Assalamualaikum wbt,

Tahukah anda, emosi seseorang individu mempunyai beberapa level antaranya paling tinggi, sederhana dan rendah.  Menurut kajian, emosi yang paling power adalah berada pada level yang paling tinggi. 

Di mana level paling tinggi menunjukkan keadaan emosi seseorang individu berada dalam keadaan terbaik iaitu damai, tenang, gembira dan sayang. Level emosi paling rendah pula ketika seseorang individu berada dalam keadaan marah, bersalah, malu dan sebagainya.

Keadaan tingkatan emosi ini dapat mempengaruhi kehidupan seseorang, samada bahagia, gembira atau sebaliknya. Tahukah anda, emosi juga memainkan peranan penting dalam menjalani kehidupan sebagai seorang seller atau peniaga.

Perasan atau tidak, ketika emosi kita sedang marah dan kita menjawab "pm" pelanggan, menyebabkan kita tidak dapat close sales dengan mudah. Berbanding ketika kita gembira, bahagia, apabila menerima message dari pelanggan, proses jual beli menjadi lebih mudah dan cepat.

Oleh itu, sebagai seorang seller mahupun peniaga wajib buat 11 cara tingkatkan emosi Power ini. 

11 Cara Tingkatkan Emosi Power Untuk Bisnes Owner



How to have  HIGH ENERGY level

1- Berpagian 


Pastikan bangun tidur seawal yang mungkin. ( bangun awal pagi dan mula kerja awal pagi). Orang yang berpagian akan mempunyai emosi yang lebih tinggi. 

2- Selesaikan Amalan Rohani


Pastikan selesai terlebih dahulu urusan dengan Allah. Solat tahajjud, taubat, witir, mengaji, zikir dan sebagainya.

3- Bersyukur Sungguh- Sungguh (GJ)


Menulis kesyukuran dengan bersungguh-sungguh sehingga kita mampu mengeluarkan air mata. Apabila kita rasa syukur dengan betul, Allah akan lapangkan hati dan tenangkan jiwa.

4- TULIS TARGET setiap hari 

Tuliskan impian dan target setiap hari.
Nekad untuk closing setiap hari. Contoh harini nk 200uv. By hook or by crook aku yakin Allah bantu aku & team dapat 200uv harini dengan mudah cepat dan berkat.

5- Mindset Positif

Jaga mindset untuk sentiasa POSITIF apa jua berlaku dan PERCAYA pada diri sendiri, *YES I CAN DO IT!*

6- Minum Air Yang Cukup

Minum banyak air mineral dan makan makanan yang high energy contoh ulam ( sayur yang tidak di masak ) nanti ena share lagi apa makanan yang high energy ni k.. 

Makan bila lapar
Brenti sebelum kenyang

7- Affirmation Target

 Sebut dan visualize target dan impian kita 10x sehari ! 

8- Mind To Muscle

Buat MTM minima 5 x sehari

9- Excited Sharing

Excited buat posting dan share info /content . Excited buat 3S setiap hari . Share dari hati. Tulsi dari hati . Buat video dari hati .

10- approach & FU dari hati 💖

11- Senyum Sokmo.


Senyummmmmmmmmmm lebar2 sambil sebut Subhanallah Alhamdulillah allahuakbar. Bayangkan banyaknya nikmat Allah. Rasa bertuah dan rasa disayangi dan dikasihi Allah.