkualiti dan sihat...

    ReplyDelete
  4. Bhn sangat simple..Bleh try buat Nnti..kalo salut Dgn breadcrumb pasti lbih Nmpk menarik.. :)

    ReplyDelete
  5. Wah..mmg sedap ni.
    Selalu beli kat kedai jer. Maybe lepas ni leh try wat sendiri plak.
    Tq sbb share resepi :)

    ReplyDelete
  6. Ehhhh,..senangnya! Nanti nak cubalah :)

    ReplyDelete
  7. Wahhh, boleh buat nanti ni. Tq wawa share resepi :)

    ReplyDelete
  8. menarik
    thannks pn wawa berkongsi
    nti blh buat makan dgn rania :)

    ReplyDelete

Terima Kasih singgah comment. Semoga sentiasa ceria dan bahagia selalu..😊

Follow by Email

About Me

My photo
Mommy to my pretty princess, Suka senyum, suka makan, suka membaca, suka memberi inspirasi, suka menulis

Popular

Followers

HOW TO ORDER

HOW TO ORDER
PLEASE WHATSAPP MOMMY DIRECTLY

Blog Archive

Recent Posts

Total Pageviews

BLOGGER TEAM


Check Page Rank CK Free Auto Backlink\ Kedai Backlink,Backlink Percuma
free web site traffic and promotion

BRAND COLLABORATIONS

Printcious | Syaqist | BPT | Shaklee | Mcdonalds | Desaru Coast Adventure Waterpark | Sensodyne