Routine as a Document Controller

Assalamualaikum wbt,

Wawa tak pernah terfikir pun untuk jadi Document Controller, cita-cita wawa nak jadi Engineer. Hehe.. Ye laa, dah belajar Engineering 6 tahun, takkan nak mengadap document jerrr. haha

Alhamdulillah, sempatlah wawa memegang title Engineer 2 tahun sebelum berkahwin. Engineer dalam bidan Minyak dan Gas ni memang mencabar sikit, sebab kita banyak bergaul dengan lelaki. Semua anak buah kita adalah lelaki. Bayangkanlah dulu, kawan-kawan ofis semua lelaki, anak-anak buah 200 orang juga lelaki. Kita je laa yang perempuannya. Hari-hari masuk site, round site tengok progress kerja, join meeting, seronok memang seronok. 

Dan lepas kahwin, terus beralih bidang duduk di ofis je. Jadilah wawa document controller.

Rutin sebagai penjaga document, sangat mudah dan tak pernah susah. Namun, kita berhadapan dengan berpuluh, beratus document setiap hari sememangnya meletihkan otak dan boleh buat kita jadi nak muntah. Kerja kita mudah je, sebab tak perlu banyak bercakap dengan orang.

Cuma wawa ni manusia, adalah juga berurusan dengan orang tapi lebih banyak berurusan dengan sistem. haha.. Boleh agak tak betapa rasa macam exhausted setiap hari mengadap rutin yang sama cuma document yang berbeza. 

Antara document yang terpaksa disiapkan secepat mungkin.

Uols, dah balik kerja ke? Wawa masih di ofis cuba sebanyak mungkin untuk release document kepada Contractor. Ngantuk dan boring. hehe
Share:

2 comments:

  1. halamak kak.. tengok gambar tu hapa ceq tak faham hehe. apa2 pun semua ada cabaran bidang masing2..

    ReplyDelete

Terima Kasih singgah comment. Semoga sentiasa ceria dan bahagia selalu..😊

Follow by Email

About Me

My photo
Mommy to my pretty princess, Suka senyum, suka makan, suka membaca, suka memberi inspirasi, suka menulis

Popular

Followers

Blog Archive

Recent Posts

Total Pageviews

BLOGGER TEAM


Check Page Rank CK Free Auto Backlink\ Kedai Backlink,Backlink Percuma
free web site traffic and promotion

BRAND COLLABORATIONS

Printcious | Syaqist | BPT | Shaklee | Mcdonalds | Desaru Coast Adventure Waterpark