Assalamualaikum wbt,

Alhamdulillah, dengan izin Allah wawa bersiaran lagi pagi ni. Apa khabar semua? Wawa doakan semua yang sudi singgah di teratak wawa ini dikurniakan kesihatan yang baik, rezeki yang deras serta dipermudahkan segala urusan hari ini.

Hamil atau mengandung merupakan pengalaman yang berbeza setiap orang. Malahan setiap anak juga tidak sama. Anak pertama begini, anak kedua begitu, ketiga bagaimana kita sendiri yang lalui.

Wawa bukan nak cerita pengalaman sendiri, tapi pengalaman sahabat wawa merangkap pelanggan wawa. Mari wawa kenalkan, sahabat wawa ini adalah Puan Maziana. Anak pertama Puan M belum bertemu dengan shaklee. 

Sebelum anak kedua, Puan M dan suami amalkan vitamin shaklee kerana merancang untuk timang cahaya kedua. Alhamdulillah, dengan izin Allah swt Puan M berjaya hamil.



Wawa bertanya apa perbezaan pengalaman hamil anak pertama dan kedua. Ini jawapannya.

Beza dia, 

aleesya;
1. takdok alahan lasung
2. Jrg pening, tak muntah lgsung
3. Baby aktif normal
4. Kaki cramp 
5. Sembab kaki masa 32 mggu hgga waktu bersalin
6. Makan byk, tak kisah gapo2 pun sume telan.
7. Pertambahan berat bdn dari start preg - 32mggu tu dalam 18kg

Adik dia;
1. Alahan kuat.
2. Pening, muntah
3. Baby gerok lasak sgt ki. Mcm duk senamrobik dlm perut
4. Kaki tak pernah cramp lg setakat ni
5. Skrg ni 32 mggu dah tp kaki tak sembab lagi.
6. Makan memilih. Tak mkn byk. Byk hok tok brehi
7. Prtmbhan berat bdn dr awal preg hgga ke 32 mggu tu hanya 6kg

Disebabkan alahan yang agak kuat, Puan M tidak ambil sebarang supplemen. Atas nasihat wawa, Puan M risau akan kandungannya membuatkan beliau memaksa diri untuk amalkan supplemen. Selepas fasa alahan habis, Puan M amalkan supplemen set hamil shaklee hingga kini. Kandungannya sudah pun mencapai usia 32 minggu. 

Alhamdulillah, perbezaan yang sangat positif pada usia kandungan sudah mencecah 32 minggu, berat badan naik sebanyak 6kg berbanding 18kg pada kandungan pertama. Set hamil shaklee mempunyai OMEGA GUARD yang mana membantu MENGAWAL pertambahan BERAT BADAN.

Alhamdulillah, kandungan kedua tidak cramp langsung. Cramp atau kejang sering berlaku pada ibu hamil, ini terjadi disebabkan oleh KURANG KALSIUM. Dalam set hamil, ibu tidak perlu risau kerana kita bekalkan OSTEMATRIX sebagai pembekal kalsium pada ibu dan bayi.

BEST ke BEST berat TAK naik waktu hamil? Wawa PASTI semua wanita suka kan..

Ada yang nak cuba set Hamil Shaklee? WA wawa 0199966576.