Assalamualaikum wbt,

Siapa yang suka pergi Kuala Lumpur? Di musim pandemik covid ini, kita tak digalakkan untuk keluar jika tiada urusan penting. Namun, memandangkan sekarang ini kita sudah boleh merentas negeri, sudah pasti ramai yang rindu untuk berkunjung ke Bandaraya Kuala Lumpur untuk melepaskan kerinduan melihat suasana di KL. Betul kan?

Perkara utama yang kita akan fikirkan walau kemana sahaja kita pergi adalah tempat makan. Betul? Jadi, hari ini Wawa akan kongsikan 5 Menu Western Food Best Area KL Yang Menyelerakan. Nak cuba tak? Jom sama-sama dengan Wawa nikmati makan barat ini dengan segera. Oh ya, untuk pengetahuan anda semua, kita boleh dapatkan semua menu ini tanpa perlu pergi ke restoran tersebut pun, boleh order secara online mengguna foodpanda.

5 Menu Westen Food Best Area KL Yang Menyelerakan


Anda boleh nikmati pelbagai jenis menu makanan barat apabila berkunjung ke Kuala Lumpur. Kini, anda boleh makan western food pada bila-bila masa, dimana jua anda berada dengan menggunakan Western Food Near Me. 5 Restoran menyajikan menu Western Food di sekitar Kuala Lumpur.

1. Maria's Steak Cafe @ Damansara Perdana

Maria's Steak Cafe @ Damansara Perdana

Jika anda peminat steak, Maria's Steak Cafe Damansara Perdana boleh dijadikan pilihan utama anda. Mnyediakan pelbagai pilihan steak dan bagi anda yang sukakan menu steak ini boleh mulakan dengan menu Ribeye. Menariknya, anda tak perlu risau tentang kelembutan atau tekstur stik. Anda mempunyai pilihan untuk bercakap dengan tukang masak dan menasihatinya mengenai tahap memanggang yang anda sukai. Sebagai alternatif, anda juga boleh bertanya kepada chef apa yang akan dicadangkannya. Saya hanya meminta tukang masak untuk memanggang stik saya mengikut pilihannya dan ia sangat mengagumkan. Selain tulang rusuk, anda juga dapat merawat selera anda dengan beberapa Cutlets Baby Lamb New Zealand.

2. Jake's Charbroil Steaks @ Starhill Shopping Center

Jake's Charbroil Steaks @Starhill Shopping Center

Restoran lain yang sangat popular menyajikan stik lazat adalah Jake's Charbroil Steaks @ Starhill shopping Center. Keistimewaan tempat ini ialah mereka memasak stik yang mempunyai perapuran minimum. Idea di sebalik konsep perapian minimum adalah untuk membolehkan pelanggan merasakan rasa sebenar daging itu sendiri. Yang paling saya gemari di restoran ini adalah bahagian hidangannya. Saya berjanji kepada anda bahawa anda tidak akan mendapat stik yang baik dengan harga yang rendah di tempat lain. 

3. Sky 360 @ One City Subang

Sky 360 @One City Subang

Saya memasukkan restoran ini bukan hanya untuk makanan enak yang mereka sajikan, tetapi juga untuk suasana yang luar biasa. Ini adalah restoran yang sempurna untuk seseorang yang ingin makan malam keluarga. Makanannya hebat dan pemandangannya sungguh menakjubkan. Apa lagi yang boleh diminta untuk makan malam keluarga yang sempurna? Ia mempunyai bumbung kaca sehingga anda mendapat pencahayaan semula jadi pada siang hari dan jika anda berada di sana pada waktu petang maka anda dapat menikmati matahari terbenam ketika anda sedang makan malam. Anda tidak akan mendapat pemandangan panorama yang hebat di tempat lain.

4. Betty's Midwest Kitchen @ Aman Suria

Betty's Midwest Kitchen @ Aman Suria

Ini adalah restoran Amerika yang dikendalikan oleh seseorang yang sebelumnya tinggal di Amerika Syarikat. Mereka memandang serius resipi mereka di sini. Sekiranya anda ingin merasakan rasa Amerika yang sebenar dengan harga yang berpatutan, ini adalah restoran untuk makan. Salah satu hidangan yang lebih popular ialah Pulled Pork Burger dan French Fries in Country Gravy.
5. Coliseum Cafe @ Jalan TAR

Coliseum Cafe @ Jalan TAR

Mereka mempunyai banyak kedai hari ini di seluruh Kuala Lumpur. Hari ini anda juga dapat menjumpainya di beberapa pusat membeli-belah yang popular. Tetapi di sinilah semuanya bermula. Ini adalah kafe pertama yang menjadi popular dan setelah berjaya mereka memutuskan untuk mengembangkan perniagaan mereka. Anda tidak boleh terlepas Hainanese Chicken Chop mereka. Kafe ini terkenal di seluruh bandar kerana Hainanese Chicken Chop. Rasa hanya keluar dari dunia ini.