Assalamualaikum wbt,

Skincare terbaik untuk ibu hamil. Senang ke susah nak cari? Bolehkah ibu hamil menggunakan skincare? Persoalan yang ramai ibu-ibu hamil diluar sana keliru dan ambil keputusan untuk tidak memakai apa-apa skincare ketika hamil.


Ramai yang kata, ibu hamil tak boleh guna skincare sebab ada bahan kimia dalam kandungan skincare tersebut yang boleh menyebabkan kesan sampingan pada bayi. Wawa pernah ada pengalaman melalui pelanggan yang ambil shaklee dan hamil. Mereka mengatakan kulit kering, bermasalah ketika hamil dan tak boleh guna apa-apa skincare waima pencuci wajah.

Salah seorang ibu hami bertanya dengan Doktor Zubaidi Hj Ahmad,

PENGGUNAAN SKINCARE SEMASA HAMIL
"salam dr,sy nk ty sy br je mengandung ank ke3 boleh kah sy menggunakan skincare dan kosmetik, bahaya x kandungan saya?"
Dr Zubaidi Hj Ahmad : Wa alaikum mus salam. Ia bergantung kepada kandungan produk penjagaan kulit yang puan mahu gunakan. Secara amnya saya mencadangkan puan mengelakkan produk yang mempunyai steroid, merkuri, retinoid dan salicylic acid.

Jadi, mengikut Dr Zubaidi seorang ibu hamil perlu mengelak dari memakai skincare yang mempunyai steroid, merkuri, retinoid dan salicylic acid.

Adakah ada skincare di pasaran yang tidak mempunyai kandungan bahan-bahan merbahaya seperti di atas? Jawapannya, pastilah ada iaitu YOUTH SKINCARE SHAKLEE.

Youth skincare shaklee adalah Skincare Terbaik untuk Ibu Hamil kerana bebas dari 1500 bahan-bahan kimia yang berbahaya. Ini dibuktikan dengan fakta, youth skincare shaklee 100% vegan berasaskan tumbuhan dan selamat digunakan oleh ibu hamil.

Menurut Nutritionist shaklee sendiri, Youth skincare shaklee ini sesuai dan sangat bagus untuk digunakan oleh ibu hamil. Ini kerana selain menggunakan bahan-bahan semulajadi seperti anggur muscadine, ekstract epal, alga daan lain-lain, Youth skincare bebas dari 1500 bahan-bahan kimia yang berbahaya dimana produk yang ada dipasaran memilikinya.

Ingin dapatkan info lengkap tentang Youth Skincare Shaklee, Skincare terbaik untuk ibu hamil? Klik mana-mana perkataan Youth, anda akan terus ke info berkenaan dengan sepantas 1 saat..")