Wordless Wednesday #1 2015

Assalamualaikum wbt, 

Bismillahirrahmanirrahim. 


1,000,000 Safe Man-hours Without LTI Celebration.
Share:

Segmen Bloglist Feb-Mar by Cik Manis

Assalamualaikum, 

Buat apa sahabat wawa? Jom join segmen cik manis ni..")


Klik banner untuk join ye..")


Share:

Testimoni Kulit Cerah Dan Berseri Dengan ESP & VITA C

 Assalamualaikum wbt, 

Bismillahirrahmanirrahim. 


Siapa yang tak nak kulit cerah? Betul ke betul? Sebolehnya akan cari produk atau foundation atau cream untuk cerahkan kulit. Pakai untuk serikan wajah. 

Adakah semua itu membantu? Ya, sangat membantu. Namun, hanya dalam masa yang singkat. Contoh kita pakai waktu siang, bila cuci muka semua yang asli akan kelihatan. Yang cerah tadi dah hilang. Rutin itu diulang setiap hari, saban waktu. Penatkan? 

Tahukah anda, ada cara yang dapat membantu memcerahkan kulit dari dalam. 

Energizing Soy Protein (ESP)
  • Sangat penting untuk membentuk kolagen pada kulit
  • Berperanan mempercepatkan proses pemulihan pada kulit dan mencerahkan kulit
  • Melindungi sel-sel dari kerosakan, mengecilkan pori-pori muka
  • Bertindak sebagai anti oksida, menggantikan sel-sel kulit yang baru

Sustained Release Vitamin C 
  • Antikoksidan yang berfungsi untuk melindungi antioksidan lain
  • Melambatkan proses kerosakan oleh radikal bebas yang menjadi punca kemusnahan kolagen serta masalah kulit kering, kedut serta garis penuaan.
  • Melindungi dan membaiki kulit. 
  • Bahan utama dalam sintesis kolagen.
  • Memberi kesan kulit yang sekata, cerah dan lembab.
  • Melindungi daripada jangkitan dan selesema, serta meningkatkan imuniti tubuh.

Dibawah, wawa kongsikan gambar testimoni perubahan kulit wajah selepas menggunakan ESP dan Vita C secara konsisten.

○ Kulit lebih cerah berseri
○ Tona kulit lebih sekata
○ Kecantikan wajah lebih terserlah



Berminat untuk dapatkan set kecantikan wajah? Jangan segan silu untuk hubungi wawa ye di 019 996 6576 (whatsapp/telegram)
Share:

Thanks Blogger Nik Ainaa

Assalamualaikum wbt, 

Bismillahirrahmanirrahim. 

Apa khabar semua? Alhamdulillah,  semoga semua diberi kesihatan yang baik oleh Allah swt. 

Alhamdulillah, terima kasih sangat-sangat wawa dedikasikan pada blogger Nik Aina sebab review blog wawa. Tak sangka blog picisan ni jadi perhatian Aina..hihi.. Thanks tau..

Print screen dari blog aina dengan enset.. maaf laa ye, langsung tak edit sebab enset wawa tengah problem.. ")


Klik banner untuk ke blog Aina

Haa, inilah dia header blog aina. InsyaAllah, kita doakan mimpi aina jadi nyata.. ")

Kalau korang nak tahu, aina ada juga blog untuk novel tau. Macam-macam novel ada, bagi peminat novel jangan lepaskan peluang..hihi

Wawa nak tahu jugak part buat scroll dalam entry tu. Jika Aina kesudian, tolong ajarin guee.. hehe

Jom terjah blog Aina, tengok apa yang ada.. jemputlah ke blog Aina semua..")

Thanks tau Aina, review my blog. Yang berminat nak cari supplemen kesihatan, boleh roger-roger wawa ye.. hihi.

Pm/ whatsapp/ telegram : 019 996 6576

Share:

Qoutes Of The Day

Assalamualaikum & morning,






Old age is like climbing a mountain.
You climb from ledge to ledge.
The higher you get,
The more tired and breathless you become,
But your views become more extensive.
-   
Ingmar Bergman (Swedish film director)


Share:

Cara Bancuh ESP Tanpa Shaker

Assalamualaikum, 

Selalu wawa minum ESP (Energizing Soy Protein) guna shaker. Sebelum minum pastinya shake2 dulu.. hehe..

Tapi kali ni, saja wawa buat dalam gelas sebab malas nak shake. Ingatkan ESP jadi berketul-ketul, susah nak larut. 

Ohh, rupanya tak. Sangkaan wawa meleset sama sekali..")


Caranya mudah aje.

Step #1 : 

Ambil 1 sudu ESP, campurkan dengan Mealshakes (optional) dan Milo. Kacau hingga sebati.

Step #2 : 

Masukkan 3/4 air masak dan kacau sehingga larut. 

Step #3 :

Tambah 1/4 air panas dan kacau sehinggs sebati. Dah siap, boleh diminum..")


Taraaaa.... Dah siap..Sedappp!")

Share:

Collagen Powder Shaklee Melembutkan Dan Menghaluskan Rambut

Assalamualaikum wbt, 


Bismillahirrahmanirrahim. 

Selamat pagi sahabat wawa yang baik.. Apa khabar semua? Wawa doakan kalian sentiass dikurniakan kesihatan yang baik dan dikurniakan rezeki yang melimpah ruah. 


Rambut wawa memang dari dulu sangat kasar, akibatnya jadi habit bila wawa suka cabut rambut kasar bila waktu free. Bila duk bersantai kat rumah, tangan tu pasti duk kat kepala sampai suami pun marah. Katanya dah nak botak kepala duk cabut rambut.. hehe


Itulah, dulu rambut wawa kasar selalu je mintak hubby potong. Syampu tu tak yah cakaplah, macam-macam jenama dah tukar. Hasilnya tetap sama, kejap je lembut pastu kasar balik. 


Selain kasar, rambut wawa yang lebat sering dihantui dengan keguguran. Setiap kali sikat, melambak rambut lekat kat sikat. Bila pakai syampu, rasanya berpuluh helai yang luruh. Bila kita lurut rambut tu, pasti ada yang lekat ditangan. Bukan sehelai dua tapi berpuluh. Bayangkanlah setiap hari rambut wawa gugur berapa banyak.


Satu hari, wawa try collagen powder. Asalnya makan untuk kulit dan masalah pori besar. Alhamdulillah,  pori wawa semakin mengecil dan paling BEST rambut wawa semakin HALUS  dan LEMBUT.

Rupanya rambut wawa yang kasar tu adalah disebabkan oleh kekurangan kolagen dari folikel rambut lagi. Bila kita kasi cukup kolagen pada badan, automatik ia membantu pertumbuhan rambut yang sihat.


Alhamdulillah,  rasa syukur sangat. Syampu pun dah jarang pakai. Suami pun tegur rambut wawa makin halus dan lembut.")


Share:

Kenapa Ibu Hamil Perlukan Supplemen

Assalamualaikum wbt,

Semalam sempat bersembang dengan sahabat wawa, katanya nak mencari supplemen untuk persediaan menjadi ibu. Wawa kongsikan sedikit info dengannya. Korang pun patut tahu tau...")

Sedikit ilmu yang wawa korek dari sini..semoga bermanfaat.

Perlukah ibu hamil mengambil sebarang vitamin ataupun suplemen kesihatan sepanjang kehamilan? Adakah bakal ibu masih tercari-cari apakah vitamin atau suplemen kesihatan yang sesuai semasa kehamilan?

Apabila disahkan hamil, seorang bakal ibu pastinya akan merujuk dan mencari sumber terbaik bagi bayi yang bakal dilahirkan. Salah satu soalan yang sering ditanya oleh ibu hamil ialah berkaitan keperluan pengambilan vitamin atau suplemen kesihatan.
Diet yang seimbang adalah cara terbaik bagi mendapatkan nutrient yang diperlukan oleh ibu dan bayi dalam kandungan. Justeru itu, ibu hamil dinasihatkan mengambil makanan daripada pelbagai sumber bagi memastikan bayi dalam kandungan mendapat semua vitamin dan mineral yang diperlukan. Ia juga bagi memastikan ibu mendapat tenaga yang diperlukan sepanjang kehamilan.

Walau bagaimanapun,terdapat sesetengah ibu hamil yang tidak dapat memakan makanan yang mengandungi nutrien tertentu atas sebab alahan, mual-mual atau loya, muntah yang teruk, dan sebagainya. Oleh sebab itu, pengambilan suplemen vitamin adalah disarankan bagi melengkapkan keperluan nutrien yang diperlukan, bukan sahaja untuk ibu malahan untuk tumbesaran bayi dalan kandungan. Pengambilan vitamin dan suplemen kesihatan semasa hamil digalakkan kerana dapat mengurangkan risiko kecacatan bayi, kelahiran pramatang dan kekurangan berat bayi.

Apakah vitamin dan suplemen kesihatan yang penting bagi ibu hamil?
Secara amnya, ibu hamil disarankan mengambil vitamin dan suplemen mengikut keperluan dirinya atau saranan daripada doktor dan ahli farmasi. Beberapa vitamin dan suplemen yang biasanya perlu di ambil oleh ibu hamil adalah:

Asid Folik

Asid folik merupakan suplemen yang paling penting terutamanya semasa trimester pertama kehamilan. Pengambilan asid folik boleh mengurangkan risiko bayi mengalami kecacatan pada tulang belakang (kecacatan tiub neural). Kecacatan tiub neural iaitu spina bifida berlaku apabila saraf di dalam tulang belakang terdedah dan rosak.

(Sumber:  American Medical Association 2011)
Sebaik-baiknya asid folik diambil apabila seseorang wanita merancang untuk hamil. Asid folik dengan dos 400mcg perlu diambil setiap hari sehingga sekurang-kurangnya 12 minggu pertama kehamilan. Ibu hamil juga dinasihatkan mengambil makanan yang mengandungi folat (bentuk semulajadi Asid Folik) seperti sayur-sayuran hijau dan kekacang.
Dalam sesetengah keadaan, dos asid folik yang lebih tinggi iaitu sebanyak 5mg mungkin akan disyorkan oleh doktor. Sebagai contohnya:
  • Ibu hamil yang pernah mengalami masalah bayi dengan kecacatan tiub neural dalam kehamilan terdahulu.
  • Ibu hamil yang sedang mengambil sebarang ubat anti-epileptik.
  • Ibu hamil yang menghidapi penyakit kencing manis.


Zat Besi


Ibu hamil biasanya akan menjalani ujian darah yang akan menunjukkan sama ada kandungan zat besi dalam badan mencukupi ataupun tidak. Jika kandungan zat besi ibu hamil rendah, suplemen zat besi perlu diambil. Ini disebabkan jumlah darah dalam badan ibu semakin bertambah bagi menyokong tumbesaran bayi dalam kandungan. Badan akan menggunakan zat besi yang tersimpan dalam badan sekiranya ibu kurang mengambilnya dalam diet. Akibatnya, penyimpanan zat besi dalam badan akan berkurang dan boleh membawa kepada anemia.
Risiko kelahiran pramatang dapat dikurangkan dengan pengambilan zat besi. Selain itu, pengumpulan zat besi dalam badan juga penting kerana ibu akan kehilangan banyak darah semasa melahirkan. Bayi yang bakal lahir juga mempunyai simpanan zat besi dalam badan mereka. Zat besi ini berasal daripada darah ibunya melalui uri dan boleh bertahan sehingga 4 bulan.

Biasanya, jika ibu mengambil zat besi lebih daripada kuantiti yang disyorkan iaitu 30mg, ia boleh mengganggu saluran pencernaan seperti mengalami sembelit yang dialami oleh kebanyakan ibu hamil, loya ataupun cirit-birit. Suplemen kesihatan dengan kandungan zat besi dalam kuantiti 30mg atau kurang biasanya tidak memberikan sebarang masalah berkaitan.

Ibu hamil disyorkan berbincang dengan doktor berkaitan ketidakselesaan yang dialami. Sekiranya ibu hamil tidak mengalami anemia, terdapat pilihan untuk bertukar kepada suplemen kesihatan dengan kandungan zat besi yang lebih rendah. Walau bagaimanapun, bagi ibu hamil yang mengalami anemia dan tiada pilihan untuk bertukar kepada suplemen lain, disyorkan untuk minum jus prun ataupun mengambil buah-buahan dengan lebih kerap bagi mengatasi masalah sembelit.

Sumber makanan terbaik yang mengandungi zat besi adalah seperti daging merah, kismis, kurma, kekacang dan sayur-sayuran.

Kalsium

Ibu hamil juga memerlukan kalsium bagi pembentukan tulang dan pertumbuhan gigi bayi terutamanya pada trimester ketiga. Kalsium juga penting sepanjang kehamilan bagi mengelakkan kekejangan otot kaki ibu. Sekiranya ibu hamil kekurangan kalsium, ia turut menyebabkan berlaku kekejangan otot dan kerosakan gigi kepada ibu itu sendiri.
Biasanya suplemen ini akan diperskripsikan untuk wanita hamil yang alah terhadap susu atau tidak dapat mengambil kalsium yang cukup dalam pemakanan harian mereka. Kekurangan kalsium yang serius boleh mendedahkan wanita hamil kepada risiko pre-eklampsia yang boleh membawa maut kepada ibu dan bayi dalam kandungan.
Pengambilan kalsium sehari yang dicadangkan untuk ibu hamil ialah dalam dos 1300mg (ibu berumur 14-18 tahun) dan 1000mg (ibu berumur 19-50 tahun).

Asid Lemak Perlu

Asid Lemak Perlu seperti asid lemak omega-3 DHA dan EPA juga penting bagi pembentukan otak dan saraf bayi dari peringkat awal pembentukan. Ikan adalah sumber utama DHA dan EPA tetapi ibu perlu berhati-hati supaya tidak makan terlalu banyak ikan yang mengandungi kandungan merkuri yang tinggi. Memandangkan omega-3 adalah sangat penting untuk bayi, adalah idea yang baik untuk berbincang dengan doktor sama ada ibu memerlukan suplemen tambahan yang mengandungi omega-3 ataupun tidak.

Vitamin D

Vitamin larut lemak seperti vitamin D turut membantu mengekalkan tulang dan gigi yang kuat kerana vitamin D memainkan peranan penting dalam mengekalkan tahap kalsium dan fosforus di dalam badan. Oleh itu, adalah penting bagi ibu hamil mengambil vitamin D tambahan bagi memastikan tulang yang sihat serta menyediakan bayi dengan vitamin D yang mencukupi bagi beberapa bulan pertama mereka. Dos yang dicadangkan ialah 200IU vitamin D setiap hari.

Sumber makanan terbaik yang mengandungi vitamin D adalah ikan sardin, ikan mackerel, ikan salmon, telur dan daging.
Tips pengambilan vitamin dan suplemen
  • Sebelum membeli sebarang vitamin atau suplemen, baca label dengan teliti bagi memastikan dos dan kandungan yang tepat dan selamat dipilih agar sesuai dengan keperluan ibu.
  • Berbincang dengan doktor atau ahli farmasi tentang penggunaan ubat serta gaya hidup bagi menentukan vitamin dan suplemen kesihatan yang terbaik dan selamat diambil.
  • Pastikan ibu hamil tidak mengambil sebarang vitamin atau suplemen kesihatan selain yang dicadangkan oleh doktor ataupun ahli farmasi.
  • Bagi mengelakkan loya, cuba ambil suplemen kesihatan pada waktu malam sebelum tidur. Ibu hamil juga dinasihatkan mengambil sebarang vitamin atau suplemen kesihatan selepas makan bagi mengurangkan iritasi dengan perut kosong.
  • Bincanglah dengan doktor atau ahli farmasi mengenai multivitamin khas untuk kehamilan. Ia seharusnya mengandungi asif folik, zat besi, vitamin D dan kalsium. Dapatkan juga multivitamin yang mengandungi vitamin C, vitamin D, vitamin B seperti B6 dan B12, potassium, zink dan vitamin E.
  • Multivitamin bagi kehamilan tidak mengandungi retinol, iaitu vitamin A daripada sumber haiwan, kerana jika diambil dalam kuantiti yang banyak, retinol boleh menjadi racun kepada bayi dalam kandungan. Ibu hamil juga perlu mengelakkan makanan yang mengandungi kandungan vitamin A yang tinggi seperti hati dan juga produk berasaskan hati seperti minyak hati ikan (fish liver oil). Bagaimanapun, vitamin A boleh diambil dalam bentuk provitamin A, iaitu betakarotin yang diperolehi daripada sumber tumbuhan dan selamat untuk bayi.


Share:

Salam Ceria Di Hari Sabtu

Assalamualaikum, 

Bismillahirrahmanirrahim. 

Salam ceria semua. Apa khabar sahabat wawa penghuni syurga firdaus? Wawa doakan kalian yang singgah diteratak wawa dikurniakan rezeki yang deras sederas-derasnya. Ameen.


Alhamdulillah,  syukur Ya Allah masih beri kesempatan pada kami untuk bernafas didunia ini. Semoga kita penuhi harian kita dengan perkara2 yang bermanfaat dan memberi manfaat pada orang lain.


Setiap hari, wawa lazimi dengan selawat 100kali. Semoga hari-hari kita sentiasa mengingati Rasulullah saw. Jom selawat sahabat, mudah je..

"Allahummasolliaa'la sayyidina Muhammad"


Share:

Bahaya Beli Dari SID TIDAK BERILMU

[Bahaya Beli Dari SID TIDAK BERILMU]

Assalamualikum wbt,

Bismillahirrahmanirrahim.

Allah, terkedu wawa baca sharing seorang sideline Master Nana. Seorang ibu sanggup bagi ESP bancuh dengan susu anmum dekat bayi berusia 3 minggu semata-mata nak gantikan susu ibu yang kurang. Ibu-ibu jangan cari pasal ye, perut baby yang baru lahir umpama sebesar biji guli dan sangat sensitif.

Perumpamaan perut bayi



Petikan sms Nana & Ibu 

Nah, hari ini kejadian depan mata nana sendiri.. Ada seseorang bertanya kepada nana bolehkah diberi susu anmum + ESP kepada baby 3 minggu?

Allahuakbar.. Jawapannya TIDAK BOLEH..

Wahai ibu-ibu.. Please.. Jangan beri apa-apa selain dari susu ibu atau fm yang dibenarkan untuk bayi bawah 6 bulan..

Tak kira lah yang nasihatkan anda itu ibu anda, nenek anda atau sesiapa sahja..

Gara-gara membeli dari SID yang TIDAK BERTANGGUNGJAWAB serta TIDAK BERILMU, beliau sudah TER beri susu anmum + ESP kepada bayi beliau yang baru berusia 3 minggu..

Allahuakbar.. Kalau nana SID yang menjual kepada beliau, nana akan ajar dan sarankan bagaimana ingin menghasilkan susu ibu yang banyak supaya cukup untuk bayi..

Kalau pun terpaksa campur dengan FM, tapi tetap TIDAK BOLEH campur ESP..

ESP TIDAK SESUAI UNTUK BAYI..

Please people.. Bijak lah memilih SID anda..

Jangan kerana nak beli dari kawan suami.. Nak beli dari kawan ofis.. Nak beli dari kakak.. Anda bahayakan nyawa diri dan insan tersayang ibarat salah mendapat konsultasi dan nasihat pengmbilan..

Pilihlah SID yang komited dalam bisnes, yang serious dalam bisnes.. Yang kerap berkongsi ilmu2 produk dan sebagainya.. Yang komited mencari ilmu..

Jangan bahayakan diri dan keluarga anda..

Disebabkan itu di dalam Spectacular nana sangat MEWAJIBKAN setiap anak buah menguasai ilmu tentang produk supaya boleh beri yang terbaik untuk MEMBANTU orang, bukan membahayakan kesihatan orang lain..

Haihhh.. Moga jadi pengajaran kepada kita semua untuk TIDAK SALAH MEMILIH..

SID seperti ini hanya membawa nama buruk sahaja di dalam Shaklee.. Walhal supplement Shaklee adalah yg terbaik.. Tapi disebabkan orang yang tidak bertanggungjawab seperti ini, ada yang memandang serong kepada Shaklee..

Untuk elak kejadian seperti ini, again, PILIH LAH SID YANG BERTANGGUNGJAWAB DAN BERILMU..

Sekian
e emoticon








Share:

Rezeki Di Hari Jumaat

Assalamualaikum & salam Jumaat, 

Bismillahirrahmanirrahim. 

Apa khabar semua? Alhamdulillah,  wawa doakan kalian yang singgah di teratak wawa ini dikurnikan kesihatan yang baik dan rezeki yang melimpah ruah. Ameen.

Alhamdulillah. 
Alhamdulillah. 
Alhamdulillah.  

Syukur Ya Allah, sekejap tadi adik wawa whatsapp tunjuk gambar cek atas nama wawa bernilai rmxxx. Allah, serius wawa tak ingat duit tu wawa claim untuk apa. 

Sungguh wawa tak sangka, bila kita bersangka baik pada Allah pasti akan bagi rezeki tanpa kita sangka sama sekali. Allahurabbi.

Disaat dekat tangan wawa langsung tak ada cash, bukan tak boleh ambil kat atm tapi wawa tak nak kacau duit dalam akaun personal. Wawa yakin pasti akan wawa dapat duit tapi wawa tak tahu dari mana wawa akan dapat. Sekejap tadi juga, customer pm nak order vitamin dan terus bank in duit.. Alhamdulillah. 

Percayalah sahabat, jangan pernah kita mengeluh. Walau apa pun permasalahan yang kita alami, mengadu pada Allah PASTI Allah tunjukkan jalan. 

Semoga bermanfaat sahabat,")

Share:

Cara Elak Dari Mengumpat

Assalamualaikum wbt,


Sejak dua menjak ni, wawa seakan tak menjaga lidah. Selalu nak bercakap perihal orang.. Allahuakbar.. Patang tadi, jumpa article ni.. wawa rasa sangat bermanfaat untuk dikongsi dengan korang.

Usah kita bercakap perihal orang, jom kita FOKUS pada jalan sendiri..")

====

Ketahuilah bahawasanya segala keburukan-keburukan akhlak, dan kelakuan yang terkeji dapat dipulihkan semula dengan pati dan inti ilmu pengetahuan dan amalan.

Adapun penawar untuk mengekang lidah dari mengumpat orang secara ringkas, maka hendaklah seseorang itu mengetahui, bahawa suka mengumpat itu akan mendedahkan dirinya kepada kemurkaan Allah Ta’ala. Tegasnya, bila ia mengumpat orang samalah seperti ia melanggar perintah atau larangan Allah Ta’ala. Maka apabila seseorang itu penuh percaya dengan khabar-khabar (hadis) dan berita-berita yang menegahnya dari ghibah atau mengumpat, hendaklah ia memelihara lidahnya dari mengumpat, kerana takut terjatuh ke dalam dosa. Suatu cara lain yang berguna baginya ialah dengan meneliti diri sendiri terlebih dulu, apakah dalam dirinya itu ada atau tiada keaiban atau keburukan-keburukan. Jika ada, tentulah lebih utama ia membetulkan diri sending daripada mengumpat orang lain.


Rasulullah s.a.w. telah bersabda:

“Bertuahlah orang yang sentiasa bekerja kuat untuk membetulkan diri sendiri, daripada menyebut-nyebut keaiban orang lain.”

Apabila terdapat pada diri seseorang sesuatu keburukan, maka sepatutnya ia merasa malu kerana lalai untuk membetulkan diri sendiri sebaliknya mencuba pula untuk membetulkan orang lain. Seterusnya hendaklah ia faham, bahawa jika ia mendapati orang lain itu bersikap lemah, atau tidak berdaya untuk membetulkan dirinya sendiri. Ini jika keaiban-keaiban atau keburukan itu dilakukan oleh orang itu dengan sengaja dan dengan pilihan sendiri bukan terpaksa. Tetapi jika keaiban atau keburukannya itu memang dari asala semula jadinya, maka mencelanya samalah seperti mencela Tuhan yang menjadikannya. Sebab siapa yang mencela sesuatu ciptaan, maka ia telah mencela penciptanya.

Apabila seseorang hamba mendapati dirinya sepi dari keaiban atau keburukan, maka sayugialah hendaknya ia mensyukuri Allah Ta’la yang telah memeliharaya dari segala sifat-sifat yang tidak baik itu. Dan jangan pula ia cuba mengotori peribadinya dengan keburukan-keburukan yang amat tercela kelak. Sebab mencela atau mengumpat orang lain itu diumpamakan seperti memakan daging orang mati, dan ia adalah terkira antara sebesar-besar keaiban.

Bahkan jika ia menginsafi dirinya dan bertenang sejenak, nescaya ia akan dapati, bahawa sangkaannya yang dirinya itu suci dari segala keaiban dan keburukan itu adalah salah. Ini membuktikan juga, bahawa ia masih belum kenal betul-betul dengan diri sendiri. Orang yang menganggap dirinya tidak pernah bersalah adalah berdosa besar.

Cara yang lain untuk menjaga diri dari ghibah, ialah dengan memahami, bahawa orang yang dicelanya itu akan merasakan pedihnya celaan itu, sama seperti dirinya sendiri bila dicela oleh orang lain. Jika sekiranya ia tidak meredhai orang lain mencelanya, maka sewajarnyalah ia juga tidak meredhai orang lain mencelanya, maka sewajarnyalah ia juga tidak meredhai sesuatu bagi orang lain, sebagaimana ridak diredhainya sesuatu itu bagi dirinya sendiri.

Kesimpulannya: Sesiapa yang memang kuat keimanannya tentulah lidahnya akan terpelihara dari ghibah atau mengumpat orang lain.

Share:

Doa Pagi

Assalamualaikum wbt,

Bismillahirrahmanirrahim. 


Alhamdulillah. 
Alhamdulillah. 
Alhamdulillah. 


Mulakan hari ini dengan doa pagi ya..")


Semoga bermanfaat. ")
Share:

Hilangkan Bau Badan Dengan Alfalfa

Assalamualaikum, 

Bau badan yang kurang enak boleh menyebabkan hilang keyakinan diri. Pakai deodorant hanya bertahan sehingga beberapa jam sahaja. Jika badan mengeluarkan peluh yang banyak, bau badan mula tersebar meluas.

Apa perasaan anda bila badan berbau hangit, masam dan bau peluh yang tidak harum? Pastinya memalukan diri bukan? 

Tahukah anda? Terdapat beberapa faktor yang menyebabkan badan seseorang berbau. Antaranya: 

1. Berpunca dari bakteria
2. Berpunca dari toksin didalam badan
3. Pengambilan kafein dan pemakanan berempah yang berlebihan
4. Faktor kesihatan dan genetik

Ini adalah antara punca yang menyebabkan badan seseorang mengeluarkan bau yang kurang menyenangkan.

Bagaimana Alfalfa membantu dalam menghilangkan bau badan? 


Alfalfa merupakan ajen pendetoks membantu menyahtoksin dari dalam badan. Membersihkan usus secara semulajadi. Merangsang pengaliran hempedu, membuang unsur mineral bahaya yang terdapat dalam tubuh. Ia membantu mengawal bau badan.

Adakah badan anda berbau? 

Adakah anda peminat kafein yang tegar? 

Adakah anda pengamal makanan segera? 

Jadi, anda harus mencari alternatif membuang segala toksin yang terkumpul didalam badan supaya badan anda kembali sihat. 

Hubungi wawa jika anda berminat untuk menjaga kesihatan diri. 

Whatsapp/ telegram : 019 996 6576


Share:

Rezeki Allah Taala

Assalamualaikum, 

Semalam punya cerita, Alhamdulillah murah sungguh rezeki hari ni. Pagi-pagi sampai ofis ada nasi minyak atas meja. Duduk sekejap ngadap pc, on pc semua tetiba ada sorang mamat ni panggil, namanya nizom. 

Nah, ambil karipap ni ada lima biji semuanya. Alhamdulillah,  rezeki lagi. Pagi-pagi wawa dah ambil esp, jadi kenyang laa.. time lunch baru makan nasi minyak, karipap share dengan membe-member sebelah. Rezeki biar dikongsika ..")

Jam 4 nampak ada orang bawak big apple 2 kotak besar. Wahhh, tak berkelip tengok. Buat keje pun tak keruan..haha.. 


Jeling member sebelah, pun sama hantu betul dengan big apple. Sempst ngap sebiji, jadilah bagi hilang kempunan.

Jam 7 bersiap nak balik, tetiba bos cakap bawak balik laa donut ni, die cakap korea ler.. ehhe, speaking laa.. Alhamdulillah,  rezeki lagi.

Balik rumah, turn hubby plak. Katanya malam ni ada makan-makan budak ofis belanja. Alhamdulillah,  murah juga rezeki suami. Wawa malas nak masak kalau makan sorang-sorang. 


Wawa pesan roti canai dua, satu roti biasa dan satu lagi rot telur. Fuhh, banyakkan makan. Tapi tak habis pun, tekak ni nak nasi jugak.. last2 minum air masak banyak-banyak bagi kenyang.. hehe

.


Sebelum tidur, minum collagen dulu. Kasi kulit lembap gitu.. supplemen yang paling wawa suka, sebab kulit jafi lembap dan lembut..")


Thanks for reading..")
Share:

Ostematrix Menguatkan Dan Membina Tulang

Ini Adalah Ostematrix


===

Membina tulang dan menguatkan tulang.

Tahukah anda, matrix tulang normal adalah padat. Apabila meningkat umur 30 tahun, kepadatan tulang kita semakin berkurang.

Jika tidak mengamalkan kalsium, kepadatan tulang kita semakin menurun. Kajian menunjukkan, tulang tanpa kalsium boleh menyebabkan osteoporosis. 

Osteoporosis secara mudahnya, tulang mudah rapuh, mudah patah.

Formula unik yang ada pada ostematrix mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinv, kuprum, manganes dan boron membantu penyerapan kalsium secara optimum.

Pengalaman Customer wawa, 

Berumur 21 tahun, accident dengan motor dan menyebabkan tulang kaki patah. Kejadian bulan Oktober, December cuba dengan Ostematrix. Pengambilan 3kali sehari dan 4 biji sekali makan. 

Alhamdulillah, dengan izin Allah jua.. perkembangan selepas berjumpa pakar, tulang semakin bercantum cuma belum  baik sepenuhnya.

Wawa doakan customer wawa yang hebst ini kuat dan terus positif untuk harungi dugaan yang beliau hadapi.

====

Selain untuk tulang, tahukah anda ostematrix juga membantu mengatasi senggugut? Sakit senggugut bagi sesetengah wanita adalah normal, namun jika dibiarkan berterusan boleh menyebabkan seseorang sukar untuk mengawal emosi.

Mengikut pengalaman sendiri, selepas mengambil 2 biji ostematrix sakit senggugut hilang. 

Ostematrix sangat sesuai kepada anda yang berumur 28 tahun dan ke atas yang ingin menjaga kesihatan tulang dan tidak suka minum susu.

Ostematrix adalah pilihan terbaik.

====

For Info and Order:




emel : wanrokiahwanismail@gmail.com 
 sms/whatsapp : 019 996 6576 ID Shaklee: 1109915 
COD Vitamin Shaklee : Paka & Sekitar 

::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

 “INGINKAN PENDAPATAN LUMAYAN SEHINGGA 6 ANGKA SEBULAN HANYA DENGAN BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA SEKARANG UNTUK SAYA BIMBING ANDA. KELAS BIMBINGAN 100% ONLINE TANPA PERLU ANDA KELUAR RUMAH. WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH LAGI DIPERLUKAN”
Share:

ESP Pengganti Breakfast

Pengganti Breakfast Wawa

===

Esp memang bekerja dengan baik pada wawa. Jam menginjak ke tengah hari, belum terasa lapar pun..

Compare kalau wawa tak ambil ESP, jam 8 pagi tu perut dah menyanyi riang. 

Alhamdulillah,  wawa suka minum esp pagi-pagi sebab tak perlu masak..hihi

Apa fungsi ESP?

===

♥mengenyangkan 
♥membekalkan tenaga yang berpanjangan
♥memutihkan kulit (diakui customer wawa dan pengguna esp)
♥bantu atasi masalah gastrik
♥bantu atasi masalah parut jerawat
♥mengatasi masalah pigmentasi
♥rahsia kulit cantik dan anjal
♥mengatasi masalah prostat bagi lelaki

Ini antara fungsi esp. Anda malas nak masak waktu pagi? Jom breakfast dengan esp..")

If korang berminat untuk cuba, boleh hubungi wawa seperti no tertera dibawah ye..")

019 996 6576 


Thanks for reading..")
Share:

Kelebihan Sustained Release Vita C Plus Shaklee

Assalamualaikum wbt, 


Bismillahirrahmanirrahim. 


Vitamin C tidak dapat dihasilkan sendiri oleh badan kita. Tambahan pula, disebabkan faktor persekitaran dan aktiviti harian meningkatkan lagi kemerosotan Vitamin C di dalam badan.

Kesan daripada kekurangan vitamin C di dalam badan menyebabkan kulit kita kekeringan, senang mendapat flu, mudah diserang selesema, sering kena ulser, gusi berdarah, kulit jadi bersisik dan banyak lagi.

Jadi, badan kita sangat-sangat memerlukan vitamin C paling kurang 500mg untuk memelihara kesihatan imunisasi dan kulit.

Tahukah anda? Badan kita hanya mampu menerima jumlah vitamin C 100mg - 200mg dalam masa satu jam. Jika makan lebih daripada jumlah ini, ia menyebabkan satu pembaziran. Hanya 100mg-200mg badan kita menerima vitamin C, selebihnya akan keluar melalui air kencing kita.

Rugi ke rugi? Rugi laa kan, beli mahal tapi dapat khasiat sikit je.

Namun, berbeza dengan Sustained Release Vita C Plus 500mg. Ini kerana Vita C relah diformulakan oleh shaklee dengan melepaskan kandungan vitamin C secara berperingkat.


Dengan pengambilan 1 biji, Vita C dilepaskan sebanyak 100mg per hour dan badan kita akan menerima khasiat vita C selama 5 jam secara berterusan.

Untung ke untung? Badan kita menerima khasiat vita C tanpa ada pembaziran sedikit pun. 


SR VITA C PLUS, adalah antara vitamin c yang wawa consume paling lama. Sebelum ni pernah ambil vita c 1000mg, tapi kejap je sebab wawa ada rasa was2. 

Wawa suka sangat dengan vita c ni sebab, dengan izin Allah jua wawa dah jarang demam. Kalau demam pun, sekejap je dah ok.
Share:

Di Sangka Hamil, Ikhtiar Sampai Jadi!

Assalamaualaikum wbt,

Bismillahirrahmanirrahim.


Allahuakbar, tak sangka status wawa di facebook hari ini mengundang salah faham dikalangan rakan-rakan. Lebih parah, mak saudara wawa sms bertanya soalan bertalu-talu. Siap-marah-marah lagi sebab tak bagitahu dan tak cerita hal wawa dah pregnant.

Allahuakbar, serius tak tahu nak jawab macam mana dah.. haha.. Mak saudara asyik cakap wawa nak sorok dari dia.. Kelakar pun ada, tapi biarlah dieorang nak fikir apa pun. kan2? 


Inilah status wawa yang jadi kontroversi pada mak-mak saudara wawa..hehe

Bercakap tentang hamil, shaklee pun ada supplemen untuk kesuburan. Kebanyakan customer wawa dan rakan-rakan SID yang lain, Alhamdulillah dengan izin Allah mereka berjaya hamil. Ada juga sahabat-sahabat wawa yang makan tapi belum ada hasil, rupanya cara makan tak seperti yang dianjurkan. Sahabat wawa dia beli dengan orang lain, jadi tak sama lah cara makan untuk set kesuburan tu.

Wawa belum terasa nak makan lagi untuk set kesuburan tu, sebab sekarang wawa lebih kepada supplemen penjagaan kulit. Nanti bila dah rasa nak makan, baru wawa try untuk set shaklee plak..hihi.. Jangan ada yang marah wawa plak ye..")

Kisah customer wawa yang berjaya hamil dengan izin Allah. KLik link untuk baca..")
Share:

2ND GIVEAWAY SULAMAN LACE HEAVEN - HAPPY BIRTHDAY FUZA

Assalamualaikum wbt,

Selamat malam semua, jom meriahkan segmen GA blog Fuza. Untung-untung boleh menang..hehe
Korang berminat nak join sekali? Jemput klik banner bawah ni ye. 



Share:

Kpop Buat Lawak

Assalamualaikum, 

Hai, selamat pagi & ceria semua.. Apa aktiviti korang hari ni? Actually,  entry ni patut post semalam tapi tersave plak kt draft..hihi.. cerita ni wawa rasa lawak sangat sebab perkara ni jarang sangat terjadi. 

Korang tahu kan, wawa kerja dengan geng-geng korea. Dalam ramai-ramai tu adalah 2 3 orang kpop, jambu semacam je tapi hensem..kiki


Tengah hari semalam, yang paling hensem buat lawak. Buat kerja memalukan diri sendiri. Nama dia pun dah pelik, Paik Gun atau Gun Paik wawa lupa plak. Alkisahnya, dia nak cari barang tempat member korea dia juga. Budak tu duk depan wawa, sebelah yang korea tu budak india (dari negara india betul). Bercakap pun geleng-geleng kepala. Hihi

Korang nak tahu apa dia buat? Nampak tuannye slow je, tapi dia nak geledah tempat member dia. Sekali mamat Paik Gun ni geledah tempat India punya, siap buka laci tu, buka beg lappy, geledah macam dah lama kenal je. Wawa macam pelik je, nak tanya tapi tak tertanya. Duk tengok je laa dia buat.

Tetiba budak india tu datang, dari jauh macam terkesima tempat dia ada orang geledah. Dengan muka terkejut, dia gi sentuh bahu budak korea tu. Terkejut laa dia, lepas tu say sorry kat mamat india, muka dah merah sangat.

Wawa tak nak gelak, tapi tak tertahan. Terlepas jugak wawa duk gelak kat dia, sampai keluar air mata. Hahaha. Nakal sungguh dia..

Ok, sambung kerja balik.. hehe


Share:

Salam Ceria Di Hari Sabtu

Assalamualaikum wbt, 

Bismillahirrahmanirrahim. 

Alhamdulillah,  syukur ya Allah kita masih lagi dapat bernafas hari ini. Nikmat yang wajib kits syukuri, jika Allah tak izinkan kita mungkin tak bangun pagi ni. Kan?



Salam ceria di hari Sabtu, hari beristirehat bersama keluarga bagi pantai barat. Kami di pantai timur sudah mulakan rutin kerja hari ini.

Alhamdulillah,  walaupun sedikit keberatan untuk masuk kerja.. hihi.

Macam mana kita nak upkan semangat atau positif thinking waktu pagi? Apa yang wawa buat, pandang cermin dan senyum sambil lafazkan ayat-ayat positif ysng boleh menaikkan semangat kita. Contohnya, Saya Seorang yang rajin, saya hebat, saya positif, saya pekerja cemerlang, saya bisnesswoman yang hebat dan sebagainya. 

Cubalah, pasti akan rasa aura positif dan semangat dalam diri lain sangat..") .. Ucaplah dengan sungguh-sungguh..

Korang dah makan? Wawa sudah dengan protein energizing soy protein membekalkan tenaga berpanjangan. Perbezaan yang wawa dapat bila minum esp tak rasa letih pun tapi bila tak minum balik kerja petang confirm layu je..")

Campuran esp + mealshakes & milo 3in1

Energizing Soy Protein untuk dapatkan temaga berterusan..")
Share:

Vitamin C Kolagen Untuk Kulit

Assalamualaikum wbt,

Korang amal tak vitmain C? Tahukah anda, vitamin C membantu membentuk KOLAGEN. Makan vitamin C pun dah dpaat kolagen. Bagi wanita yang sentiasa menjaga kecantikan, vitamin c adalah vitamin asas untuk diamalkan.

Tahu tak apa itu kolagen? 

Secara ringkas kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulan rawan. Jadi, ia mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.

Jadi, jom kita amalkan vitamin c..hihi


Share:

8 Amalan Sunat Hari Jumaat

Assalamualaikum wbt,

Alhamdulillah, syukur Ya Allah masih bernafas hari ini sertabertemu lagi jumaat yang berkat. Apa khabar sahabat wawa? Alhamdulillah, wawa doakan kalian sentiasa diberi kesihatan yang baik serta di deraskan rezeki sederas-derasnya.Ameen.,

Jumaat merupakan penghulu segala hari. Hari Jumaat adalah banyak sangat perkara sunat Rasulullah yang kita perlu ikut. Hari lain pun perlu ikut juga tau, tapi hari jumaat kita pasti mendapat lebih pahalanya jika melaksanakan. Antara amalan sunat yang boleh kita amalkan di hari jumaat adalah :



  1. Ghusi (Mandi) - kita disunatkan untuk mandi di awal pagi dan bersama niat. Macam niat mandi hari raya tu..
  2. Potong Kuku - Jika kita buat, kita dapat pahala. Tak buat tak dosa pun. Cuma, takkan tak nak pahala kan. 
  3. Miswak - miswak adalah bersugi. Cara Rasulullah gosok gigi adalah dengan bersugi. Kita sekarang ni dengan berus aja kan..
  4. Banyakkan berselawat - jika hari biasa kita selalu selawat 10kali, hari jumaat kita gandakan lagi.
  5. Berwangian - Yang ni orang lelaki patut pakai time nak gi solat jumaat nanti.
  6. Baca Alkahfi - Surah Alkahfi boleh menerangkan kubur kita nanti.
  7. Pakai Cantik-cantik - Rasulullah suka kita bercantik-cantik di hari jumaat.
  8. Doa Banyak-banyak - Hari jumaat kita disunatkan doa banyak-banyak. Nak berjaya kita doa, nak kaya kita doa, nak rezeki kita doa, nak anak pandai kita doa. Mintalah apa saja dengan Allah, InsyaAllah Allah makbulkan.
Cara-cara potong kuku

Kayu sugi

Cara-cara bersugi

Selamat beramal sahabat..")

Thanks for reading..")
Share:

Segmen Bloglist Sakura Blog Qaseh Ku

Bismillahirrahmanirrahim,

Selamat istirehat ya semua, jom meriahkan segmen blogger cik Anizz ni.. Pencarian bloglist Feb-Mac 2015. Nak join, klik je banner pink comel tu ye..")


syarat2nya... simple je..

1) Follow blog Qaseh Ku
2) like page https://www.facebook.com/anizzadnan
(kalau tak nak like pun takpe)
3) tajuk entry "Segmen Bloglist Sakura Blog Qaseh Ku"
4) publish dan backlinkkan ke entry ini sahaja..tempat lain tak layan..hihi..

TAMAT bila dah sampai 100 blog taw.. 100 blog ini confirm masuk dalam bloglist anis oke..jom jom.. support anis.. boleh kita kenal2..senang anis nak bom komen blog korang semua :)

happy blogging !! 

Share:

Koleksi Testimoni Bersama Vitamin Shaklee

Assalamualaikum wbt,

Selamat petang sahabat wawa yang cantik lagi hensem. Sebelum masuk waktu maghrib, wawa nak share koleksi testimoni dari rakan-rakan dan juga customer yang berjaya menurunkan berat badan selepas konsisten mengamalkan vitamin Shaklee.

Testimoni 1 : Kurus


My own testimonial..blh share..
pic 1 - after deliver my 1st dotter..berat 67kg
pic 2 - sedang membulat sebab ada baby berusia 9bulan dalam perot..71kg time ni..hihi
pic 3 - saat bahagia pabila beratku turunnnn sehingga 58kg..
bahagia okk...hihi..

Tak sia-sia consume shaklee..memang the best! ni masa bulan 3 kalau tak silap..sebab sekarang pun masih maintain 58kg..last week je turun lagi 1kg..target nk capai 53kg paling kurang..insyaAllah..moga dipermudahkan..now tambah omega dan cinch coffee latte..sedap!

tips penting : kena makan ikut jadual yang diberi..kena ada disiplin yang tinggi dan usaha yang berterusan..jangan mudah give up - dilla basid


Testimoni 2 : Bertenaga Sepanjang Bersalin & Baby Shaklee



Alhamdulilah, lahirnya baby ini dengan sihat kulit putih macam kapas bibir merah macam delima. Hanya 4 jam dalam labour room .Tengah 2 duk nak meneran sempat lagi sembang ngan doctor. Misi tanya, awak makan apa? Putih melepak! Saya makan produk SHAKLEE, setakat ni my baby boy Ahmad nabhan fadlullah tak pernah kena demam. 
Tak Rugi habiskan duit untuk produk yang terbaik. - Anyeita Ali



Testimoni 3 : Jerawat Dan Parut Hilang




Gambar No.1
- Awal tahun 2013,punca gara-gara salah pakai produk.Dah macam-macam produk saya cuba untuk hilangkan jerawat,tapi sayang,jerawat makin menjadi2.

Gambar No.2
Pertengahan tahun 2013,saya cuba produk shaklee.Selepas 2-3 bulan mcm tu la(Tak berapa nak ingat)dgn pengambilan ESP+Alfalfa+Vit E.Jerawat mula kering.

Gambar No.3
- Parut makin pudar.

Gambar No.4
- Anda nilaikan sendiri hehehe....

Note: Gambar takde nak edit2 ye.camera2 360 tu semua takde.Ini gambar real ye .
I LIKE SHAKLEE - Puan Ema


Testimoni 4 : Kulit Semakin Berseri



Nak kongsi sikit tentang Shaklee... Ini la hasilnya beberapa bulan saya ambil Shaklee... Alhamdulillah kulit semakin terasa lembut je Dan kulit kusam pun berkurangan... pada awal saya ambil Shaklee pun saya megalami healing crisis yang agak teruk gak.. jerawat semua timbul.. sampai ada yang tegur saya kenapa jerawat saya banyak... tapi alhamdulillah.. berkat kesabaran saya tetap ambil Shaklee tanpa berhenti.. 

Sekarang ni la hasilnya.. Dan BONUS lain yang saya dapat, ramai yang tegur bentuk badan saya cantik dan semakin kecil... Buat rakan-rakan yang ambil produk Shaklee ni.., bila megalami healing crisis kena la bersabar ya... Itu adalah proses healing crisis je, yang bezanya setiap orang tak mgalami masalah healing crisis yang sama.. Healing krisis bergantung kepada toksin yang berada dalam badan seseorang. Apa yang penting, kita haruslah bersabar dan tidak mudah putus asa. - Siti Norzeila Norani

Testimoni 5 : Jerawat Hilang, Liang-liang Pori Mengecil


Sejak dulu lagi tercari-cari produk yg dapat kurangkan parut jerawat n dpt kecilkan liang-liang pori. Dan pernah juga pakai set pencuci muka yg agak mahal...tapi keputusannya agak mengecewakan tapi alhamdullilah sejak sebulan lepas mengamalkan Vitamin E Shaklee... parut-parut bekas jerawat dh semakin hilang, liang-liang pori jugak dah semakin kecil. Kombinasi ESP + Vitamin E memang SUPERB!!! - Nurul Fareha

=======

For Info and Order:



emel : wanrokiahwanismail@gmail.com 
 sms/whatsapp : 019 996 6576 ID Shaklee: 1109915 
COD Vitamin Shaklee : Paka & Sekitar 

::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

 “INGINKAN PENDAPATAN LUMAYAN SEHINGGA 6 ANGKA SEBULAN HANYA DENGAN BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA SEKARANG UNTUK SAYA BIMBING ANDA. KELAS BIMBINGAN 100% ONLINE TANPA PERLU ANDA KELUAR RUMAH. WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH LAGI DIPERLUKAN”
Share:

Follow by Email

About Me

My photo
Mommy to my pretty princess, Suka senyum, suka makan, suka membaca, suka memberi inspirasi, suka menulis

Popular

Followers

HOW TO ORDER

HOW TO ORDER
PLEASE WHATSAPP MOMMY DIRECTLY

Blog Archive

Recent Posts

Total Pageviews

BLOGGER TEAM


Check Page Rank CK Free Auto Backlink\ Kedai Backlink,Backlink Percuma
free web site traffic and promotion

BRAND COLLABORATIONS

Printcious | Syaqist | BPT | Shaklee | Mcdonalds | Desaru Coast Adventure Waterpark | Sensodyne