Assalamualaikum wbt,

3 Bahan Kimia Dalam Produk Skincare Dan Makeup Harian Yang Wajib Korang Elak | Ramai yang tidak sedar bahawa penggunaan skincare dan makeup harian mereka mengandungi bahan kimia yang bersifat boleh mendatangkan kemudaratan kepada mereka. Asalkan dapat menutup cela diwajah seperti jerawat, parut, kulit kusam, jeragat dan lain-lain, harga murah pun tiada hal. Sedangkan anda telah merosakkan kulit wajah sendiri.

Mommy tahu anda semua ingin menjaga kulit wajah, tapi tahukah anda masalah kulit wajah sebenarnya berlaku disebabkan oleh sinaran uv. Berlaku proses penuaan awal disebabkan oleh tiada protection kulit dari sinaran UV. Antara masalah yang biasa terjadi adalah:
  1. Kulit terbakar / sunburn
  2. Penuaan kedutan
  3. Kulit kusam
  4. Kulit mengelupas
  5. Warna kulit tidak sekata



Tahukah anda juga, sinaran uv ini boleh menembusi lapisan kulit ke dermis jika kulit tiada protection uv. Berbeza jika kulit anda mempunyai protection uv kerana sinaran uv tidak dapat menembusi kulit pun. Jadi, masalah-masalah kulit seperti yang mommy jelaskan diatas dapat dielakkan.


Oh ya, kalau anda nak tahu, youth shaklee juga ada moisturizer spf50 yang bertindak sebagai protection melindungi sinaran uv dari menembusi kulit anda. Mommy apply youth moisturizer spf50  ini apabila keluar dari rumah. Anda pun boleh cuba. 

Ramai yang tanya mommy tentang skincare shaklee dan mommy gembira untuk berkongsi dengan anda, skincare yang selamat dan berkesan untuk digunakan. Anda boleh baca tentang produk skincare youth sini. Youth Skincare Shaklee

Kalau anda nak tahu, penjagaan kulit wajah bukan sahaja dari luaran tau. Kita kena juga topup dengan pengambilan vitamin harian. Kalau tanya mommy, apakah vitamin yang terbaik untuk skincare? 

Mommy akan syorkan anda mengambil Vivix shaklee kerana ia mengandungi kaya dengan antioksidan. Antioksidan ini membantu melindungi sel-sel kulit daripada rosak dan mencegah penuaan dengan lebih berkesan. 

Manakala untuk luaran pula, youth skincare shaklee adalah pilihan terbaik kerana ia melindungi sel-sel kulit anda bukan sahaja dari luar malah dalaman juga. Melembapkan dan menyihatkan struktur kulit supaya mendapat hasil dan membuat perubahan yang lebih baik dalam masa 7 hari. 

Jadi, hari ini mommy nak berkongsi dengan anda 3 bahan kimia dalam produk skincare dan makeup harian yanh wajib anda elak kerana ia boleh membunuh. 

3 BAHAN KIMIA DALAM PRODUK SKINCARE DAN MEKAP HARIAN YANG WAJIB KORANG ELAK KERANA BOLEH MEMBUNUH!


Pernah tak anda terfikir bahan yang terkandung dalam produk skincare dan mekap harian yang boleh menyebabkan kanser? 3 Bahan kimia ini wajib anda elak jika terdapat didalam produk skincare atau makeup anda. Sila cek botol produk anda masing-masing sekarang adakah mengandungi 3 bahan dibawah ini. 

1. PARABENS

Bahan pengawet yang digunakan dalam krim atau bahan kecantikan untuk halang pertumbuhan kulat dan kuman. Tapi bahan kimia ini ada 'estrogen-mimicking' properties yang menyebabkan risiko kanser payudara.

Lihat jugak, krim bayi, shampoo, deodorant, krim muka dan bahan mekap anda okay.

ELAKKAN!!
Jika produk anda atau baby anda ada paraben ni, TUKAR PRODUK!

2. PEWARNA SINTETIK 

Anda boleh lihat label yang terdapat pada produk, dimana jika terdapat label FD & C atau D & C. Maknanya produk itu ada pewarna tiruan. Ia merupakan bahan yang mengakibatkan kanser (carcinogenic) dan telah disah dan diharamkan oleh Eropean Union.

3. FRAGRANCES - Pewangi Tiruan.

Pewangi tiruan ini banyak terdapat dalam produk kosmetik, lipstick, shampoo, conditioner dan sebagainya.

Tahu tak, bahan ini adalah punca alergik dan masalah kulit seperti dermatitis, memberi gangguan pada pernafasan 'respiratory distress' dan juga memiliki kesan buruk pada sistem peranakan wanita.

Jadi, fikirkan!

JADILAH PENGGUNA YANG BIJAK.

Kenali produk yang anda pakai.

Sebab tu mommy pilih ORGANIC Skincare, YOUTH! 

  • Bebas Paraben.
  • Tiada pewarna tiruan.
  • Tiada bau.
  • Safe. Organic. 
  • Tahan hampir setahun! 


Jom tukar produk korang kepada Youth! Demi kesihatan dan kecantikan. Kerana dirimu begitu berharga. 

Testimoni Youth Skincare Shaklee






















Macam mana nak daftar ahli? Wasap Mommy ditalian 019-9966576

Atau daftar melalui link di bawah 👇


Anda boleh terus mendaftar sebagai ahli / agen terus di website. (Daftar sebagai ahli shaklee disini) Mommy akan hubungi anda selepas anda membuat pendaftaran online.


Your Shaklee Partner
Let's Join Us
To Earn More Money