Apa Itu Istidraj ?

Assalamualaikum wbt,

Hari ni wawa dapat ilmu baru. Jom baca.")

APA ITU ISTIDRAJ ?

Bahasa DEEP
•Pemberian NIKMAT ALLAH kepada manusia di mana pemberian itu TIDAK DIREDHAINYA.
•NIKMAT kepada pembuat DOSA
________________________________________________

APA ITU ISTIDRAJ?

Bahasa Ringkasnya
TAK SOLAT tapi:

•Kaya-raya
•Rezeki Melimpah Ruah
•Pandai (cth: Dekan dsb.)
•Kurang Masalah
•Dan Pelbagai Nikmat daripada ALLAH SWT
________________________________________________

BAHAYA ISTIDRAJ?

•Merasakan ALLAH menyayanginya walaupun sering melakukan DOSA
•Memandang hina kepada orang yang beramal

"Mat, kau ni ulang-alik pergi masjid, sembahyang sana-sini, taat sangat kat Tuhan apa kau dapat? Dari dulu sampai sekarang motor buruk tu je lah yang kau ada. Tengok aku, tak sembahyang pon rezeki mencurah-curah. Projek juta-juta, anak bini tak tutup aurat pon hidup aku rilek je."
________________________________________________

INGAT, Allah Maha Berkuasa.
Jangan sombong dengan Allah.
Bila-bila masa Allah boleh TARIK NIKMAT yang dia bagi.
Bila-bila masa Allah boleh TARIK NYAWA yang dia pinjamkan kat kita. Insaflah.

#farraNaffy
#SuaraMukmin

#JutawanWawa
Share:

2 comments:

  1. tqsm atas pringatan ni..smoga kt dijauhi drp sifat ni.. agk mnakutkan jugak.. moga kt x terlalai dgn khidupan dunia

    ReplyDelete

Terima Kasih singgah comment. Semoga sentiasa ceria dan bahagia selalu..😊

Follow by Email

About Me

My photo
Mommy to my pretty princess, Suka senyum, suka makan, suka membaca, suka memberi inspirasi, suka menulis

Popular

Followers

Blog Archive

Recent Posts

Total Pageviews

BLOGGER TEAM


Check Page Rank CK Free Auto Backlink\ Kedai Backlink,Backlink Percuma
free web site traffic and promotion

BRAND COLLABORATIONS

Printcious | Syaqist | BPT | Shaklee | Mcdonalds | Desaru Coast Adventure Waterpark