Assalamualaikum wbt,

Hati merupakan organ terbesar di dalam tubuh manusia dan berkeupayaan dalam membina semula. Contohnya, serangan jantung akan merosakkan otot atauborgan jantung. Tetapi, serangan kepada hatibakibat pengambilan alkohol berlebihan boleh merosakkan hati. Namun, hati mampu membaiki organnya sendiri. Hati boleh dianggap sebagai INDUSTRI PEMPROSESAN dalam tubuh manusia, menjalankan fungsi-fungsi kritikal untuk membaiki.

Kajian menunjukkan bahawa kandungan utama di dalam shaklee DTX Complex adalah ekstrak biji benih pokok susu tisel menyokong keupayaan badan menghasilkan protin bagi membantu menjana semula sel-sel hati.

Kesihatan hati sangat penting bagi seorang manusia kerana ia adalah nadi pemprosesan di dalam tubuh. Jadi, mengekalkan kesihatan hati adalah tanggungjawab diri sendiri.

Bagaimana ingin menjaga hati? Dengan mengamalkan pengambilan DTX Complex 3 biji sehari, insyaAllah dapat mengekalkan fungsi hati kita.

FUNGSI UTAMA DTX COMPLEX



Ia dapat membantu fungsi hati bekerja secara optimum setiap hari. Dimana hati kita bekerja kuat sepertimana disenaraikan dibawah.

1. Rembesan Hempedu - Cecair rembesan ini disimpan di dalam pundi hempedu untuk dikeluarkan apabila perlu ketika penghadaman. Hempedu adalah perlu untuk pencernaan lemak, ia memecahkannya kepada lapisan yang lebih kecil (small glodule). Hempedu juga menukarkan beta karotena kepada vitamin A.

2. Bertindak sebagai Detoksifikasi - Metabolisme protin dan penapaiannbakteria makanan dalam usus menghasilkan ammonia yang didetoksifikasikan oleh hati. Hati mengawal metabolisme protin. Untuk detoksifikasikan amonia, hati juga menggabungkan bahan-bahan lain termasuk sisa metabolik, sisa tacun serangga, dadah, alkohol dan bahan kimia dengan bahan-bahan lain yang kurang toksik. Bahagian-bahagian ini dikumuhkanndari buah pinggang. Oleh itu, dalam usaha untuk mempunyai fungsinhati yang betul, buah pinggang juga perlu berfungsi dengan baik.

3. Mengawal Paras Gula Dalam Darah - Dengan menukarkan tiroksina- hormon tiroid, kedalam bentuk yang lebih aktif. Penukaran yang tidak mencukupiboleh hati boleh menyebabkan hipotiroidisme. Hati mewujudkan GTF (faktor toleransi glukosa) dari kromium dan glutation. GTF diperlukan oleh insulin untuk mengawal paras gula dalam darah dengan betul. Gula yang berlebihan akan disimpan dalam badan sebagai glikogen dan kemudian ditukar kembali kepada gula apabila diperlukan untuk tenaga. Hati juga memecahkan hormon seperti estrogen adrenalin dan insulin.

4. Penting Dalam Metabolisma Lemak - Penting dalam sintesis asid lemakdari asid amino dan gula, iaitu ketika pengeluaran kolesterol, lipoprotein dan phospholipid dan ketika pengoksidaan lemak untuk menghasilkan tenaga. Dimana, makanan berlebihan akan ditukarkan kepada lemak di dalam hati, yang kemudian diangkut ke tisu lemak badan untuk penyimpanan.

Beratnya tugas hati kita sebenarnya, sebab itu kita perlu menjaga supaya ia berfungsi dengan baik. 

DTX Complex sangat-sangat membantu dalam mengekalkan fungsi hati. 

Harga Non Member : RM164.30 (90 tablets)
Harga Member : 15% diskaun

Berminat nak jaga hati sendiri? Jom whatsapp wawa 019 996 6576