Soalan Lazim Tentang Vivix Shaklee

Assalamualaikum wbt,

Semakin hari semakin ramai yang berminat dengan produk Vivix shaklee. Vivix adalah produk paling premium diantara semua produk vitamin shaklee. Oleh yang demikian, jom mommy kongsikan beberapa persoalan yang ingin diketahui oleh anda.

Soalan lazim vivix shaklee
Apa sebenarnya vivix ni? Untuk apa ye? Sedap ke rasa? berapa harga? Ehh, untuk awet muda juga? Uishh2, macam-macam soalan yang terlintas kat kepala kan. Mai kak wawa share apa disebalik vivix ni.

Soalan lazim 1 hingga 4

Soalan 1: Apakah Vivix®?

J: Minuman botani lazat yang mengandungi campuran botani Anggur Muscadine, Ekstrak Eldeberi Eropah, Ekstrak Knotweed Jepun dan Ekstrak Lobak Ungu.

Vivix merupakan supplemen anti penuaan terbaik dunia dalam bentuk sirap merah pekat yang dihasilkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh Shaklee..

Soalan 2: Apa yang membuat Vivix® berbeza daripada minuman botani yang lain?

J: Kemajuan sains kami dan campuran proprietari berasaskan anggur muscadine - salah satu daripada buah yang paling jarang didapati dan tahan lasak. Anggur muscadine mengandungi polifenol lengkap yang tidak terdapat dalam anggur lain. Tidak seperti anggur lain, muscadine mempunyai kepekatan asid elagik dan elagitanin yang lebih baik, apabila digabungkan dengan polifenol lain akan menghasilkan antioksidan yang berkuasa.

Di Shaklee, kami memanfaatkan kelebihan anggur muscadine dalam setiap botol Vivix® menggunakan proses pengekstrakan yang dipatenkan yang menumpukan dan mengekalkan kandungan bioaktif polifenol.


Soalan 3: Apa yang membuatkan anggur muscadine berbeza dari anggur lain?

J: Anggur Muscadine adalah salah satu anggur yang paling jarang ditemui, anggur yang tahan lasak, dengan profil polifenol unik yang menawarkan beberapa manfaat kesihatan. Tidak seperti anggur lain anggur muscadine mempunyai kepekatan asid ellagik dan elagitanin yang tinggi, apabila digabungkan dengan polifenol anggur muscadine yang lain, menghasilkan antioksidan yang berkuasa.

Anggur Muscadine juga boleh membiak dalam persekitaran yang bahaya; profil fenolik mereka memberikan perlindungan tambahan terhadap bakteria, kulat, yis, kemarau, kelembapan yang berlebihan dan suhu yang melampau sementara anggur lain mudah rosak dalam persekitaran seperti ini.


Soalan 4: Apa itu polifenol?

J: Istilah polifenol digunakan untuk menggambarkan sekumpulan sebatian semula jadi yang ditemui sebahagian besarnya dalam buah-buahan, buah beri dan sayur-sayuran yang mempunyai manfaat antioksida dan potensi kesan perlindungan terhadap penuaan sel. Malah, penyelidikan baru menunjukkan bahawa polifenol boleh memberikan pelbagai kesan biologi terhadap kesihatan manusia.*


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.
Soalan lazim vivix shaklee 5 hingga 7
Soalan 5:  Siapakah yang akan mendapat manfaat daripada Vivix®?

J: Vivix® direka untuk orang dewasa yang mementingkan kesihatan penuaan secara sihat dan kesejahteraan. Vivix® tidak disarankan bagi wanita hamil atau menyusui atau sesiapa yang berumur 18 tahun ke bawah.

Soalan 6:  Berapa banyak Vivix® yang perlu saya ambil dalam sehari?

J: Satu sudu teh sehari.

Soalan 7:  Bilakah saya harus mengambil Vivix®?

J: Ambil Vivix® setiap hari, sebaik-baiknya dengan hidangan seperti sarapan pagi atau makan tengahari. Goncangkan sebelum mengambil hidangan yang disyorkan satu sudu teh setiap hari.
Soalan lazim vivix shaklee 8 hingga 10

Soalan 8: Bolehkah saya mengambil lebih daripada satu sudu teh sehari?

J: Menurut penyelidikan terkini, tidak terdapat manfaat tambahan daripada mengambil lebih daripada hidangan yang disyorkan satu sudu teh setiap hari.

Soalan 9: Bolehkah saya mengambil ® dengan makanan tambahan Shaklee saya yang lain?

J: Vivix® boleh diambil bersama semua makanan tambahan Shaklee. Secara idealnya, Vivix® akan diambil dengan Shaklee Vita-Lea® Iron Plus, ESP Soy Protein Soy Powder, Sustained Release Vita-C Plus, B-Complex dan OmegaGuardTM untuk melengkapkan keperluan pemakanan harian anda. Penggunaan semua nutrien penting ini, bersama-sama dengan polifenol dalam Vivix®, memberikan spektrum nutrisi yang meluas ke seluruh tubuh anda dan menyediakan asas untuk kehidupan yang lebih lama dan sihat.*

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, mengubati atau mencegah sebarang penyakit.


Soalan 10: Adakah terdapat langkah berjaga-jaga?

J: Tidak ada interaksi yang diketahui antara Vivix® atau mana-mana ramuannya dan makanan tambahan yang lain. Sebagai langkah berjaga-jaga, kami mengesyorkan agar seseorang yang berada di bawah jagaan doktor dalam keadaan perubatan atau penyakit atau yang mengambil preskripsi ubat, terutama ubat cair darah hendaklah membincangkan penggunaan Vivix® dengan penjaga kesihatan profesional mereka.
Soalan lazim vivix shaklee 11 hingga 14

Soalan 11: Adakah Vivix® shaklee mengandungi alkohol?

J: Vivix® shaklee tidak mengandungi alkohol.

Soalan 12: Adakah Vivix® disahkan sebagai Halal?

J: Ya. Vivix® diiktiraf Halal oleh Islamic Services of America (ISA), badan pensijilan halal asing yang diiktiraf oleh Jabatan Pembangunan Islam Malaysia (JAKIM).

Soalan 13: Adakah Vivix® didaftarkan di bawah NPRA (Badan Pengawalseliaan Farmaseutikal Kebangsaan)?

J: Tidak. Produk ini diklasifikasikan sebagai makanan dan berada di bawah seliaan Jabatan Keselamatan dan Kualiti Makanan Malaysia (FSQD).

Soalan 14:  Kenapa saya perlu simpan sejuk selepas dibuka?

J: Penyejukan selepas dibuka akan membantu mengekalkan kesegaran, warna dan bahan aktif yang optimum dalam produk.

Soalan 15: Bagaimana Vivix membantu meningkatkan kesihatan secara menyeluruh? 

Vivix membantu dengan cara melindungi  dan membaikpulih sel DNA kita di samping mengelakkan penimbunan protein AGE dalam badan. Vivix juga mempunyai revesratrol. Mengikut kajial klinikal, Resveratrol sangat penting untuk memelihara DNA sel yang rosak akibat radikal bebas.

Vivix merupakan penemuan revolusi dalam nutrisi polifenol. Vivix merupakan satu paten tertunda yang hebat yang mengandungi campuran botani eksklusif yang terdiri daripada poligonum cuspidatum, anggur muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak ungu.

Para pengedar shaklee suka menggelarnya tonik sirap yang ajaib. Ajaib? Ya..kerana banyak keajaiban yang berlaku pada kebanyakan penggunanya setelah mengamalkannya..

Soalan 16: Apa kegunaan Vivix sebenarnya ?


Testimoni, Testimoni Vivix, Vivix shaklee, Pengedar Shaklee Johor, Pengedar Vivix Johor, Pengedar Vivix Shaklee, vivix shaklee reviews shaklee vivix side effects vivix shaklee harga 2016 vivix shaklee price vivix shaklee testimonials vivix shaklee cancer vivix shaklee ingredients shaklee vivix malaysia shaklee vivix side effects vivix shaklee cara makan vivix untuk sakit buah pinggang ubat buah pinggang paling mujarab makanan untuk pesakit buah pinggang cara mencegah sakit buah pinggang buah pinggang rosak penawar sakit pinggang daun sup cuci buah pinggang tanda sakit buah pinggang tahap 4 ubat sakit pinggang yang mujarab does shaklee vivix work vivix shaklee cara makan shaklee vivix cancer shaklee vivix ingredients shaklee vivix benefits shaklee vivix review shaklee vivix price shaklee vivix testimonials Images for shaklee vivix cancer shaklee cancer testimonials shaklee cancer treatment nutriferon and cancer nutriferon negative side effects shaklee nutriferon side effects does shaklee vivix work shaklee vivix side effects shaklee vivix testimonials
Manfaat Vivix Shaklee
Soalan 17: Bagaimana rasa Vivix?

Pernah minum Ribena? Haa..rasanya lebih kurang macam tu lah.. Ada rasa masam-masam manis dan sedikit pekat. Bagi yang tak gemarkan ubat tablet atau kapsul, Vivix adalah pilihan yang lebih mudah dimakan.

Pastikan anda mengambil air putih yang cukup iaitu 1 liter bagi setiap 25kg berat badan anda. Pengambilan air yang secukupnya membantu untuk penyerapan dan kesan yang lebih baik.

Soalan 18: Betul ke Vivix Anti-Kanser?

Betul ke berkesan sebagai anti kanser?


Kebanyakan pelanggan saya yang bertanyakan Vivix ialah pesakit kanser. Mereka dah baca entri yang telah saya publish tentang bagaimana Vivix dan Nutriferon membantu pesakit kanser.

Kajian klinikal telah menunjukkan Asid Elagik dan Polifenol Antocianin sangat membantu untuk mengelakkan kanser dan meningkatkan tahap kesihatan pesakit kanser. Kedua-duanya ini terkandung di dalam Vivix.

Soalan 19: Vivix ni sesuai tak untuk ibu hamil?

Vivix tidak boleh diambil oleh ibu hamil kerana kandungannya yang tinggi antioksidan.

Biasanya pada awal kehamilan, antibodi si ibu menurun bagi memberi laluan untuk janin membesar dalam rahim ibunya. 

Pengambilan vitamin yang tinggi antioksida akan membantu meningkatkan sistem imun si ibu, namun apabila imun meningkat, tubuh ibu juga akan melihat janin tadi sebagai “bendasing” yang mungkin perlu disingkir keluar. Ini boleh memberi risiko keguguranpada janin tadi.

Jika anda ada masalah yang memerlukan anda consume Vivix ketika hamil, mungkin pengedar akan mencadangkan vitamin alternatif yang lebih sesuai untuk anda.

Soalan 20: Bagaimana cara makan Vivix?

Mudah saja. Tetapi apabila botol dibuka, Vivix perlu disimpan di dalam peti untuk menjaga kualitinya.

MendedahkanVivix kepada suhu yang tinggi berkemungkinan boleh menjejaskan kualitinya. Kebiasaannya, tempoh valid dimakan sebotol Vivix biasanya adalah 8 bulan sahaja dari tarikh pengeluaran.

Cara makan:

Testimoni, Testimoni Vivix, Vivix shaklee, Pengedar Shaklee Johor, Pengedar Vivix Johor, Pengedar Vivix Shaklee, vivix shaklee reviews shaklee vivix side effects vivix shaklee harga 2016 vivix shaklee price vivix shaklee testimonials vivix shaklee cancer vivix shaklee ingredients shaklee vivix malaysia shaklee vivix side effects vivix shaklee cara makan vivix untuk sakit buah pinggang ubat buah pinggang paling mujarab makanan untuk pesakit buah pinggang cara mencegah sakit buah pinggang buah pinggang rosak penawar sakit pinggang daun sup cuci buah pinggang tanda sakit buah pinggang tahap 4 ubat sakit pinggang yang mujarab does shaklee vivix work vivix shaklee cara makan shaklee vivix cancer shaklee vivix ingredients shaklee vivix benefits shaklee vivix review shaklee vivix price shaklee vivix testimonials Images for shaklee vivix cancer shaklee cancer testimonials shaklee cancer treatment nutriferon and cancer nutriferon negative side effects shaklee nutriferon side effects does shaklee vivix work shaklee vivix side effects shaklee vivix testimonials
Tekstur dan warna Vivix Shaklee

Berdasarkan arahan pada botol, pastikan dimakan selepas makan. Sebaiknya selepas sarapan pagi.

  1. Goncang botol Vivix sebelum dibuka.
  2. Tuangkan Vivix sebanyak 1 sudu teh.(Bergantung berapa banyak yang dicadangkan pengedar mengikut masalah dan keperluan anda)
  3. Boleh terus dimakan atau dibancuh dalam air putih. 
Soalan 21: Saya dengar harga Vivix mahal. Kenapa mahal sangat?

Harga Vivix sesuai dengan bahan yang terkandung di dalam Vivix tu sendiri. Antara bahan eksklusif yang terkandung dalam Vivix adalah anggur Muscadine (saiz sebesar bola golf).

Saya pernah dengar rakan bagitau harga sebiji anggur Muscadine ni lebih kurang RM100 sebiji. Hah!! Betul ke? Ya, mommy pun terkejut mulanya bila dapat tau.

Di Malaysia, anggur tersebut hanya boleh dijumpai di KLCC dan diimport khas. Bayangkan kalau nak hasilkan sebotol Vivix? Sebab itulah harganya pun agak mahal. Walau bagaimana pun, khasiatnya amat berbaloi dengan harga yang dibayar.

Soalan 22: Berapakah harga  sebotol Vivix shaklee? 


RM475 sebotol 150ml. Tahan 1-2 bulan penggunaan 1 sudu teh setiap hari.

Anda nak Vivix dengan harga lebih murah? Boleh sangat,

  • Daftar ahli sekarang dan anda boleh terus dapatkan Vivix dengan harga ahli dan jimat hingga lebih kurang 20%.
  • Daftar ahli dan beli Vivix semasa Promosi Vivix oleh Shaklee.Sebagai ahli, harga anda jauh lebih istimewa lagi ketika Promosi Vivix berlangsung.
Soalan 23: Boleh ke ambil Vivix semasa sesi kemoterapi?

Kemoterapi adalah rawatan untuk membunuh dan mematikan sel barahManakala Vivix bertindak memperbaharui sel.

Oleh kerana keduanya berfungsi dengan cara berbeza, sebaiknya Vivix tidak diambil semasa tempoh rawatan kemoterapi. Walaubagaimanapun, selepas kemoterapi, dalam waktu anda bebas daripada sesi kemoterapi anda boleh kembali mengambil Vivix untuk membantu memulihkan kesihatan anda.

InsyaaAllah, Vivix juga boleh membantu menghilangkan ketidakselesaan yang dialami selepas rawatan kemoterapi.

Soalan 24: Boleh ke ambil Vivix bersama ubat hospital?

Ya, boleh tetapi bukan serentak atau sekaligus dalam satu masa. Anda perlu jarakkan waktu pengambilan dalam tempoh 2 hingga 4 jam.

Boleh berhubung dengan pengedar anda untuk panduan masa yang sesuai untuk ambil jika anda juga sedang dalam rawatan dengan ubat hospital.

Soalan 25: Bagaimana nak order Vivix?

Anda boleh dapatkan vivix shaklee melalui, 

Oh ya, anda juga boleh dapatkan vivix melalui mommy tau. Mommy boleh guide anda cara penggunaan vivix dengan betul.

Keistimewaan anda dapatkan vivix dari mommy,



* Dengan pembelian 2 botol Vivix, anda layak mendapat POS PERCUMA, KEAHLIAN PERCUMA dan terus mendapat HARGA AHLI yang jauh lebih jimat dan pulangan bonus pada bulan seterusnya.

BELI online di SINI, dan Tuan/Puan hanya perlu tunggu sahaja tempahan tiba di rumah sendiri dengan selamat.

Testimoni, Testimoni Vivix, Vivix shaklee, Pengedar Shaklee Johor, Pengedar Vivix Johor, Pengedar Vivix Shaklee, vivix shaklee reviews shaklee vivix side effects vivix shaklee harga 2016 vivix shaklee price vivix shaklee testimonials vivix shaklee cancer vivix shaklee ingredients shaklee vivix malaysia shaklee vivix side effects vivix shaklee cara makan vivix untuk sakit buah pinggang ubat buah pinggang paling mujarab makanan untuk pesakit buah pinggang cara mencegah sakit buah pinggang buah pinggang rosak penawar sakit pinggang daun sup cuci buah pinggang tanda sakit buah pinggang tahap 4 ubat sakit pinggang yang mujarab does shaklee vivix work vivix shaklee cara makan shaklee vivix cancer shaklee vivix ingredients shaklee vivix benefits shaklee vivix review shaklee vivix price shaklee vivix testimonials Images for shaklee vivix cancer shaklee cancer testimonials shaklee cancer treatment nutriferon and cancer nutriferon negative side effects shaklee nutriferon side effects does shaklee vivix work shaklee vivix side effects shaklee vivix testimonials

Mahu mendapatkan produk ini dengan harga lebih jimat 15% - 20%? Baca cara jadi ahli di sini.

atau boleh berhubung dengan kami terus melalui whatsapp atau telegram,


019-9966576 (Kak Wawa)
BYG Families
Page FB : Kedai Vitamin Pengerang
Your Certified Shaklee Product Consultant
COD Paka dan Ketengah Jaya