Assalamualaikum wbt, 


Bismillahirrahmanirrahim. 


Vitamin C tidak dapat dihasilkan sendiri oleh badan kita. Tambahan pula, disebabkan faktor persekitaran dan aktiviti harian meningkatkan lagi kemerosotan Vitamin C di dalam badan.

Kesan daripada kekurangan vitamin C di dalam badan menyebabkan kulit kita kekeringan, senang mendapat flu, mudah diserang selesema, sering kena ulser, gusi berdarah, kulit jadi bersisik dan banyak lagi.

Jadi, badan kita sangat-sangat memerlukan vitamin C paling kurang 500mg untuk memelihara kesihatan imunisasi dan kulit.

Tahukah anda? Badan kita hanya mampu menerima jumlah vitamin C 100mg - 200mg dalam masa satu jam. Jika makan lebih daripada jumlah ini, ia menyebabkan satu pembaziran. Hanya 100mg-200mg badan kita menerima vitamin C, selebihnya akan keluar melalui air kencing kita.

Rugi ke rugi? Rugi laa kan, beli mahal tapi dapat khasiat sikit je.

Namun, berbeza dengan Sustained Release Vita C Plus 500mg. Ini kerana Vita C relah diformulakan oleh shaklee dengan melepaskan kandungan vitamin C secara berperingkat.


Dengan pengambilan 1 biji, Vita C dilepaskan sebanyak 100mg per hour dan badan kita akan menerima khasiat vita C selama 5 jam secara berterusan.

Untung ke untung? Badan kita menerima khasiat vita C tanpa ada pembaziran sedikit pun. 


SR VITA C PLUS, adalah antara vitamin c yang wawa consume paling lama. Sebelum ni pernah ambil vita c 1000mg, tapi kejap je sebab wawa ada rasa was2. 

Wawa suka sangat dengan vita c ni sebab, dengan izin Allah jua wawa dah jarang demam. Kalau demam pun, sekejap je dah ok.