Cegah Kolesterol di Musim Raya Korban.

Assalamualaikum wbt,

Bila sampai musim hari raya korban, kita tak dapat nak lari dari 'terpaksa' makan daging samada daging lembu, kambing atau kerbau. Daging adalah sumber protein yang baik untuk tubuh manusia, namun jika diambil secara berlebihan ia memberi mudarat kepada badan kita seperti pertambahan kolesterol, tekanan darah tinggi dan sebagainya.

Bagi mengelakkan kes-kes kecemasan dan terpaksa bermalam di hospital akibat terlampau banyak makan daging korban, apa kata kita cegah ia dengan mengamalkan pengambilan Omega Guard, Phytocol dan Lecithin dari produk shaklee.







Di dalam darah kita terdapat dua jenis kolesterol iaitu Kolesterol baik (HDL) dan kolesterol jahat (LDL). 

HDL ini berfungsi mengangkut kolesterol keluar dari salur darah dan dibawa ke hati untuk disingkirkan. Ia berfungsi 'membersihkan' salur darah. 

Manakala LDL pula bertindak dengan sangat jahat, dimana ia mengakibatkan pembentukan plak , menghalang dan menghentikan pengaliran darah untuk 'membersihkan' salur darah. Ini mengakibatkan kerosakan arteri, penyakit jantung dan angin ahmar.




Minyak ikan di dalam Omega Guard membantu meningkatkan paras kolesterol baik (HDL) dalam salur darah bagi membersihkan dalur darah setiap masa. Omega guard juga berfungsi menurunkan paras kolesterol jahat (LDL) supaya tidak berlaku pembentukan plak pada salur darah, dimana ia boleh mengakibatkan kerosakan arteri dan penyumbatan salur darah.

Oleh itu, pencegahan awal boleh membantu anda hidup lebih sihat dan bebas dari kolesterol jahat (LDL) dengan pengambilan Omega Guard secara konsisten setiap hari.

Pengambilan 3 biji sehari mampu menjaga kesihatan kolesterol di dalam tubuh anda. Inginkan Omega Guard terbaik dari shaklee?

Hubungi kami: 

019-9966576 (Kak Wawa)

BYG Families
Page FB : Kedai Vitamin Pengerang
Your Certified Shaklee Product Consultant

COD Bandar Penawar