Assalamualaikum wbt,

Bolehkah Lelaki Makan GLA Complex? | Biasa kita dengar GLA Complex dicari oleh wanita untuk atasi masalah hormon, pms, menopouse, kesuburan, kulit, awet muda dan sebagainya. Ada yang bertanya, bolehkh lelaki makan GLA Complex? 

Bolehkah Lelaki Makan GLA Complex?


Soalan ini pernah ditanya oleh Master Amir kepada Nutritionist Shaklee. Nak tahu apa jawapannya? 

Amir pernah bertanya aNutritionist Shaklee, Puan Sarah samada GLA Complex ni boleh tak lelaki makan? Sebab selalu tengok wanita jer yang ambil.

Nak tahu jawapannya?

Sebenarnya, semua produk supplement Shaklee boleh diambil oleh wanita dan lelaki juga. Kira tiada pilih kasih gitu sebab badan kita memang memerlukannya.

Mengapa GLA Complex boleh diambil oleh lelaki? 


Maka, Amir pun study lagi bab GLA untuk Lelaki ni.

"Sebenarnya supplement GLA sama penting seperti asid amino tidak boleh dihasilkan tubuh manusia, ianya hanya diperoleh dari sumber makanan. Sesuai untuk setiap lapisan umur, lelaki & wanita juga sesuai untuk selepas menopause dan andropause (menopause lelaki)

GLA Complex bukan sahaja untuk menyelesaikan masalah hormon wanita, malah lebih dari itu. Kandungan GLA Complex Shaklee terdiri Minyak Borage dimana herba ini merupakan kegemaran orang Barat. Mengikut kajian, ia membantu merawat ulser, meningkatkan sistem imun badan untuk melawan virus, melegakan kelesuan, melegakan tekak akibat kahak, meringankan kebas urat saraf dan juga meningkatkan stamina.

Masalah hormon ini bukan hanya ada pada wanita sahaja. Lelaki juga pun ada masalah hormon. 

Jadi dengan pengambilan GLA Complex dapat mengatasi & menyelesaikan masalah hormon bagi kaum Adam ni. GLA juga membantu memperbaiki  masalah prostatomegaly dimana GLA membantu mengurangkan masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.

Apalagi kelebihan GLA ni?

• Ia membantu mengurangkan inflamasi kulit, ekzema, alergi, kegatalan, dan kulit kering.
• Ia membantu merendahkan tahap kolestrol LDL.
• Ia membantu mengawal penambahan berat badan dengan berkesan.
• Ia membantu memperbaiki rambut kering dan keguguran rambut

So, kalau ada lelaki yang ingin mencuba GLA Complex. Boleh sangat la kiranya. 

Amacam? Orang lelaki, anda boleh makan semua vitamin shaklee. Jangan risau, shaklee tidak memilih kasih hanya buat supplemen untuk wanita sahaja. Tidak, anda juga boleh amalkan supplemen terutamanya GLA Complex.

Jika anda ingin dapatkan GLA Complex, boleh hubungi mommy untuk dapatkannya.
019-9966576 (atau tekan whatsapp mommy dibahagian bawah kiri ye).