Bacaan Dewasa Zinc Complex Pekatkan Air Mani

Assalamualaikum wbt,

Maaf, jika ada yang terkejut dengan tajuk diatas. hehe. Betul ni, wawa nak kongsikan testimoni dari sahabat wawa. beliau wawa kenalkan sebagai Puan H. Puan H telah bagi suaminya makan Zinc Complex shaklee, selepas seminggu Puan H datang berbisik pada wawa.

Ini feedback sebenar dari Puan H, dimana katanya "Air Mani suaminya lebih pekat selepas seminggu makan zinc complex. Sebelum ini, air mani suaminya agak cair." Ini menandakan sperma suaminya semakin subur, ia menjadi pekat kerana bilangan sperma suaminya semakin meningkat.



Selain daripada memekatkan air mani, zinc complex juga mempunyai pelbagai manfaat. Antaranya adalah :
  • Penjagaan Kulit: Kajian telah menunjukkan zink berkesan untuk menyembuhkan jerawat atau akne. Ia adalah lebih berkuasa daripada placebo dan penggunaan ubat-ubatan antibiotik masih dianggap lebih berkesan.
  • Ekzema: Juga dipanggil sebagai dermatitis atopik, adalah gangguan keradangan dan kulit yang kronik. Ia adalah sebahagian besarnya disebabkan oleh kekurangan zink di dalam badan. Zink memainkan peranan yang penting dalam penyembuhan jangkitan kronik dan membantu badan memulihkan keupayaan untuk sembuh dengan sempurna.
  • Jerawat: mineral ini adalah penting untuk memadam jerawat dari kulit. Ia bertindak mengawal selia jumlah testosteron di dalam badan yang memainkan peranan yang dominan dalam menyebabkan jerawat. Di samping itu kepadanya, zink juga berkaitan dengan sintesis kolagen yang membantu dalam menormalkan jumlah minyak kulit dan mengekalkan kulit yang sihat.
  • Penyembuhan luka: Kekurangan zinc menyebabkan lambat penyembuhan luka. Badan manusia mempunyai beberapa enzim yang bergantung pada zink, yang menggalakkan sintesis kolagen yang seterusnya membantu dalam penyembuhan luka.
  • Gangguan Prostat: Zink sangat penting dalam menangani gangguan prostat. Kekurangan zink menyebabkan pembesaran kelenjar prostat dan menjadikannya terdedah kepada kanser . Ia adalah dinasihatkan untuk mengambil 15mg zink setiap hari, di bawah pemerhatian rapi perubatan, apabila mengalami masalah prostat.
  • Hilang berat badan: Zink memainkan peranan utama dalam penurunan berat badan dan mengawal selera makan.
  • Mengandung: Ia adalah penting untuk pembaikan dan fungsi DNA. Ia diperlukan untuk pertumbuhan cepat sel-sel dan membangunkan unsur-unsur utama sel semasa kehamilan.
  • Pembiakan: Bagi lelaki, zink membantu dalam spermatogenesis dan pembangunan organ-organ seks.Sementara di kalangan wanita, ia membantu dalam semua fasa pembiakan, termasuk peringkat kelahiran dan penyusuan.
  • Fungsi Biologi: Zink memainkan peranan penting dalam banyak fungsi biologi seperti pembiakan, kawalan penyakit kencing manis, tahap stres, rintangan imun, bau dan rasa, pertumbuhan fizikal, selera makan dan penghadaman.
  • Jangkitan: Zink membantu seseorang untuk mengesan rasa dan bau, memberikan bantuan kepada penyembuhan luka, meningkatkan imuniti dan membantu dalam menggalakkan pertumbuhan janin. Zink membantu dalam melindungi daripada gangguan berjangkit dan jangkitan kulat termasuk paru-paru dan konjunktivitis.
  • Antioksidan: Zink bertindak sebagai antioksidan dan pada dasarnya terlibat dalam beberapa tindak balas biokimia yang tegas, yang termasuk sintesis protein, fungsi enzim dan metabolisme karbohidrat .
  • Aturan Enzim: Zink merupakan komponen beberapa enzim yang membantu dalam pertumbuhan sel, sintesis protein, tahap hormon, DNA, mengawal selia transkripsi gen, metabolisme tenaga dan lain-lain faedah kesihatan yang berkaitan dengan zink.
  • Kanser: Bagi lelaki, zink memainkan peranan yang penting dalam kelenjar prostat dan mencegah kerosakan awal, yang boleh membawa kepada masalah seperti kanser.
  • Kelesuan Kronik: Orang yang mengalami keletihan yang kronik dicadangkan untuk mengambil minyak ikan, kerana ia kaya dengan zink. Para doktor tidak mencadangkan ubat-ubatan lain yang diperlukan untuk menyembuhkan keletihan yang kronik kecuali pengambilan minyak ikan yang kaya dengan kandungan zink.
  • Botak: Botak menyebabkan kehilangan rambut bagi kanak-kanak dan orang dewasa. Pemulihan yang disyorkan oleh doktor kepada orang yang mengidapinya ialah dengan pengambilan diet yang kaya dengan kandungan zink. Terdapat pelbagai kapsul yang kaya dengan zink, jadi ubat-ubatan yang kaya dengan zink akan membantu mencegah keguguran rambut
  • Kehilangan tulang: Ia adalah penyakit apabila tulang menjadi lemah dan rapuh. Zink adalah komponen hydroxyapatite iaitu garam dan membuat matriks tulang yang kuat dan keras. Oleh sebab ini, kandungan zink perlu ditambah dalam pelan diet anda untuk mengelakkan kehilangan tulang.
  • Buta Malam: Pengambilan kira-kira 150-450 mg Zink akan memperbaiki penglihatan. Jadi, adalah sentiasa dicadangkan untuk mengambil makanan seperti daging lembu, kambing, tiram, ketam kerana ia kaya dengan kandungan zink dan akan memperbaiki penglihatan mata.
17 manfaat lain yang ada dalam satu botol Zinc Complex. Korang yang masih tercari-cari apakah supplemen yang sesuai untuk suami, isteri? Ini adalah jawapannya.")


Hubungi wawa untuk konsultasi percuma.
WA 019 996 6576
SHARE

Puan Wawa

  • Image
  • Image
  • Image
  • Image
  • Image

4 comments:

Along Polimas said...

secara jujurnya tajuk yang sis bagi tu betul..
AM sokong..
AM juga salah seorang pengguna zinc complex shaklee..
Semen menjadi pekat dan banyak..
Mengawal nafsu makan tu yang tak berapa nak setuju kerana AM megambil zinc complex waktu pagi..Jam 10 dah mula mengigil jika tak makan makanan yang berat sperti nasi..berat badan tak yah nak cerita la..berkilo-kilo dah naik..semua orang cakap berisi dah..perut lagi la maju ke hadapan..hihihihi

Follow blog AM DISINI
Hadiah daripada AM untuk sahabat AMDISINI

Terima Kasih
AlongMisuari

Puan Wawa said...

Terima kasih AM atas feedback yang diberi.. Cuba try makan zinc complex waktu malam, sebelum tidur. Pagi ambil ESP.. Makan zinc complex shj aktu pagi, bukan cara yang efektif utk kawal selera makan.

Waktu pagi badan kita perlukan makanan untuk dijadikan tenaga sepanjang hari.

Kakzakie said...

Yg consume bagi feedback tu yg bagus.
Macam-macam shaklee ada pilih ajelah.

Deanna Morni said...

sy pernah consume zinc complex ni...kwn bagi..tp dh hilang botolnya...xtau sy letak mn...hihih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...