Resepi Akok Kedut Sedap Dan Mudah

Assalamualaikum wbt,

Balik kampung Paka, tak sah kalau tak makan akok kedut. Hehe

macam best plak layan kuih akok panas2 ni..1 adunan ni dpt 21 bj... sekali masak sekali abis...πŸ˜…xsempat kuih nk berehat lama dalam pinggan...makan panas2 memang πŸ‘πŸ‘


sapa nk resepi😁😁 meh tgkπŸ‘‡


6bj telor

1 cawan santan

1 cawan gula merah (gula ni akk masak dulu bg cair)

1 sudu tepung gandum

2 sudu tepong beras


cara2 buat :

pukul telur sampai kembang..bila da kembang masukkan santan kacau sebati..lps tu masukkan gula merah..kacau sebati..bila da sebati semua..masukkan tepung gandum dan tepung beras...kacau laju2..jgn bg ketol2...tp kalau ade ketol2 tu sila la tapis okey..t bancuhan tu smooth jer..cantik..panaskan dapur..ltk minyak ckit..pastu tuang je dalam acuan...biarkan sampai masak..kalau guna dapor yg akk guna ni bila da masak dia akan terbuka sendiri..senangkan..


try la...serious makan panas2 memang πŸ‘πŸ‘πŸ‘


Kredit Resepi : Wan Amira Wan Hanapi

SHARE

Puan Wawa

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image

4 comments:

Cik Ash said...

wahh sedapnya

Farrah MF said...

Dah lama tak makan akok. Nanti nak cuba buatlah pakai resepi Wawa ni :)

Jari Manis said...

Syoklaa org ganu..nk mkn masak sendiri jek..itew nk mkn kena beli tu pun warna dh legam x lawo camni 😬

Cik Tie said...

Sedapnya!! Kita tengahari tadi baru makan ni. Makan panas-panas memang sedap

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...