Assalamualaikum wbt,

Ya Allah,hari ini kawan Kak Wawa forward satu mesej dari group whatsapp. Katanya, matahari sekarang berada betul-betul atas garisan khatulistiwa yang mana kita dinasihatkan untuk lebih perihatin dengan kesihatan sendiri. Keadaan ini berterusan sehingga lima hari. 

Kak Wawa nasihatkan kepada semua embaca blog kak wawa supaya banyakkan minum air, kurangkan aktiviti luar dan sentiasa mengamalkan makan vitamin c dari sumber makanan harian atau supplemen shaklee supaya mengekalkan tahap kesihatan lebih optimum. Kenapa perlu makan Vitamin C? 

Antara sebab yang sangat konkrit adalah bagi meningkatkan tahap imuniti badan, mencegah dari demam, selsema, batuk, sakit tekak dan kulit kering.

Kak Wawa lebih prefer para pembaca blog Kak Wawa supaya amalkan makan Vitamin C shaklee sebab ia mempunyai kelebihan tersendiri. 


Antara kelebihan vitamin C Shaklee ;

1. Bertindak sebagai barisan pertahanan sel tubuh untuk memerangi radikal bebas yang menyerang sel-sel badan (dalam air)

 Vitamin C menjadi barisan hadapan untuk radikal bebas yang menyerang dalam lemak. Radikal bebas ini didapati daripada asap rokok, asap kenderaan, asap dari persekitaran — bayangkan betapa banyaknya musuh sel kita hari ini!

2. Meningkatkan tindakbalas imun.

Orang yang selalu rasa nak demam, sebaiknya meningkatkan pengambilan Vitamin C sama ada dari makanan atau supplemen.

3. Membantu mengurangkan hormon tekanan.

Orang-orang yang banyak masalah, susah tidur, risau perlu memeriksa kembali diet harian. Adakah nutrien yang diperlukan tubuh dipenuhi dengan baik. Sekiranya selalu rasa tertekan, maka keperluan vitamin C juga meningkat.

4. Membantu masalah anemia.

Anemia atau kekurangan darah (low hb) sering berlaku pada ibu mengandung yang boleh mengancam nyawa ibu dan kandungan. Vitamin C sebenarnya membantu penyerapan zat besi yang menjadi asas kepada pembentukan darah yang sempurna dan sihat. Kegagalan untuk menyerap zat besi dari makanan/supplemen akan menyebabkan anemia. Jadi, pastikan anda mengambil vitamin C secukupnya sekiranya mempunyai masalah ini.

5. Membantu penyembuhan luka.

Vitamin C (dan vitamin lain) berfungsi sebagai pasukan penyelamat yang saling membantu untuk memastikan tubuh sentiasa dalam keadaan baik. Kekurangan salah satu nutrien akan menyebabkan ketidakseimbangan dalam badan lalu menjadikan tubuh kurang efektif. Membantu meredakan demam aatau elsema.

Nak cuba Vitamin C shaklee? Boleh order dari Kak Wawa tau.
+6019 9966576