Assalamualaikum wbt,

Alhamdulillah, bersua lagi kita. hihi.. Apa khabar kesayangan wawa sekalian? Alhamdulillah, semoga sihat semuanya. InsyaAllah, Allah permudahkan urusan kalian hari ini.

Allahuakbar, SUbhanallah, Alhamdulillah. Sejak 2 3 minggu yang lalu, wawa dibanjiri dengan berita gembira sahabat handai. Masing-masing update kat wawa, preggy 3 minggu, 4 minggu, terbaru 4 minggu juga lebih kurang dalam 10 orang sahabat wawa yang sedang pregnant. Subhanallah, sangat speechless sebab ada yang kembar.. Hopefully, kandungan kalian sentiasa dalam rahmat Allah swt.

Berbalik kepada kesihatan ibu hamil, apakah vitamin yang diperlukan oleh seorang ibu hamil. Biasanya doktor akan bekalkan vitamin perlu selepas mereka dah buat buku. Perbezaan antara vitamin shaklee dan vitamin klinik adalah vitamin shaklee lebih natural, tiada kandungan gula, tiada warna, presevative etc. 



ESP ->> Membantu perkembangan sel tubuh bayi dalam kandungan, membina placenta dan mencantikkan kulit. Ramai ibu-ibu diluar sana yang gemar dan suka amalkan ESP ketika mengandung, kerana yakin bayi mereka lebih cerah dan kulit cantik.

Vita-Lea ->> Melengkapkan kekurangan nutrient ibu mengandung yang banyak diserap oleh bayi, mencegah anemia. Selain itu, ia bertindak mengawal HBibu mengandung. Dimana jika HB ibu hamil rendah, boleh menyebabkan berlakunya keguguran, hamil pra-matang dan sebagainya.

Ostematrix ->> Menyokong dan membekalkan kalsium terhadap ibu hamil, pembentukan tulang, sistem saraf, otot dan hati yang sihat. Kalsium juga membantu si ibu dari mengalami kekejangan diwaktu malam mahupun siang. Tahukah anda?? Kekurangan kalsium sewaktu hamil boleh menyebabkan pembesaran bayi anda terbantut. Selain itu, ia akan menyebabkan gigi si ibu mudah rapuh.

B-Complex ->> Dilengkapi dengan asid folik dan lapan vitamin B yang lain. Ia membantu menguatkan rahim ibu dan mengelakkan berlaku kecacatan pada bayi dalam kandungan.

Vitamin C ->> Bertindak sebagai imun booster ibu hamil supaya sentiasa lebih sihat dan segar. Mencegah ibu hamil dari mengalami selsema, demam mahupun batuk.

Omega Guard ->> Biasanya akan di add on pada 2nd & 3rd Trimester. Ia mengandu DHA & EPA untuk perkembangan otak bayi dalam kandungan. 

-------

TESTIMONI:


"Saya baru bersalin anak ke-3. Seorang Princess yang sangat adorable. Teringin nak berkongsi testimoni saya selepas merasai perbezaan pengalaman hamil tanpa vitamin Shaklee untutk 2 anak saya sebelum ini dan selepas hamil anak ke-3 dengan vitamin Shaklee untuk kehamilan.
Sepanjang kehamilan anak ke-3, saya ambil Vitalea, Vita C, B Complex, Omega Guard, dan Ostematrix since saya memang tak suka minum susu.

Saya
1. lebih bertenaga
2. tiada rasa loya
3. lebih cergas dan
4. kulit saya semakin cantik tanpa pigmentation.

Sampai lah ke saat melahirkan. Saya masih rasa sihat dan bertenaga. Sehinggakan proses bersalin kali ni sangat mudah dan cepat.

Kalau sebelum ni, selepas keluar tanda, sakit kontraksi memakan masa 2 hari dengan bukaan serviks baru 2 cm.

Tapi kali ini, sakit kontraksi berlaku sangat sekejap. Sejurus sampai ke hospital, doktor cek bukaan serviks dah 7 cm. Diusung terus ke Labour Room. Sedang nurse & doktor buat persiapan untuk sambut baby, saya terus rasa nak meneran. Doktor cuba cek bukaan serviks, memang dah 10 cm.
Dengan 2 kali push sahaja, saya selamat melahirkan baby girl yang sangat comel. Kulit baby sangat halus mulus, putih merah. Doktor pun puji, uri cantik, luka perinium sangat minimal dan proses jahitan sangat mudah.

Baby pun sangat baik. Disebabkan susu badan saya dah mula mengalir sejurus melahirkan, baby terus tidur kekenyangan." - Puan Anna Eddy


Founder of MME Legacy,
Wawa : 019.996.6576
Perunding Makanan Kesihatan Anda.