Tuesday, 31 March 2015

Kerja Lebih Masa

Assalamualaikum wbt,

Hai, apa khabar semua? Maaf sebab wawa jarang timbul sekarang ni, kekangan macam-macam, tapi seharusnya kita tak boleh beralasan kan..:)

Waktu ni, wawa masih di ofis. Banyak sangat kerja yang perlu disiapkan. Korang buat apa tu? Selamat beristirehat semua. Maaf ye, wawa agak kurang bersiaran sekarang, kena bangkit balik ni. 

Sejuk hati tengok gambar kaki baby ni. Bayi umpama kain putih tiada dosa. :)


Friday, 27 March 2015

Elak Demam Dengan Sustained Release Vita-C Plus

Assalamualaikum wbt,

Apa khabar semua? Wawa doakan kalian yang sudi singgah di blog wawa dikurniakan kesihatan dan rezeki yang banyak sebanyak-banyak buih dilautan..Ameen.

---------------




Rutin wawa, makan 2 biji pagi dan 2 biji petang.
Alhamdulillah, parut pada kulit cepat je hilang.. Demam pun dah kurang, Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah..
.
Dulu2, wawa anti sangat makan sayur. Kalau sayur ada dalam nasi goreng, kais semua letak tepi. Wawa suka juga makan cucur time kecik2 dulu, biasa mak letak bawang, ikan bilis, sayur sikit2 kan. Korang nak tahu wawa makan camne? Setiap cucur tu, wawa bukak satu2 yg ade bilis tinggal, ambil yg color putih je, tepung sahaja..selebihnya orang lain makan.. Haha.. Punya laa tak makan sayur2an..
.
Pastu, camne nak dapt nutrisi? Sayur sepotong pun tak makan. Makan nasi pun dengan kuah je, ikan & ayam.. Anak korang ada tak macam wawa? Alah, korang pun tak makan sayur kan?? Hik2
.
Kesannya, wawa cepat sangat kena DEMAM.. Bila demam, punya laa lama. Antibodi wawa time tu lemah sangat, kena jerkah dekat ayah pun demam, kena cubit pun demam, main panas pun demam.. Hasilnya, berat wawa hanya 15kg masa darjah 1! Ingat lagi buku catatan kesihatan, time sekolah menengah dulu terjumpa tapi dah buang.. Hihi
.
Kini, wawa tak nak lagi ulangi sejarah lama. Kulit yang kering, demam yang payah nak baik, batuk berpanjangan, selsema yang tak selesa..
.
Sebab tu, wawa amalkan SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS! Membantu meningkatkan imuniti badan dan mengelakkan kulit kering serta berparut..
.
Korang makan Vita C tak?

Friday, 20 March 2015

Kelebihan Ayat Kursi

Assalamualaikum wbt,

Sharing dari blogger Nadiarazif, wawa copy pasta ke blog wawa juga. Sebagai ingatan untuk semua. Banyak sangat fadhilat ayat kursi. Alhamdulillah, semoga istiqamah wawa dan suami untuk amalkan.



Kelebihan Ayat Kursi
  • Sesiapa yang membaca ayat Kursi dengan istikamah setiap kali selesai sembahyang fardhu, setiap pagi dan petang, setiap kali masuk kerumah atau kepasar, setiap kali masuk ke tempat tidur dan musafir, insyaallah akan diamankan dari godaan syaitan dan kejahatan raja-raja (pemerintah) yang kejam, diselamatkan dari kejahatan manusia dan kejahatan binatang yang memudharatkan. Terpelihara dirinya dann keluarganya, anak-anak nya, hartanya, rumahnya dari kecurian, kebakaran dan kekaraman.
  • Terdapat keterangan dalam kitab Assarul Mufidah, barang siapa yang mengamalkan membaca ayat kursi, setiap kali membaca sebanyak 18 kali, inyaallah ia akan hidup berjiwa tauhid, dibukakan dada dengan berbagai hikmat, dimudahkan rezekinya, dinaikkan martabatnya, diberikan kepadanya pengaruh sehingga orang selalu segan kepadanya, diperlihara dari segala bencana dengan izin Allah s.w.t.
  • Salah seorang ulama Hindi mendengar dari salah seorang guru besarnya dari Abi Lababah r.a, membaca ayat Kursi sebanyak anggota sujud (7 kali) setiap hari ada benteng pertahanan Rasulallah s.a.w.
  • Syeikh Abul ‘Abas alBunni menerangkan: “Sesiapa membaca ayat Kursi sebanyak hitungan kata-katanya (50 kali), di tiupkan pada air hujan kemudian diminumnya, maka inysyaallah tuhan mencerdaskan akalnya dan memudahkan faham pada pelajaran yang dipelajari.
  • Sesiapa yang membaca ayat Kursi selepas sembahyang fardhu, Tuhan akan mengampunkan dosanya. Sesiapa yang membacanya ketika hendak tidur, terpelihara dari gangguan syaitan, dan sesiapa yang membacanya ketika ia marah, maka akan hilang rasa marahnya.
  • Syeikh alBuni menerangkan: Sesiapa yang membaca ayat Kursi sebanyak hitungan hurufnya (170 huruf), maka insyaallah, Tuhan akan memberi pertolongan dalam segala hal dan menunaikan segala hajatnya, dam melapangkan fikiranyan, diluluskan rezekinya, dihilangkan kedukaannya dan diberikan apa yang dituntutnya.
  • Barang siapa membaca ayat Kursi ketika hendak tidur, maka Tuhan mewakilkan dua malaikat yang menjaga selama tidurnya sampai pagi.
  • Abdurahman bin Auf menerangkan bahawa, ia apabila masuk kerumahnya dibaca ayat Kursi pada empat penjuru rumahnya dan mengharapkan dengan itu menjadi penjaga dan pelindung syaitan.
  • Syeikh Buni menerangkan: sesiapa yang takut terhadap serangan musuh hendaklah ia membuat garis lingkaran denga nisyarat nafas sambil membaca ayat Kuris. Kemudian ia masuk bersama jamaahnya kedalam garis lingkaran tersebut menghadap kearah musuh, sambil membaca ayat Kursi sebayak 50 kali, atau sebanayk 170 kali, insyaallah musuh tidak akan melihatnya dan tidak akan memudharatkannya.
  • Syeikul Kabir Muhyiddin Ibnul Arabi menerangkan bahawa; sesiapa yang membaca ayat Kursi sebayak 1000 kali dalam sehari semalam selama 40 hari, maka demi Allah, demi Rasul, demi alQuran yang mulia, Tuhan akan membukakan baginya pandangan rohani, dihasilkan yang dimaksud dan diberi pengaruh kepada manusia. (dari kitab Khawasul Qur’an) 

Thursday, 19 March 2015

GST OH GST

Assalamualaikum wbt,

Bonding time dengan suami, dalam kereta on the way balik kampung. Sambil borak-borak santai, perihal isu semasa. Tetiba suami tanya,

Suami : u, hari tu kita beli char keaw teow dekat rumah i harga berapa? 

Me : RM5, kenapa u?

Suami : kat paka berapa? RM5 juga @ lagi murah?

Me : same je, lebih kurang.

Suami : Oh, mahal jugak ye CKT tu.

Me : boleh tahan laa, nanti ada gst plak.mesti lagi mahal kan..

Suami : lepas ni kita tak leh makan luar dah, kena jimat.. 

Me : aah, kena makan kat rumah je kita u.. Nanti kita buat jadual ye, u masak hari apa, i masak hari apa.. Haha

*laughing*


Thursday, 5 March 2015

Dish Wash Shaklee Sesuai Untuk Anda Alergik Pencuci Pinggan Biasa

Assalamualaikum wbt,

Berita baik untuk anda yang sensitif dengan pencuci atau sabun pinggan mangku biasa. Wawa memang alami sendiri perbezaan selepas menggunakan pencuci pinggan mangkuk Hand Dish Wash. Ia mengelakkan kulit tangan menjadi kasar dan mengelupas selepas menggunakannya.

Sebelum menggunakan Dish Wash, wawa guna pencuci pinggan mangkuk Sunlight. Namun, setelah setiap kali guna kulit wawa akan mengelupas dan kasar. Wawa tukar dengan Dish Wash ni, alhamdulillah masalah kulit mengelupas tiada lagi. 

Wawa tahu, ramai sangat wanita diluar sana yang alami perkara yang sama macam wawa. Betul kan? Ada yang lebih teruk lagi, sehingga terpaksa guna glove untuk elak rasa pedih akibat kena sabun. SEKARANG, inilah masanya untuk anda bertukar kepada pencuci yang lebih natural, lebih selamat dan mesra alam tanpa bahan kimia.

Dish Wash bukan hanya lembut pada tangan, malah handal menanggalkan minyak pada pinggan mangku dengan cucian tangan. Tak perlu nak sental bagai.. ")

Ia sangat pekat, dengan hanya beberapa titik ia dapat mencuci timbunan pinggan mangkuk satu sinki penuh. Tahan lama kerana ia sangat pekat.

Anda berminat untuk CUBA?? Wassap wawa 019 996 6576

Tuesday, 3 March 2015

Alfalfa Atasi Bersin Yang Berpanjangan Kerana Resdung

Assalamualaikum wbt,


BERSIN! Semua orang pernah bersin. Ia adalah perkara biasa bagi semua orang.Betul kan? Tapi, bersin yang berpanjangan dari waktu pagi sehingga ke petang, itu bukanlah perkara biasa. Ada sesuatu yang menyebabkan seseorang individu mengalami masalah bersin yang berpanjangan.

Salah satunya adalah disebabkan oleh hidung mengalami Alahan iaitu Allergic Rhinitic. Mereka yang mengalami alahan hidung amat sensitif dengan udara yang seperti debunga, habuk, kulapuk dan juga makanan laut (udang, ketam, sotong dll). Bahan alergi ini akan menggalakkan sel darah putih merembeskan histamin ke dalam aliran darah. Ini akan menyebabkan cecair dalam darah keluar ke dalam tisu di rongga hidung dan menyebabkannya hidung tersumbat. Akhirnya, mereka akan bersin disebabkan ketidak selesaan hidung.

Tahukah anda? Bersin yang kerap boleh mengganggu konsentrasi ketika memandu. 



=====

Testimoni Alfalfa Hilangkan Bersin


Kejadian 3 hari lepas, wawa berada dirumah emak dan kakak serta abang ipar ada bersama. Dari pagi sampai ke tengah hari, dia bersin tak berhenti. Wawa nampak abang ipar kurang selesa, wawa tengok pun kesian. Selepas makan tengah hari, wawa suruh dia makan 4 biji ALFALFA dengan niat nak bantu kurangkan dia dari bersin.

ALhamdulillah, lepas makan Alfalfa dah tak dengar dia duk bersin. Rilek elok je tengok tv, kalau tak dia akan duk jauh sikit dari kiteorang sebab asyik nak bersin je. 

====

ALFALFA


Raja segala tumbuhan yang mempunyai pelbagai khasiat. Membantu melawan ALAHAN iaitu memperbaiki keadaan kulit dan HIDUNG SENSITIF, kurap, bau badan dan ulat air.
Selain itu, Alfalfa baik untuk usus dan perut dimana ia membantu memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, ulser gastrik, hyperacidity, hepatitis dan sembelit.

====

Anda berminat untuk mencuba? Boleh hubungi wawa direct 019 996 6576 



Monday, 2 March 2015

7 Prinsip Kejayaan Oprah Winfrey

Assalamualaikum wbt,
Menarik untuk wawa kongsikan 7 prinsip kejayaan Oprah Winfrey. Siapa tak kenal dengan Oprah? Wanita luar biasa yang berpengaruh di Eropah. 




Beliau mengharungi pelbagai cabaran hidup antaranya kemiskinan, penderaan seksual serta diskriminasi kaum sebelum beliau mencapai kejayaan hidup. Beliau Oprah Winfrey telah diiktiraf menjadi salah satu wanita yang paling berjaya dan dikagumi di peringkat antarabangsa. Oprah Winfrey umpama sebuah media gergasi yang telah dilahirkan di kawasan luarbandar Kosciusko, Mississippi, pada 29 hb Januari 1954. Pada tahun 1976, beliau telah berpindah ke Baltimore dan memulakan kareernya sebagai pengacara program tv bagi rancangan popular bual bicara “People Are Talking”.
Kebolehannya menjadi seorang pengacara yang bagus telah menyebabkan beliau di tawarkan untuk mengacara rancangan pagi tv sendiri oleh stesen TV Chicago. Masa berlalu dengan pantas, beliau kemudiannya telah menjadi penerbit bagi rancangan tv beliau sendiri iaitu “The Oprah Winfrey Show”. Pada waktu yang sama beliau telah lancarkan rangkaian tv (tv network) miliknya yang bernama “The Oprah Winfrey Network”. Bermula dari kesusahan sehinggalah mencapai kejayaan, Oprah Winfrey berjaya menempah namanya di persada media dunia. Di dalam beberapa wawancara bersama Oprah, beliau telah ditanya soalan tentang apakah rahsia yang beliau telah gunakan bagi mencapai kejayaan hidup sehingga ke hari ini. Beliau menyatakan bahawa terdapat 7 prinsip yang membantu beliau untuk terus menerus menempuh kejayaan hidup.
1. Bekerja Keras & Bertanggungjawab Terhadap Diri Sendiri
Oprah : Saya tidak pernah menganggap diri saya sebagai seorang wanita yang miskin dan serba kekurangan. Saya bertanggungjawab terhadap diri saya sendiri untuk menjadikan kehidupan saya lebih baik lagi. Tiada rahsia besar di dalam kehidupan, tidak kira apa sahaja matlamat anda, ianya pasti berjaya dicapai jika anda sanggup bekerja keras untuk mendapatkannya.
2. Bersyukur (Gratitude)
Oprah : Perkara yang paling besar anda boleh lakukan bagi mengubah hidup anda pada hari ini ialah dengan bersyukur di atas apa yang anda miliki sekarang. Lagi banyak anda bersyukur, lebih banyak nikmat kebaikkan anda akan terima kelak.
3. Raikan Masa Kini dan Nikmati Pengembaraan Hidup
Oprah : Tidak ada bezanya berapa banyak puncak yang sudah ditawan jika tidak ada keseronokkan di dalam pendakiannya. Setiap hari kita berpeluang untuk hidup bebas dari kekesalan, jadikan hidup anda penuh dengan kegembiraan dan keseronokkan sebanyak mana yang boleh dalam seharian ini.
4. Meneroka dan Hidup Dengan Tujuan/Sebab.
Oprah : Saya percaya setiap manusia dihidupkan dengan mempunyai tujuan tertentu. Teroka apa yang anda sayangkan dan kongsikannya kepada orang ramai melalui kaedah servis.
5. Pembelajaran Berterusan
Oprah : Saya seorang wanita yang masih dalam proses pembelajaran. Saya mempelajari ilmu berguna melalui rintangan konflik serta pengalaman hidup.
6. Melihat Kegagalan Sebagai Pengalaman Pembelajaran
Oprah : Lakukan sesuatu perkara yang anda tidak dapat buat. Jika gagal, cuba lagi kali kedua. Belajar dari kesilapan dan perbaiki pada cubaan seterusnya. Kegagalan merupakan satu batu loncatan kepada kejayaan.
7. Beri Semula dan Tambah Nilai
Oprah : Saya tidak fikir anda akan berhenti memberi. Memberi bukan hanya menulis sehelai cek tetapi bagaimana anda dapat memberi dan menambah nilai kehidupan orang lain.
Ini merupakan 7 prinsip kejayaan pegangan hidup Oprah Winfrey. Seorang wanita yang biasa bertukar menjadi seorang wanita yang amat LUAR BIASA.