Bolehkah Kanak-Kanak Minum ESP Shaklee

Assalamualaikum wbt,

Ada yang bertanya dengan Kak Wawa, adakah ESP shaklee sesuai untuk di minum oleh kanak-kanak? Kebanyakan ibu-ibu yang mengamalkan ESP shaklee ini mempunyai anak, jadi bila time nak minum tu anak-anak pun nak menempel sekali kan. 

Ok, mari baca penjelasan Kak Wawa berdasarkan nasihat dari Pakar Nutrisi Shaklee. 


Kanak-kanak boleh consume esp tak? Jika boleh berapa sukatan yang sesuai untuk kanak-kanak?

Tidak disyorkan kepada bayi dibawah 1 tahun. Namun, mengikut kata pakar nutrisi shaklee BOLEH diberi esp  kepada kanak-kanak seawal umur 2 tahun. Ini adalah berdasarkan jadual pengambilan protein bagi kanak-kanak.

How Much Protein Do You Need Everyday?
  • 1-3 tahun : 16.5g protein/day
  • 4-6 tahun : 25g protein / day
  • 7-14 tahun : 31.5g protein per day
  • 15-18 tahun (male) : 44g protein per day
  • 15-18 tahun (female) : 40g protein per day
  • 18+ tahun : 45g protein per day
  • 19+ (male) : 54g protein per day
  • 19+ (female) : 44g protein per day
  • Pregnant : 30g protein per day
  • Lactating : 20g protein per day
  • Althlete : 62.5-100g protein per day
sumber : freefoodfreedom.com



Berdasarkan jadual diatas, kanak-kanak perlukan 16.5g protein setiap hari. Jadi, kanak-kanak boleh minum esp shaklee sebab 1 hidangan ESP shaklee (3 sudu besar) bersamaan dengan 14g protein sahaja. 

Namun begitu, ibu-ibu disarankan untuk membekalkan supplemen tambahan yang lebih sesuai untuk anak-anak iaitu Mealshake, Omega Guard, Chewable Vita C, Lecithin.

Semoga anda jelas dengan apa yang Kak Wawa tulis.")
Share:

3 comments:

  1. Bb girl saya selalu kongsi mix esp + Milo... Sejak akhir2 ni...:-) risau gak nak bg esp... Umurnya dah 3tahun..

    ReplyDelete
  2. Hehe. Anak Put selalau menempel. Nak minum susu Mama katanya.

    ReplyDelete
  3. sama lah anak ena yg umur 4 tahun. sibuk kalau mama enjoy ESP drink..bagi gak la seteguk dua. tak bahaya pon. jangan bagi overdose sudahhh

    ReplyDelete

Terima Kasih singgah comment. Semoga sentiasa ceria dan bahagia selalu..😊

Follow by Email

About Me

My photo
Mommy to my pretty princess, Suka senyum, suka makan, suka membaca, suka memberi inspirasi, suka menulis

Popular

Followers

HOW TO ORDER

HOW TO ORDER
PLEASE WHATSAPP MOMMY DIRECTLY

Blog Archive

Recent Posts

Total Pageviews

BLOGGER TEAM


Check Page Rank CK Free Auto Backlink\ Kedai Backlink,Backlink Percuma
free web site traffic and promotion

BRAND COLLABORATIONS

Printcious | Syaqist | BPT | Shaklee | Mcdonalds | Desaru Coast Adventure Waterpark | Sensodyne