Resepi Akok Kedut Sedap Dan Mudah

Assalamualaikum wbt,

Balik kampung Paka, tak sah kalau tak makan akok kedut. Hehe

macam best plak layan kuih akok panas2 ni..1 adunan ni dpt 21 bj... sekali masak sekali abis...πŸ˜…xsempat kuih nk berehat lama dalam pinggan...makan panas2 memang πŸ‘πŸ‘


sapa nk resepi😁😁 meh tgkπŸ‘‡


6bj telor

1 cawan santan

1 cawan gula merah (gula ni akk masak dulu bg cair)

1 sudu tepung gandum

2 sudu tepong beras


cara2 buat :

pukul telur sampai kembang..bila da kembang masukkan santan kacau sebati..lps tu masukkan gula merah..kacau sebati..bila da sebati semua..masukkan tepung gandum dan tepung beras...kacau laju2..jgn bg ketol2...tp kalau ade ketol2 tu sila la tapis okey..t bancuhan tu smooth jer..cantik..panaskan dapur..ltk minyak ckit..pastu tuang je dalam acuan...biarkan sampai masak..kalau guna dapor yg akk guna ni bila da masak dia akan terbuka sendiri..senangkan..


try la...serious makan panas2 memang πŸ‘πŸ‘πŸ‘


Kredit Resepi : Wan Amira Wan Hanapi

Share:

4 comments:

  1. Dah lama tak makan akok. Nanti nak cuba buatlah pakai resepi Wawa ni :)

    ReplyDelete
  2. Syoklaa org ganu..nk mkn masak sendiri jek..itew nk mkn kena beli tu pun warna dh legam x lawo camni 😬

    ReplyDelete
  3. Sedapnya!! Kita tengahari tadi baru makan ni. Makan panas-panas memang sedap

    ReplyDelete

Terima Kasih singgah comment. Semoga sentiasa ceria dan bahagia selalu..😊

Follow by Email

About Me

My photo
Mommy to my pretty princess, Suka senyum, suka makan, suka membaca, suka memberi inspirasi, suka menulis

Popular

Followers

Blog Archive

Recent Posts

Total Pageviews

BLOGGER TEAM


Check Page Rank CK Free Auto Backlink\ Kedai Backlink,Backlink Percuma
free web site traffic and promotion

BRAND COLLABORATIONS

Printcious | Syaqist | BPT | Shaklee | Mcdonalds | Desaru Coast Adventure Waterpark