Assalmualaikum wbt,

Baru beberapa hari bajet 2016 di bentangkan oleh Dato Seri Najib Razak kepada selueuh rakyat Malaysia. Pelbagai pandangan dan harapan, diunjurkan kepada Dato Seri supaya bebanan ekonomi keluarga dapat diringankan.

Walau apa pun harapan kita, sudah jelas lagi bersuluh pembentangan bajet 2016 sudah pun selesai. Kini, kita sebagai orang yang bertanggungjawab pada diri sendiri perlu bijak menangani isu ekonomi keluarga. Di luar sana, usah kita fikirkan walau apa pun ia tetap sama.

Melihat kos hidup masa kini, semua masyarakat terkesan. Waima orang bergaji berbelas ribu sekalipun, kesannya juga terasa apatah lagi orang-orang kampung.

Wawa cuma nak kongsikan anggaran kos hidup yang dikira oleh Madeline Berma dengan gaji RM4500 sebulan. Hasilnya, dihujung bulan bakal ada negative (-) saving. 



Allah, sebab itu ramai yang bekerja berdua (suami isteri) bagi menampung perbelanjaan harian dan bulanan keluarga. Ada juga yang mengambil langlah bijak, menjana pendapatan sampingan selain daripada mendapat gaji dari pekerjaan hakiki.

Alhamdulillah, wawa dan suami bersepakat untuk menjana pendapatan tambahan melalui bisness shaklee dan emas. Syukur Alhamdulillah, dipertemukan dengan kedua-dua bisness ini kerana ia sangat-sangat membantu wawa dan keluarga.

Jika sahabat diluar sana juga berminat untuk menjana pendapatan sampingan, bolehlah hubungi wawa di talian 0199966576.