Assalamualaikum wbt,

Alhamdulillah, tercetus idea wawa nak sharing kat uols yang buat bisnes. Teknik ini juga sesuai untuk cikgu-cikgu atau pensyarah. Boleh apply teknik ini supaya pelajar lebih responsive.😊

Pesan mentor wawa, untuk berjaya dan maintain dalam bisnes kita tak boleh buat sorang-sorang. Kita memerlukan team yang besar untuk mengembangkan lebih besar bisnes kita.

Bagaimana kita nak kembangkan lagi bisnes? Semestinya kita memerlukan agen di seluruh Malaysia. Lagi ramai agen, lagi bertambah jaringan customer kita. Setuju? Ye, sangat setuju!😊

Bila ada agen yang ramai, kita perlu develop mereka supaya menjadi seperti kita. Bukan mudah menjadi seorang leader untuk bangunkan agen-agen menjadi seorang yang berjaya.

Agen yang ramai, karenah juga ramai. Semua leader bisnes pasti akan ada grpup sendiri untuk ajar agen-agen tentang ilmu bisnes. Dalam beratus agen, Ada yang mudah faham, cepat bertindak, sales laju dan begitu juga sebaliknya.

Pernah tak bila uols sharing dalam group bisnes anda, tiada seorang pun yang reapon? Pernah ke pernah, surely wawa rasa semua leader merasai fasa ini. Ada tak cara nak bagi dieorang ni responsive? 
Bila kita tanya, dieorang jawab dan dieorang tak segan untuk bertanya kita semula.

Ini antara contoh yang wawa apply, teknik minta pandangan.



Pertama, wawa share 2 gambar dan minta pandangan yang mana lagi uols suka tengok?

Gambar bawah ni, dieorang aktif bagi pandangan sebab bila dieorang tengok mungkin akan rasa bersalah kalau tak jawab. Lagi pun, mudah je kan bagi pandangan.











Ok kan teknik ini? 

Semoga bermanfaat.