Fungsi Lecithin Shaklee

Assalamualaikum wbt,

Hai semua, apa khabar? Alhamdulillah, bertemu lagi kita hari ini. Sihat ke semua? Hopefully semuanya sihat-sihat belaka. Kalau ada yang rasa tak sedap badan tu, cepat-cepat minum air suam banyak-banyak. Tak pun, makan laa vitamin c shaklee.. Hehe

Ok, hari ni wawa nak story tentang fungsi lecithin. Ya la, bulan ni kan promosi lecithin. Untuk pengetahuan korang, wawa kenalah share kan. Ilmu itu penting.")

APA KELEBIHAN LECITHIN?


1. Ia boleh melindungi hati kita.
 ~ Bagaimana? Lecithin  boleh menghalang enapan lemak di hati, sirosis hati dan hati berlemak. Yang baiknya ia juga boleh membantu memulihkan kesihatan hati.

    2. Memecahkan lemak dan kolestrol
     ~ Caranya? Lecithin bertindak sebagai 'pembersih' salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolestrol dan trigliserid dalam tubuh kita. 

      3. Melangsingkan dan Menghalang obesiti
      Kalau kita ambil Lecithin dalam kuantiti yang betul  maka makin cepatlah pembakaran lemak degil dalam tubuh kita berlaku. Lepas tu jadilah langsing semula  tanpa penyakit kerana ianya seimbang dengan tubuh badan kita. Lecitin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian... Pengambilan Lecitin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan.


      4. Mencantikkan otot dan kulit.
      Ia mengelakkan kulit bersisik/kering terutama yang kerap menggunakan pendingin hawa. Lecithin boleh membentuk membran sel, melembabkan serta menghaluskan kulit supaya kulit kita jadi cantik, juga boleh mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan.

      5. Memperbaiki alergi 
      ~  Lecithin boleh menghalang platlet darah dari mengaktifkan tisu gegelang di dalam salur darah yang boleh menyebabkan alergi semakin parah seperti penyakit kulis spt dermatitis dan alergi.

      6. Menghalang kejadian batu karang
       ~ Batu karang tu terjadi akibat dari kolestrol yang berlebihan alam badan kita. Jadi Lecithin akan bertindak untuk pengemulsi supaya kolestrol yang mencanak-canak tu dapat dihalang dari menjadi batu karang.

      7. Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress
       ~ Kolina yang saya nyatakan di atas tadi akan berfungsi untuk penghantar/ agen saraf kranial yang boleh mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer dan meringankan stress. Ia membantu sel otak berkembang,penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter(berkaitan short term memory). Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan...

      8. Menghalang tekanan darah tingg
      ~ Caranya? Lecithin boleh menghalang arterioklerosis, menggalakkan peredaran darah. Maknanya Lecithin menghalang darah daripada tersekat atau tersumbat. Boleh juga untuk mengatasi masalah prostat lelaki 


      10. Meringankan sembelit 
      ~ Fungsinya untuk melembutkan najis dengan cara melembabkan usus dan meleraikan toksin dalam usus.

      11. Mengurangkan sakit ketika Haid dan Menopouse
      Lecithin diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine. Sebab tu ianya amat berguna dalam mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala2 menopause.
      12. Mengurangkan dan melegakan bengkak susu Ibu Bersalin
      Semasa bengkak susu berlaku, mungkin ada duktus tersumbat atau ada salur-salur yang penuh dengan susu menyebabkan pengaliran tidak lancar. Menurut Dr Jackman, Lecithin bertindak dengan mengurangkan kelikatan susu dengan meningkatkan peratusan asid lemak politaktepu dalam susu. Pakar penyusuan menyarankan pengambilan sebanyak 3,600-4,800mg Lecithin sehari untuk membantu melegakan susu tersumbat.
      From Dr Jackman Lecithin is a food supplement that seems to help some mothers prevent blocked ducts. It may do this by decreasing the viscosity (stickiness) of the milk by increasing the percentage of polyunsaturated fatty acids in the milk. It is safe to take, relatively inexpensive, and seems to work in at least some mothers. The dose is 1200 mg four times a day.

      Siapa yang boleh ambil Lecithin?

      Sebiji lecithin Shaklee mengandungi 530mg of Lecithin.
      Berapa ye keperluan kita sehari? 
      Shaklee mencadangkan sehingga 6 biji sehari selepas makan.

      Nak bakar lemak? Mai whatsapp wawa dapatkan hari ini lecithin dengan harga PROMOSI..")

      WAWA - 019 996 6576 
      SHARE

      Puan Wawa

      • Image
      • Image
      • Image
      • Image
      • Image

      1 comments:

      Siti Yang Menaip said...

      waaah banyak kebaikan.. tngh promo kan skrang ? cepat2 order..

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...