Assalamualaikum wbt,

Apa itu Kesuburan?

Kesuburan, Apa itu kesuburan, maksud kesuburan, Cara Menghitung Masa Subur Wanita Agar Lebih Cepat Hamil 10 Prinsip Diet Kesuburan untuk Membantu Cepat Hamil  11 Ciri Wanita Subur Untuk Hamil 5 Tanda Yang Menunjukkan Kesuburan Wanita Cara Menentukan Masa Kesuburan Wanita  Cara Mengira Waktu Subur Wanita Dengan Tepat  Cara Kira Waktu Subur Agar Cepat Hamil. Mudah Sangat! Cara Mengira Waktu Subur Wanita Selepas Haid Bila Waktu Subur Wanita Dan Kalkulator Cara Kira Waktu Subur  Cara Kira Waktu Subur Perempuan Untuk Mudah Hamil MENGIRA WAKTU SUBUR WANITA Tanda dan Pengiraan Waktu Subur Wanita kalkulator waktu subur selepas haid  cara kira waktu subur untuk elak hamil  cara mengira waktu subur bagi haid tidak teratur  waktu subur wanita supaya cepat hamil  waktu subur perempuan setelah haid  waktu subur lelaki  waktu tidak subur wanita  waktu subur wanita sebelum atau selepas haid

Bila bercakap pasal kesuburan, ramai orang memandang pada orang yang belum punya anak. Tak subur ke dia? 😄😄

Normal laa kan, tapi uols janganlah judge people macam tu. Terasa ati wawa tau.😋

Ok, apa maksud kesuburan? 


Kesuburan adalah keupayaan membiak secara semulajadi. Orang mengukur kadar kesuburan kepada bilangan anak. Kita tidak boleh mengukur kesuburan manusia dengan cara begitu kerana ada beberapa faktor yang menjadi penghalang kepada kesuburan seseorang.

Tahukah anda, kesuburan sebenarnya bergantung kepada faktor-faktor nutrisi, keupayaan seksual, budaya, naluru, endokrinologi, masa, ekonomi, gaya hidup dan masa.

Kesemua faktor ini sangat mempengaruhi kesuburan seseoranb individu dan juga mempengaruhi keberolehan zuriat seseorang. Cuma, jangan kita lupa keizinan Allah swt dalam memberi rezeki melalui zuriat ini.

Setuju? 

Nak tahu tak macam mana kira waktu subur? wawa share next post yaa. Tungguuuu.

#Kesuburan
#BygAljamiah