Assalamualaikum wbt,

Ramai yang bertanya dan tidak tahu keperluan untuk mereka join atau menyertai perniagaan supplemen shaklee. Ramai yang tidak tahu apa yang bakal dapat selepas menjadi agen dan buat bisnes dalam shaklee. Uola nak tahu tak? Wawa nak share beberapa point kelebihan dan manfaat selepas menjadi agen shaklee.

Wawa nak kongsikan kelebihan buat bisnes shaklee, dimana semua yang mendaftar sebagai Shaklee Independent Distributor (SID) layak dan berpeluang sama rata menikmati tawaran dalam shaklee.
Shaklee menawarkan 3 C kepada semua SID di seluruh dunia, tiada yang terkecuali. Jom kita bongkar apa 3 C ni.

Peluang 3 C bersama shaklee



  1. Cash (Duit Tunai)
  2. Car (Bonus Kereta)
  3. Convention (Konvensyen)


1. BONUS WANG TUNAI / CASH


Cash bonus terbahagi kepada dua iaitu, Bonus bulanan dan Untung runcit. Untung runcit kita boleh dapat fast cash back, maksudnya orang beli 1 produk kita terus dapat duit untung. Keuntungan ini kita boleh dapat setiap hari bergantung jualan harian kita. Manakala, cash bonus shaklee membayar sekali setiap bulan, iaitu pada pertengahan bulan (12-15hb setiap bulan).

Setiap SID layak menerima cash atau bonus berbentuk wang tunai setiap bulan. Cash yang ditawarkan adalah bergantung pada jumlah UV (unit volume) yang terkumpul pada setiap bulan.

Diatas ini adalah contoh bonus yang boleh kita rebut. Shaklee meletakkan 6 step uv yang harus kita dapatkan supaya jumlah bonus yang bakal kita terima juga tinggi.


Paling tinggi adalah 3000uv untuk level distributor yang baru mendaftar sebagai ahli atau agen shaklee. Dan jumlah bonus yang kita dapat adalah lebih kurang RM2000. Siapa nak bagi kan, dah sama gaji kerja biasa kan.



Gambar diatas pula adalah jumlah purata pendapatan bagi setiap level selepas supervisor. Jika anda telah mencapai 3000uv yang pertama, anda telah bergelar supervisor. Selepas naik level supervisor, anda layak pula untuk kejar bonus-bonus seterusnya.

2. BONUS KERETA


Ada beberapa syarat lain yang kita perlu lepasi untuk rebut bonus kereta ini. Anda perlu mengumpul 4 bulan uv berturut-turut iaitu bulan pertama 5000uv , kedua 15,000uv & ketiga 10,000uv atau 5000uv, 7500uv, 7500uv & 15,000uv.


Yang paling bestnya, shaklee tak bagi sebuah kereta tau. Tapi, shaklee bagi duit. Suka hati kita laa nak pakai duit itu untuk beli kereta apa.

Sebab tu ramai agen shaklee bertukar kereta baru, sebab dah dapat duit bulan-bulan macam ni. Syokkan.

Syarat untuk dapat car bonus, anda perlulah naik rank menjadi supervisor. Supervisor ni kelebihan dia banyak tau. Macam-macam bonus boleh collect.

3. KONVENSYEN



Konvensyen ini dibuat setiap tahun samada dalam negara kita ataupun luar negara.
Jika dalam negara, kita boleh pergi bila cukup syarat.

Local konvensyen mesti kena collect point sebanyak 410 points dan konvensyen luar negara perlu kumpul 1010 points. Semua ini melayakkan kita pergi tanpa perlu mengeluarkan satu sen pun. Semuanya ditanggung oleh shaklee.

Menurut SID yang telah berjaya menikmati trip percutian PERCUMA di luar negara, mereka diberi layanan umpama raja dan pembesar. Semua hotel bertaraf 7-8 star. Ehh ada ke 7-8 star ni? hehe. Betul hotel-hotel yang pihak shaklee sediakan, semuanya hotel yang pernah diduduki oleh perdanan menteri ataupun raja-raja sahaja. Bayangkan satu malam harga hotel cecah rm20,000. Kalau pergi sendiri, agak-agak cari hotel rm10,000 ke cari rm100? ⌣

Best ke best? Adakah anda berminat untuk mencuba bisnes shaklee? Macam mana nak sertai wawa?